PDA

View Full Version : Topkam afgebroken



Carpe Diem
29 mei 2006, 12:40
ik wilde gisteravond gitaar gaan spelen. dus ik pak dat ding en begin hem te stemmen. valt er zo ineens een stukje van de topkam af. zomaar ineens afgebroken.
is dat makkelijk te repareren of is dat iets waarvoor je hem naar iemand toebrengt die daar verstand van heeft? en gaat dat ook erg in de kosten lopen?
ik baal er in ieder geval behoorlijk van.

http://i26.photobucket.com/albums/c105/Willem1982/IMG_0296.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c105/Willem1982/IMG_0297.jpg

Hector_Tsolodimos
29 mei 2006, 12:43
ik denk wel dat je dat door iemand moet laten doen ja, tenzij je wil dat ie wéér kapot gaat
ik denk dat het je misschien 30 euro gaat kosten en een nieuwe setje snaren

no 1 hops
29 mei 2006, 13:04
1 geluk heb je dat (tenminste zo lijkt het, de breuk niet in een snaarholte zit.
bison heeft een goede twee componenten kunstof lijm die zou moeten kunne houden mits hij kan uitharden (week)
gewoon om een nieuwe lijkt dan sneller en goedkoper.
maar zie ik het op de foto goed dat de lijm er als een drumpel/verdikking onder de topkam ligt?
dan is dat zijn breukvlak en dat moet recht/glad anders breekt de volgende weer

Carpe Diem
29 mei 2006, 13:11
de breuk zit wel in een snaarholte. en ik denk dat ik het maar wel door iemand laat doen die er verstand van heeft want ik ben zelf niet echt handig in dat soort dingen. en die snaren heb ik er eergister net op gezet. dus een nieuw setje hoeft niet. scheelt weer.

STW
29 mei 2006, 13:27
een nieuwe kam is niet zo duur
op zich vrij makkelijk zelf te doen, maar je om snaarhoogte goed af te stellen is t wel makkelijk om t te laten doen door iemand met de juiste vijltjes enzo, dan weet je zeker dat dat goed zit

misschien een mooi moment om er een kam van bot in te laten zetten?

bert k
29 mei 2006, 15:05
Kammetje is niet duur, ook been is heel betaalbaar. Het invijlen is lastig, maar een ervaren reparateur doet het in tien minuten.

episua
29 mei 2006, 20:39
Ik heb laatst bij mijn epiphone de topkam vervangen voor een graphtech topkam. Je moet de oude kam voorzichtig met een hamertje er uit tikken. Voordat je dit doet moet je waarschijnlijk met een scherp mesje even de lijm/lak rondom de topkam los snijden.
Graphtech maakt een al compleet ingevijlt kammetje voor epiphone. Deze kan je gewoon bestellen op bv voxhumana ofzo. 8 of 9 euro kost dat.