PDA

View Full Version : Snaren duur pfff..



Satriani
29 mei 2006, 17:38
Dudes,

Waar bestellen jullie je snaren? Ik bij lord of the strings maar elke week een pakje d'adario ej16 wordt wel een beetje prijzig. Heb elixer geprobeerd, martin pb die vond ik allebei ruk.
Iemand ervaring met bestellen uit de usa? zo ja bij welke winkels....
Of ( goedkopere ) alternatieven voor d'adario??

Vonk
29 mei 2006, 18:19
Vernieuw jij iedere week snaren? Ik denk dat je dan nooit goedkoop uit bent...

Bram+
29 mei 2006, 18:24
Iedere week je snaren van je akoestische gitaar vervangen? Waar is dat inderdaad goed voor? Ben je pro?

Martin D
29 mei 2006, 18:43
http://saitenkatalog.de

Enige nadeel, je moet boven de Eur.100,-- anders krijg je verzendkosten.
Maar als je iedere week snaren vervangt komt je dar makkelijk aan.

Wel heel goedkoop, niet alleen snaren maar ook kabels,plectrums,stemapparaatje,muziekstandaard, etc etc etc.

Dáddario''s EJ 16, het beste per 3 setjes - Eur. 16,oo nog wat

Noot Muskaat
29 mei 2006, 19:33
Ik koop iedere week een nieuwe gitaar, pfffffffff....ook best prijzig!

Satriani
29 mei 2006, 19:40
Ik speel iets van 5 uur per dag ofzo. En na 4/5 dagen merk ik toch echt al m'n geluid een heel stuk minder is

Bram+
29 mei 2006, 19:57
De goedkoopste optie is nog steeds iets minder kritisch worden als het op je geluid aankomt, tenzij je moet optreden of opnemen. Een pakje per week is gewoon heel erg veel.

Flipkoos
29 mei 2006, 23:17
Ik koop Martin Phosphor Bronze 0.12 bij één of andere gast uit Enschede:

snarenvoorminder.blogspot.com

6,50 euro inclusief verzendkosten! Prima levering en mooi vlot!

Flipkoos
29 mei 2006, 23:18
oh, lees net dat je Mrtin PB ruk vindt...nou ja...niet doen dus...

SGS
4 juni 2006, 01:23
Probeer de cleartones eens... (www.cleartonestrings.com)

Ook niet de goedkoopste snaar, maar wel een fantastische snaar. Als je deze per doos koopt bij je muziekhandelaar denk ik dat deze ook wel een mooie prijs maakt.

Eko
4 juni 2006, 09:11
DÀddario EXP. Is een zelfde soort snaar als de Elixir. Alleen klinken ze helderder en langer mooi. Ook vind ik het laag beter. Tevens vind ik ze prettiger aanvoelen.
Zoals ik uit eigen ervaring weet heb je eigenlijk 2 opties. Wen aan gecoate snaren zoals de EXP`s of.. koop snaren per doos. Is geen gein.
Ik heb een tijd lang snaren per doos besteld. Gewoon 10-12 sets per keer afnemen. Is voor een winkelier ideaal.Hij besteld , levert en krijgt betaald en dan hoeft hij zelf pas te betalen. Wil hij best korting aan hangen.
Nu koop ik voor de acoustische de DAddario`s EXP en voor de electrische DR Blackcoateds.
De DÀddario`s kosten standaard 15,- per set. Soms kun je nog wat korting krijgen. Gaan goed lang mee.
De DR Blackcoateds zijn iets duurder maar dat ligt denk ik aan de dikte. Ik speel electrisch ook .011 en die lopen denk ik minder hard. Ik moet daar van ook altijd een doos kopen. Ik ben in het Oosten geloof ik de enige koper.

grayfink
4 juni 2006, 09:38
Ik heb deze laatst besteld: bevallen prima.

http://www.thomann.de/thoiw7_harley_benton_valuestrings_012_prodinfo.htm l

Ze hebben ook Martin snaren vanaf 2.90 of zo meende ik. Nadeel is dat de verzendkosten 8€ zijn, ongeacht hoeveel en wat je besteld. Laatst heb ik besteld met 2 andere bandleden en een collega, 2 € de man verzendkosten, dat wil nog een keer.

Bouke
4 juni 2006, 10:31
http://stores.ebay.nl/Maverick-Music_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm

Hier koop ik mijn snaren en da's meestal meer dan de helft goedkoper dan in Nederland, incl. verzenden vanuit de US. Goede service en nette leveringen.

Bouke

Scali
4 juni 2006, 12:00
Ze hebben ook Martin snaren vanaf 2.90 of zo meende ik.

Ja, dat is het merk Darco. Is een Mexicaanse afdeling van Martin.
Die gebruik ik zelf ook (hebben ze ook bij Lord of the strings, beter dan Thomann ivm verzendkosten... boven 25e geen verzendkosten, waar Thomann 8e rekent, en minimaal een bestelling van 25e wil).
Ik vind die Darco's (0.12) prima klinken op m'n Ovation. Gewoon een goede bronzen sound.

Op m'n klassieke gitaar heb ik trouwens Royal Classics, die zijn ook niet zo heel duur (5,80e bij LOTS), en die klinken geweldig (verzilverd). Ook geen productiefoutjes, perfect glad en goed gewikkeld. Gaan ook nog eens redelijk lang mee, ze zijn nog niet aan het roesten of zwart aan het uitslaan, terwijl ik ze er toch al iets van 2 maanden op heb.

Ik heb nu voor elektrisch een paar setjes van die Harley Bentons gekocht (.009 en .010) bij Thomann. Ik ben benieuwd. Ze waren maar 0.99e per stuk, absurd goedkoop dus :)
Ze zien er op het eerste gezicht gewoon prima uit. Strak gewikkeld, de nickelcoating lijkt goed aangebracht te zijn, en verder geen oneffenheden (ik had een Darco-snaar in een pakje .009 die 'gerimpeld' was, dat was een beetje jammer. Niet onbruikbaar, maar dat moet niet te vaak voorkomen).
Mankeert waarschijnlijk niks aan, maar dat merk ik wel als ik ze op een gitaar zet.

Ik vind persoonlijk die dure snaren meestal een beetje onzin. Het is maar staal/brons/nikkel, daar kun je niet zo veel aan verpesten. Goed is goed.
Uitzonderingen zijn snaren zoals Optima, met het gouden laagje, of bv Elixir, met die nanoweb-coating. Die zijn echt anders, ook qua klank, dus dan is het wel logisch dat het iets meer mag kosten.
Maar verder heb ik zo ongeveer alle merken al eens geprobeerd (GHS, D'Addario, Dean Markley, Martin, Fender, Gibson..), en echt veel verschil merk ik niet. Het ene merk is wat strakker gewikkeld dan het andere, waardoor ze iets stugger spelen, maar verder vind ik het verschil qua geluid, levensduur etc verwaarloosbaar, dus gebruik ik meestal gewoon goedkope snaren. Die kan ik wat vaker vervangen voor hetzelfde geld, en kan ik dus met 'schonere' snaren spelen, en dan heb ik effectief wel beter geluid. En m'n frets zullen minder gauw slijten als ik m'n snaren vaker vervang... geen braampjes of viezigheid die de frets opschuren.

Vonk
4 juni 2006, 12:14
Ik vind persoonlijk die dure snaren meestal een beetje onzin. Het is maar staal/brons/nikkel, daar kun je niet zo veel aan verpesten. Goed is goed.
Uitzonderingen zijn snaren zoals Optima, met het gouden laagje, of bv Elixir, met die nanoweb-coating. Die zijn echt anders, ook qua klank, dus dan is het wel logisch dat het iets meer mag kosten.

Mag ik als werktuigbouwstudent even protesteren tegen deze uitspraak ;) ? Je moet eens weten wat een verschil er zit tussen "dezelfde" soorten metalen van verschillende leveranciers, en wat allemaal mee mis kan gaan bij de snarenproducent.

Scali
4 juni 2006, 12:17
Mag ik als werktuigbouwstudent even protesteren tegen deze uitspraak ;) ? Je moet eens weten wat een verschil er zit tussen "dezelfde" soorten metalen van verschillende leveranciers, en wat allemaal mee mis kan gaan bij de snarenproducent.

Dat weet ik, maar het schijnt zo te zijn dat er maar 1 staalleverancier is voor de hele snarenindustrie (dat beweerde een recensent in Music Maker een aantal jaren terug bij een grote snarentest. Ik neem aan dat hij dat onderzocht heeft).
En er KAN van alles misgaan, dat kan bij iedere producent. Ik heb ook wel eens GHS gehad die niet lekker gewikkeld waren, of de knoop bij een ballend die losliet.
Maar als er niets misgaat bij productie, dan maakt het nog maar bijzonder weinig uit welke producent ze maakt. Dat bedoel ik. Goed is goed.

Vonk
4 juni 2006, 13:45
Ah ok als er 1 leverancier is, zullen de snarenmensen of zelf een andere productiemethode toepassen, of de leverancier voegt andere materialen toe aan het basismateriaal. Het wordt wel duurder met ingewikkeldere processen, maar zoveel om het dubbele te vragen?
Ben het dan wel met je eens scali, het dubbele bedrag is door de marketingafdeling ingefluisterd.

ruezzz
4 juni 2006, 14:05
Ik heb bij mijn eerste Elixer-poging het spul der meteen weer afgegooid en er weer Phosphor Bronze opgelegd. Die klinken echter na wat uurtjes spelen (afhankelijk van hoeveel je zweet etc.) al stukken minder helder.

De Elixers die ik toen testte waren Polyweb - de Nanoweb die ik nu gebruik vind ik zeer OK. Je merkt haast niets van de coating en toch klinken ze mooi lang helder en krachtig. De Polyweb klonk meteen al net als een ouwe set Phosphor Bronze. De Nanoweb vind ik de lekkerste (nee, ik eet ze niet) snaren die ik tot dusver op mijn acoustiche gitaar heb gehad.
(Gibson Jumbo)

Scali
4 juni 2006, 14:09
Ben het dan wel met je eens scali, het dubbele bedrag is door de marketingafdeling ingefluisterd.

Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel.
Ik kan niets zeggen over de kosten van het productieproces. Misschien dat het ene merk inderdaad duurder uit is met het produceren dan het andere merk, dat kan.
Maar het gaat mij om het 'rendement'. Is die duurdere productiemethode ook echt beter, en zo ja, is die de hogere prijs waard?
En als ik voor mezelf spreek, dan is het antwoord: nee.
Ik merk nauwelijks verschil tussen 'normale' snaren, dus voor mij is het gewoon een kwestie van de goedkoopst mogelijke snaar zoeken die geen gebreken vertoont. Bij Darco heb ik een aantal pakjes geprobeerd, en tot dusverre maar 1 snaar met een lichte afwijking gehad, vind ik wel acceptabel. Dat haal je makkelijk uit het prijsverschil.
En het ziet er naar uit dat Harley Benton ook gewoon goed is, terwijl je voor die absurde prijs eigenlijk maar 1 op de 3 pakjes goed hoeft te hebben, om al goedkoper uit te zijn dan met de goedkoopste alternatieven.

Vroeger dacht ik er trouwens anders over. Ik had toen de Martin SP snaren ontdekt. Die waren gemaakt van een legering van staal en brons. Dat maakte ze extra sterk, extra goed bestand tegen vuil en roest, en gaf ze ook een iets donkerdere klank.
Toen vond ik het juist de moeite om deze snaren te kopen, ipv hele goedkope, omdat ik er heel lang mee kon doen, en het geluid beviel me uitstekend. Helaas worden die niet meer gemaakt, dus is het aanbod nu eigenlijk beperkt tot nickelplated snaren, voor elektrische gitaar, en verandert het verhaal dus.

Hoewel het me is opgevallen dat Optima-snaren de laatste tijd behoorlijk scherp geprijsd zijn. Ik heb vroeger wel eens Maxima geprobeerd, en vond ze geweldig klinken, mooie donkere tone. Ik vond ze alleen te duur om ze als m'n 'dagelijkse' snaren te gebruiken. Maar Optima kost nu iets van 8e per pakje, en dat is eigenlijk wel goed te doen. Die moet ik toch nog maar eens proberen. Maar goed, eerst door m'n stapel Harley Benton heen werken... en de D'Addario's die ik nog in voorraad heb :)

grayfink
4 juni 2006, 15:11
Citaat:
Origineel gepost door grayfink
Ze hebben ook Martin snaren vanaf 2.90 of zo meende ik.



Ja, dat is het merk Darco. Is een Mexicaanse afdeling van Martin.


Nee hoor, ik weet wat ik zeg. (Nou ja.. in dit geval dan..)

http://www.thomann.de/thoiw7_martinguitars_m150_prodinfo.html

http://www.thomann.de/thoiw7_martin_guitars_m140_prodinfo.html

http://www.thomann.de/thoiw7_martinguitars_m170_saiten_prodinfo.html

Vonk
4 juni 2006, 16:00
Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel.
Ik kan niets zeggen over de kosten van het productieproces. Misschien dat het ene merk inderdaad duurder uit is met het produceren dan het andere merk, dat kan.
Maar het gaat mij om het 'rendement'. Is die duurdere productiemethode ook echt beter, en zo ja, is die de hogere prijs waard?
En als ik voor mezelf spreek, dan is het antwoord: nee.

Aha het gaat je, zoals bijna iedereen eigenlijk, om hoe lang gaan de snaren mee tot ik de snaren niet meer goed vind klinken voor de laagste prijs. Als je snaren hebt met de mooiste klank maar heel duur zijn en kort meegaan, dan verschilt dat per persoon of ze andere merken nemen of bij die dure blijven.

Het zou voor mij eigenlijk niet de moeite zijn om het allemaal te gaan vergelijken. Ik heb nu d'addario XL en heb ze er al minstens 3 maanden opzitten. Ikzelf wil eerst goed worden, geluidskwaliteit maakt me niet uit, bespeelbaarheid is het belangrijkst. Zo wil ik ook een nieuwe gitaar hebben, niet omdat ik mijn hout niet lekker vind klinken, maar omdat ik de (betere) bespeelbaarheid zoek van een duurdere.

Scali
4 juni 2006, 16:01
Ah, okee... ik heb zelf deze: http://www.lordofthestrings.com/lots/RALBD/1142.html
Ik dacht dat het die waren, omdat de prijs precies gelijk is, en dit dus ook Martin-snaren zijn, eigenlijk.
Ik vraag me af of het niet gewoon dezelfde snaren zijn in een andere verpakking.

Scali
4 juni 2006, 16:28
Zo wil ik ook een nieuwe gitaar hebben, niet omdat ik mijn hout niet lekker vind klinken, maar omdat ik de (betere) bespeelbaarheid zoek van een duurdere.

Ik heb gewoon gevijld en geschuurd aan de brug en topkam van m'n goedkope Samick nylongitaar totdat ie speelde als een dure :)
De akoestische klank is niet heel geweldig, maar de piezo is best goed, en naar mijn mening hoor je met een piezo toch weinig van de echte klank van de gitaar terug, dus boeit het niet zo dat die bij mij niet zo goed is.
Als ik wat opneem, en wat eq en reverb toevoeg, kan ik er best aardige klanken uithalen, vind ik zelf... en dat voor een paar tientjes en wat gevijl :)

apekop
4 juni 2006, 16:43
iedere week een nieuwe set, dat lijkt me ook een beetje overdreven, ook als je vijf uur per speelt......

ik raad je aan (misschien doe je dat al) voor en na het spelen je snaren schoon te maken met een (droog) doekje, en af en toe fastfret (of een dergelijk middel) te gebruiken, dan gaan je snaren zeker 2 keer zo lang mee.

En misschien kun je een deal sluiten, als je ergens 50 sets afneemt moet er zeker een fikse korting aan zitten vind ik.

Elixer snaren vind ik geen optie, na verloop van tijd gaat dat laagje over de snaren toch rafelen, en als er een snaar springt heb je pech met je (te) dure snaren.

Satriani
4 juni 2006, 21:13
Hee die e-bay winkel is wel aardig goedkoop

http://cgi.ebay.nl/DADDARIO-EJ16-BRONZE-ACOUSTIC-10-SET-FOR-42_W0QQitemZ7420015718QQcategoryZ20987QQtcZphotoQQ cmdZViewItem

10 sets ej16 voor 32 euro. Thanks bouke ;)
Maar wat komt daar nog bij aan verzendkosten en kan je gewoon met internetbankieren betalen?

Droffie
7 juni 2006, 16:32
Hee die e-bay winkel is wel aardig goedkoop

http://cgi.ebay.nl/DADDARIO-EJ16-BRONZE-ACOUSTIC-10-SET-FOR-42_W0QQitemZ7420015718QQcategoryZ20987QQtcZphotoQQ cmdZViewItem

10 sets ej16 voor 32 euro. Thanks bouke ;)
Maar wat komt daar nog bij aan verzendkosten en kan je gewoon met internetbankieren betalen?

Hey Satriani, probeer eens www.Webstrings.com. Ik bestel ze daar al een tijdje. Een pakje phos.bronze kost daar USD 2,85 en ze spelen erg lekker.
Verzendkosten zijn rond de USD 2,50.
Ook hun elektrische snaren zijn super. Ik speelde altijd d'addario maar guess what, deze gaat 3x langer mee en klinken net zo goed!

crazylay
7 juni 2006, 17:01
beetje overdreven jah.
niet te veel naar de snaren kijken..
anders moet je van dat "Fast Fret" spul kopen ofzo om ze in te vetten.
worden ze minder snel roestig/vies en blijven goed spelen.

maar om elke week een nieuw pakje te kopen! pfff dan maak je het jezelf duur.

Boom-chick-Franky
7 juni 2006, 19:58
www.Webstrings.com. Ik bestel ze daar al een tijdje. Een pakje phos.bronze kost daar USD 2,85 en ze spelen erg lekker.
Verzendkosten zijn rond de USD 2,50.


Zeg Droffie, hoe bevallen die snaren?
Ik zit erover te denken om een stuk of 5 setjes te laten opsturen om eens te proberen.De Phospor/bronze.012 heb jij die ook ?
Frank :chicken:

Droffie
7 juni 2006, 20:21
Zeg Droffie, hoe bevallen die snaren?
Ik zit erover te denken om een stuk of 5 setjes te laten opsturen om eens te proberen.De Phospor/bronze.012 heb jij die ook ?
Frank :chicken:

Jep ik gebruik ook 0.12 phosfor bronze. Ik ben er tevreden over. Het duurt even voordat ze lekker gaan klinken maar bij mij gaan ze dan gewoon langer mee. D'addario zit heel gauw geen klank meer in vind ik.
Ze komen uit dezelfde fabriek als D'addario en DR enzo. Zeker op mij Les Paul vind ik ze super!

Gewoon proberen. Als je 't niets vind heb je altijd een paar pakjes reserve liggen..;)

Satriani
8 juni 2006, 14:01
beetje overdreven jah.
niet te veel naar de snaren kijken..
anders moet je van dat "Fast Fret" spul kopen ofzo om ze in te vetten.
worden ze minder snel roestig/vies en blijven goed spelen.

maar om elke week een nieuw pakje te kopen! pfff dan maak je het jezelf duur.

Dude, na een aantal dagen als je veel akkoustich speelt merk je toch echt verschil hoor.

@droffie : Ik heb momenteel dean markley alchemy snaren erop zitten. Is nog ff kijken hoe die bevallen. Een aantal weken geleden had ik de nieuwe elixir phosphor bronze erop zitten , die vond ik ruk zowel qua klank als speelbaarheid. Pas geleden had ik iemand voor les die elixir nano's op z'n gitaar had en die vond ik wel goed klinken. Maar als die ook niks zijn dan zit er niks anders op , dan goedkoop phosphor bronze snaren zien te regelen.
Hoe verhouden die snaren van webstrings zich tegenover ej16?

Droffie
8 juni 2006, 14:16
Dude, na een aantal dagen als je veel akkoustich speelt merk je toch echt verschil hoor.

@droffie : Ik heb momenteel dean markley alchemy snaren erop zitten. Is nog ff kijken hoe die bevallen. Een aantal weken geleden had ik de nieuwe elixir phosphor bronze erop zitten , die vond ik ruk zowel qua klank als speelbaarheid. Pas geleden had ik iemand voor les die elixir nano's op z'n gitaar had en die vond ik wel goed klinken. Maar als die ook niks zijn dan zit er niks anders op , dan goedkoop phosphor bronze snaren zien te regelen.
Hoe verhouden die snaren van webstrings zich tegenover ej16?

Ik ben overgestapt van EJ16 naar Webstrings 0.12 en ik vind het perfect. Ik fingerpick veel en gebruik ook redelijk veel snaren. Een pakje voor E 2,30, je lacht je rot.

Ik had 't zelfde met die Elixirs. Zware ruk snaren vond ik 't en ik had er snel weer vanaf geknipt.

Boom-chick-Franky
8 juni 2006, 21:06
Gewoon proberen. Als je 't niets vind heb je altijd een paar pakjes reserve liggen..;)
En hoe betaal je, gewoon met je credit-card?
Tis toch wel te vertrouwen, of niet ?
ik ga het gewoon proberen !
Frank. :noob:

Droffie
9 juni 2006, 00:00
En hoe betaal je, gewoon met je credit-card?
Tis toch wel te vertrouwen, of niet ?
ik ga het gewoon proberen !
Frank. :noob:

Ja ik betaal met credit card. Doe ik vaak op internet. Nog nooit problemen gehad. Ze leveren nog retesnel ook. Mijn laatste bestelling had ik met 4 werkdagen binnen en dat voor maar $2.16 verzendkosten voor 5 pakjes snaren...:eek: