PDA

View Full Version : esp eclipse



brunodb
29 mei 2006, 17:43
mijn broer heeft net zijn ESP eclipse ontvangen. met emg pickups ofcourse.

heb ze net effe uitgeprobeerd. ze speelt geweldig. heel snelle hals. maar wat ik niet begrijp, het is een volledig mahonie gitaar maar ze weegt minder dan mijn strat. heel vreemd. het lijkt wel een speelgoedgitaar wanneer je ze de eerste keer opneemt. is dat normaal?

Izegrim
29 mei 2006, 18:18
Ja dat is niet zo raar. Mijn Rhoads is ook helemaal mahonie en heel licht. Het heeft te maken met waar het hout vandaan komt. En dan bedoel ik niet USA of Japan maar de bomen in vochtige aarde bij rivier of meer hebben gestaan of in een droger gebied. Het doet niet voor elkaar onder.

Nickname
29 mei 2006, 18:22
Verschil in volume van het hout wil ook wel eens verschil maken.. hij kan bijvoorbeeld wat dunner zijn, of er is wat meer uitgefreesd dan bij jouw strat :)

gerrekat
29 mei 2006, 18:23
Het zijnook speelgoedgitaren, nee serieus ik heb een Viper en een Eclipse standard gehad en ik vond het niet veel. Op zich netjes afgewerkt enzo, maar de feel, de balans en de finish maakte hem wel erg "plastic"....

brunodb
29 mei 2006, 18:26
achzo. ik dacht dat alle mahonie per definitie zwaar was. en dat men bijvoorbeeld korina ging gebruiken om een klankkarakteristiek van mahonie te verkrijgen zonder het loodzware gewicht. mijn gibson les paul special die ik vroeger had woog bijvoorbeeld heel veel. mijn huidige Dean die ik heb die ook volledig mahonie is weegt ongelooflijk veel, bijna twee keer zoveel als mn strat. en die eclipse van mijn broer weegt werkelijk niks. begon al te vrezen dat het geen echte mahonie gitaar was. maar daar moet hij zich dus geen zorgen om maken? door de emg's kun je niet echt goed vergelijken vind ik, die klinken in elke gitaar dik en zwaar :-)

casper innosence
29 mei 2006, 18:38
ik heb een viper standaard, en ik vind et een heerlijke gitaar. Hij is een beetje kopzwaar, maar ik ben er aan gewend en erger me dr totaal niet aan.

Zit er over te denken of ik n Eclipse bij wil. Waar hebben jullie m gehaald?

brunodb
29 mei 2006, 18:45
bij thomann. maar hebben wel problemen ermee gehad hoor. ze hadden eerst de verkeerde gitaar opgestuurd en nadien ons meer dan een maand laten wachten. we zouden het geen tweede keer meer doen en gewoon hier in belgië kopen. al kost het dan iets meer, dan ben je zeker. ook is ze niet deftig afgesteld toegekomen. met de snaren die erop zaten veel fretbuzz. na een setje dikkere snaren grotendeels verholpen. maar vind het toch schandalig dat een nieuwe gitaar van 1600 euro niet deftig afgesteld toekomt. foei foei ESP!

rickert
29 mei 2006, 18:54
alsof ie goed afgesteld blijft tijdens de reis. grote kans datie ergens tegenaanvalt of iets dergelijks, dan kan al een hoop schelen. als je niet zelf kan afstellen kan je beter niet via internet bestellen denk ik!

Mauser
29 mei 2006, 18:59
alsof ie goed afgesteld blijft tijdens de reis. grote kans datie ergens tegenaanvalt of iets dergelijks, dan kan al een hoop schelen. als je niet zelf kan afstellen kan je beter niet via internet bestellen denk ik!


En zo is het maar net ;)

brunodb
29 mei 2006, 18:59
die gitaar zit wel in een zeer goede hardshell beschermkist van ESP hoor, die gitaar kon geen halve centimeter verschuiven in die kist. echt een van de beste kisten die ik tot hiertoe al gezien heb. heel goed gepolsterd,heel dikke en zachte beschermmousse aan de binnenkant van het deksel. als die gitaar afgesteld was toen ze vertrok, zou ze afgesteld staan als ze toekwam. no offence maar ik heb nog nooit mijn gitaar weten slecht afgesteld raken door ze in de kist te vervoeren hoor. en mijn gitaren staan al lang perfect afgesteld hoor.

vasnd
29 mei 2006, 19:05
wat meer van belang is zijn zaken als luchtvochtigheid, temperatuur, luchtdruk enzo. daardoor gaat de hals anders staan en daarom moet zo'n gitaar ook meerdere keren worden afgesteld

casper innosence
29 mei 2006, 19:45
mijn gitaar heb ik bij beijers in bochum gekocht. wel daar in de winkel geweeest maar de bank was vergeten te melden dat je niet meer dan 500 euri per dag kunt pinnen. Ze hebben ehm toen onder rembours op gestuurd via UPS.

en ik heb er nu 2,5 jr opgespeeld, pas n keer bij de Jukebox in boekel geweest, en die speelde er op, toen ik zei dat ie zo van de winkel gekomen was, stond ie echt oprecht verbaasd te kijken, zo goed vond ie de afstelling.

De verzending was in Januari en ik kreeg ehm aan het eind van de dag thuis (dus al n hele dag door de auto lopen slingeren)

Nooit zelf iets aan afgesteld..

Dus die gitaar bij Thomann vandaan is gewoon nog niet een beetje afgesteld geweest.

Sterker nog, pas met een maat van me weer bij Beyers geweest, hij heeft een LTD Viper 2005 gekocht, we hebben de doos zelf nog open gemaakt. Dat ding was ook erg goed afgesteld.

Dus waar et ehm in zit...Hoeft niet perse in de verzending te zitten...

rickert
29 mei 2006, 19:53
wat meer van belang is zijn zaken als luchtvochtigheid, temperatuur, luchtdruk enzo. daardoor gaat de hals anders staan en daarom moet zo'n gitaar ook meerdere keren worden afgesteld

Je haalt de woorden uit mn mond:D

rickert
29 mei 2006, 19:54
Dus waar et ehm in zit...Hoeft niet perse in de verzending te zitten...

Niet perse, maar als je er vanuit gaat dat de winkel je gitaar goed afstelt kan het bijna niet anders dat het tijdens de reis gebeurt toch

Malle Eppie
29 mei 2006, 20:00
Niet perse, maar als je er vanuit gaat dat de winkel je gitaar goed afstelt kan het bijna niet anders dat het tijdens de reis gebeurt toch

Misschien moet je daar maar niet van uit gaan...

brunodb
29 mei 2006, 20:42
idd, volgens mij is die esp gewoon bij thomann toegekomen en hebben ze die meteen doorgezonden zonder er naar te kijken

casper innosence
29 mei 2006, 23:21
^ zeer waarschijnlijk..

Nickname
29 mei 2006, 23:54
idd, volgens mij is die esp gewoon bij thomann toegekomen en hebben ze die meteen doorgezonden zonder er naar te kijken

Dat is vaak zo bij dat soort bedrijven, hoewel mn pa laatst een dean EVO XM had gekocht via internet bij feedback voor 90 pleuro, die echt perfect was afgesteld. Dat vind ik wel grappig :)

Izegrim
30 mei 2006, 10:43
idd, volgens mij is die esp gewoon bij thomann toegekomen en hebben ze die meteen doorgezonden zonder er naar te kijken

Dat is heel eenvoudig na te gaan. Bij Thomann sturen ze je een zogenaamde 'instrumentenpass' mee waarop staat wat er is nagekeken voor hij je toegestuurd wordt. Heb je dat kaartje niet dan is ie niet nagekeken. Het is een kaartje met checklist, datum en paraaf van de gitaartech.

Thomann is absoluut een dozenschuifbedrijf, maar ze doen niet moeilijk als er iets misgaat. Prima service vind ik.

brunodb
30 mei 2006, 10:54
zat idd geen kaartje bij