PDA

View Full Version : Hoe nemen jullie op?



Helter Skelter
29 mei 2006, 12:22
Omdat ik redelijk onder de indruk ben van de geluidskwaliteit van sommige inzendingen in 'Sounds' zou ik wel eens willen weten hoe jullie het e.e.a. opnemen. Ik heb het dus niet over een 'full blown' studio productie maar gewoon de setup om even snel en met een goede geluidskwaliteit over b.v. een backingtrack heen te spelen.

wat gebruiken jullie? Tonelab? POD? Zoom? of gewoon micen? of wat anders en welke soundcard is b.v het beste?

Alle tips, suggesties en ideëen zijn welkom! :)

@moderator: het leek me hier wel de juiste plaats om deze draad te openen als jij dat niet vind moet je 'm maar even verplaatsen :satisfie:

Globetrotter
29 mei 2006, 12:33
Hoi!

Ik gebruik mijn POD XT in combinatie met Cubase LE op de PC. Voor drums gebruik ik steinberg groove agent. Daarbij gewoon mijn fender strat of epi bass. Voor zang en akoestische opnames (gitaar etc.) gebruik ik een Tascam US122 USB audiointerface in combinatie met Cubase LE. Zowel POD XT als Tascam worden dan herkent als externe geluidskaart wat wel handig werkt als monitoring enz. Mijn condensator microfoon is een Behrelul B2 pro. Heel basic setje dat heel wat sounds en mogelijkheden toelaat. Alles bij elkaar kostte het niet zo heel veel (POD XT 200€, Tascam 275€ nu 175€, Mic 120€) maar je hebt natuurlijk wel een redelijk goeie PC of mac nodig. Heb voorlopig geen sounds op 't forum staan, maar der volgen der nog wel!
Cheers,

Bart

Ic3gl0vE
29 mei 2006, 14:06
elektrische gitaar: podXT
akoestische gitaar en zang: condensatormicrofoon (t.bone sc400)
alle andere dingen (drums, bas, strijkers, synthleads enz enz enz): diverse synthesizers, digitale piano, gameboy enz.

dit gaat dan allemaal via de yamaha mengtafel (hiervan gebruik ik trouwens ook de pre-amp voor de microfoon) via mijn geluidskaart naar cubase sx1. Ik neem altijd op op 24bit/48khz. 96khz kan ook wel maar dat vergt met fx veel meer van je pc (als de fx ook op 96khz werken) en het neemt meer ruimte in beslag. Reverb en dergelijke voeg ik toe met de pc omdat dit het makkelijkst werkt voor mij.

Soundcards met hele goede convertors komen van bijvoorbeeld MOTU en RME. Je praat dan wel over kaarten die pas bij 500 euro beginnen en al snel boven de 1000 euro kosten. Een simpele terratec of m-audio kaart voldoet voor de meesten ook prima.

ik was voor mijn geluidskaart, podxt, microfoon en mengtafel bij elkaar zo'n 750 euro kwijt denk ik. Nou is een mengtafel niet nodig als je alleen een podxt gebruikt (die heeft toch usb en anders kun je 'm nog altijd rechtstreeks op je pc aansluiten) maar ik heb veel meer spullen die ik tegelijk aangesloten wil hebben.

LordRiffenstein
29 mei 2006, 14:16
Ik neem enkel gitaren op momenteel en meestal over backing tracks. Hiervoor gebruik ik een SM57 en een Behringer mic pre amp. Rechtstreeks in een Soundblaster Audigy en opnemen in Cubase met wat plugins.

Ben wel op zoek nr een wat betere oplossing en overweeg een Toneport UX2.

Scali
29 mei 2006, 14:25
Vroeger nam ik op met microfoon en een 4-track recorder. Dan nam ik een 'master' op met de PC (multitracken kon nog niet echt op een PC met 'normale' hardware).
Tot ongeveer een jaar geleden nam ik op met een microfoon voor m'n versterker, de 4-track als voorversterker, en dan op de PC multitracken met Adobe Audition (voorheen Cool Edit Pro).
Daarna ontdekte ik het gemak van de speakersimulator op m'n Zoom 8080, en sloot ik de stereo outputs gewoon direct op m'n PC aan. Eerst met een SB Live, later met een Terratec EWX 24/96 (maar eerlijk gezegd maakte dat geen reet uit, niet met die Zoom 8080 iig).
Bas speelde ik ook op de 8080 met gitaar en een octaver-effect. Mijn inzending voor de riffcontest ("Last day of the year", zie mijn soundclick) is daar een goed voorbeeld van.
Sinds een paar weken heb ik een Zoom G9.2tt. Daarmee neem ik direct op met de USB-aansluiting, dus komt er geen geluidskaart meer bij kijken.
Gisteren ook voor het eerst iets opgenomen met Cubase LE, dat bij de Zoom bijgeleverd was. Werkt ook prima, en is wat legaler dan Adobe Audition, dus ik denk dat ik dat ga gebruiken.

Ik heb ook twee akoestische gitaren (Ovation Celebrity Deluxe staalsnaar en Samick nylonsnaar). Die hebben beiden een piezo aan boord. Die neem ik via m'n 4-track recorder, met een Lexicon MPX100 in de effectloop voor wat reverb.

Voor drums gebruik ik het liefst een drumcomputer. Vind ik gebruikersvriendelijk. Drums op een PC bij elkaar klikken vind ik te lastig. Je moet te veel nadenken wat je nou precies wilt hebben, terwijl je bij een drumcomputer gewoon op de knopjes ramt alsof het een drumstel is.
Vroeger gebruikte ik daarvoor een Kawai R-50. Sinds kort heb ik een Zoom RhythmTrak 223.

Ooit had ik ook een Casio keyboard en een Yamaha synthesizer, maar die zijn helaas overleden door waterschade. Sindsdien maak ik alleen nog gitaarmuziek, of laat ik iemand anders een backingtrackje bakken van mijn akkoordenschema.

Verder doe ik eigenlijk niet echt aan masteren/post-processing. Ik neem met effecten op, en daarna regel ik de volumes van de tracks onderling af... heel zelden nog een beetje eq of reverb, maar dat is het dan wel.
Met een speakersim hoor je meteen precies wat je opneemt over je monitors, dus kun je je geluid voor het opnemen al goed instellen, en meestal vind ik het dan ook achteraf niet nodig om er nog wat aan te veranderen.
Aan compressors heb ik een hekel. 24-bit dynamisch bereik is er om gebruikt te worden.

DTmaster
29 mei 2006, 14:30
ofcourse een pod XT en voorderest een kleine progje dat heet Cool edit pro !!!

kars
29 mei 2006, 14:40
gitaar -> v-amp -> geluidskaart
bas -> bass v-amp -> geluidskaart

ik heb een CL Audigy 2 ZS platinum pro (betekent vooral dat er een externe breakout box bijzit met een paar in- en uitgangen. das wel heel handig, kan je gewoon op je buro/tafel neerzetten en inpluggen maar) kost relatief niet veel, was dacht iets van 200 eu. specs staan verder wel op t net.

als pre-amp/amp mods gebruik ik dus de cheapo behringers, vind dat je heel veel krijgt voor je geld. en als je goed produceert is er ook een prima geluid mee neer te zetten (oude discussie hier geloof ik). natuurlijk vervloek ik 'm soms ook....

verder doe ik het met cubase 3 SX, de drums daarin via de LM-4 sampler icm DFH1 en toetsenbordje/editschermpje/klikkerdeklik. wil graaag upgraden naar DFH superior maar dan moek ook een nieuwe peesee :angry: zit er ff niet in. daarmee krijg je echt de ultieme drumsounds.
verder effecten uit cubase (VST plugins).

mixen doe ik met Wavelab, en daarin vooral Ozone. is superding.

al met al is het belangrijkst een goed klinkend instrument te hebben. shit in = shit uit.

verder zou een kamertje om een blazend cabinetje neer te zetten met 2 goeie mics helemaal ideaal zijn. en een paar echt goede pre-amps en hardware effecten. maar ja, dan wordt t alweer bijna semiprof studiootje. dit is gewoon het betere (?) thuisknutselgedoe, lowbudget.

Bouke
29 mei 2006, 14:58
Gitaar/bass > PodXT via USB naar pc > Sonar. Zang gaat ook via de PodXT. Drums = Edirol Super Quartet (meestal). Soms ook bass-geluid via deze pluging (midi gestuurd).

In mijn pc zit een SB Audigy, maar ik gebruik de PodXT asio-drivers voor het opnemen/mixen.

Bouke

NielsW
29 mei 2006, 15:12
Ik ben zelf al erg lang bezig met het zoeken naar een degelijke opneem-methode. Een maat van mij doet het als volgt:

Microfoon in een klein mixtafeltje, die hij vervolgens op zijn SBLive aansluit. Microfoontje kost 120 euro, mixtafeltje 70. Dan ben je voor nog geen 200 euro klaar. Is dat te doen?

Scali
29 mei 2006, 15:21
Kan, maar een Zoom G2.1u kost 159e, en die geeft misschien nog wel betere opnamen dan een microfoon (hoewel, voor 40-50e heb je ook al best goede microfoons).
Je hebt iig geen bijgeluiden, en je kunt je microfoonplaatsing gewoon opslaan.
En je kunt ook midden in de nacht opnemen, met een koptelefoon.

spanky_franky
29 mei 2006, 15:35
Ik plug mijn POD XT live via de mono-out in de line in van m`n computer. Het schijnt ook via usb te werken maar dat heb ik nog niet bestudeerd.

Scali
29 mei 2006, 15:41
Waarom mono?
Je kunt toch stereo aansluiten, evt via de koptelefoon-uitgang?
Zelfs m'n Zoom 505 kon dat ;)
Geeft toch wel wat extra's, reverb, delay of chorus in stereo.

Helter Skelter
29 mei 2006, 15:43
hey bedankt voor de input so far :)

In hoeverre verschilt een POD-XT 'soundwise' van een Guitarport? Ik heb wel eens een Guitarport geleend om er wat mee te klooien maar van de geluidskwaliteit geluid werd ik niet echt vrolijk, zo'n lelijk en wollig direct-in geluid alsof je de gitaar rechtstreeks in een stereo-installatie prikt :stop:

Dus de setup met een POD-Xt gaat er dus zo uit zien

gitaar --> POD --> USB--> PC (evt. betere geluidskaart)

zoals Kars opmerkte is het voor thuisgeknutsel dus ik wil ook niet teveel gear op het bureau, eigenlijk zoek ik een minimale setup met toch een goede geluidskwaliteit, ik ben bijvoorbeeld niet van plan zelf te gaan bassen en/of drummen maar louter gitaar! :satisfie:

Scali
29 mei 2006, 15:52
Als je een PodXT of vergelijkbaar apparaat met USB-aansluiting gebruikt, dan heb je geen geluidskaart nodig. Het apparaat IS de geluidskaart (grappig genoeg betekent dat dat ik ook mp3tjes via m'n Zoom kan afspelen, het geluid komt dan uit de outputs).
Het geluid wordt direct digitaal naar de PC doorgestuurd, waar het eigenlijk alleen maar in het geheugen of op de harde schijf wordt opgeslagen. Geen kwaliteitsverlies meer, of latency-gezeur of wat dan ook.
Op mijn Zoom G9.2tt zit ook nog een 'aux'-ingang. Dat houdt in dat ik een ander apparaat kan aansluiten, zoals bv een drumcomputer. Die wordt dan met het gitaargeluid gemixt (na alle effecten) en via de USB-port naar de PC gestuurd.
Dus in principe is m'n Zoom G9.2tt een geluidskaart met een gitaar/microfoon-input en een line-input. Ik heb dus echt geen geluidskaart nodig, ook niet voor het opnemen van een drumcomputer, synthesizer of andersoortig apparaat.

Helter Skelter
29 mei 2006, 16:01
Als je een PodXT of vergelijkbaar apparaat met USB-aansluiting gebruikt, dan heb je geen geluidskaart nodig. Het apparaat IS de geluidskaart

aha...kijk eens aan, zo komt deze n00b aan de relevante info 8-)

meul
29 mei 2006, 16:32
ik gebruik een pod 2.0 voor gitaar sound en neem op in adobe audition en cubase voor sample shit.
ik gebruik een relatief geodkope terratec aureon universe geluidskaart maar ik vraag me af of dit beter is dan een gewoon goed creative kaartje.

gr,
jan

Negative K3 fan
29 mei 2006, 17:05
ik heb al tijden niets meer opgenomen, maar ik gebruik podxt > audigy 2 (dus niet via usb, dat is te omslachtig, want dan moet je ook je speakers op de pod aansluiten en zonder usb is het geluid goed genoeg)

M.COM
29 mei 2006, 17:24
Gitaar/bass > PodXT via USB naar pc > Sonar. Zang gaat ook via de PodXT. Drums = Edirol Super Quartet (meestal). Soms ook bass-geluid via deze pluging (midi gestuurd).

In mijn pc zit een SB Audigy, maar ik gebruik de PodXT asio-drivers voor het opnemen/mixen.

Bouke

Bouke, hoe neem jij de zang op via PodXT? Ik vind het eerlijk gezegd niet.

Bouke
29 mei 2006, 19:36
Bouke, hoe neem jij de zang op via PodXT? Ik vind het eerlijk gezegd niet.

Ik heb een patch met de tube pre-amp en een heel klein beetje inputcompressie en that's it. Geen cabs of zo, geen verb, dat kan later wel.

Heel simpel eigenlijk. Gewoon mic erin een de juiste patch kiezen :D (die je wel even moet maken natuurlijk)

Bouke

M.COM
29 mei 2006, 23:11
Ah ok bedankt! Weer een probleem uit de wereld verholpen :p

koella
29 mei 2006, 23:51
ik heb al tijden niets meer opgenomen

Heb jij ooit iets gepost dan ??

WAAR.....WAAR....??

NielsW
30 mei 2006, 00:08
Kan, maar een Zoom G2.1u kost 159e, en die geeft misschien nog wel betere opnamen dan een microfoon (hoewel, voor 40-50e heb je ook al best goede microfoons).
Je hebt iig geen bijgeluiden, en je kunt je microfoonplaatsing gewoon opslaan.
En je kunt ook midden in de nacht opnemen, met een koptelefoon.En mijn Powerball geluid dan?

Negative K3 fan
30 mei 2006, 01:34
Heb jij ooit iets gepost dan ??

WAAR.....WAAR....??

zoek mn alleralleralleraller eerste post eens op........ staat in een topic waarin iemand anders iets van mij had gepost

Scali
30 mei 2006, 08:26
En mijn Powerball geluid dan?

Dat gebruik je maar live :)
Een goede versterkersound hebben is 1 ding. Dat geluid thuis goed op kunnen nemen is iets compleet anders.

Sonno
30 mei 2006, 10:35
Ik neem op door een Sennheiser e606 voor de conus van de speaker te plaatsen. Ik ben zeer tevreden over het geluid van deze microfoon. Soms plaats ik daarnaast nog op een afstandje een RodeNT3 (is geen geweldig apparaat maar hij doet 't) condensator microfoon. Deze creert een wat meer 'ruimtelijk' geluidje.

In dit topic heb ik ooit een foto van m'n opstelling gepost...
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57793&page=2&pp=10&highlight=sonno+witjes+free


Verder is het natuurlijk belangrijk hoe je uiteindelijk de boel afmixt maar daar ben ik niet zo goed in dus daar zal ik niet over uitwijden...

spanky_franky
30 mei 2006, 11:56
Waarom mono?
Je kunt toch stereo aansluiten, evt via de koptelefoon-uitgang?
Zelfs m'n Zoom 505 kon dat ;)
Geeft toch wel wat extra's, reverb, delay of chorus in stereo.
Omdat ik te lui ben om daar een kabeltje voor te kopen :D Doe het nu lekker met het gitaarsnoer wat ik nog heb liggen en een omzetstukje. Gebruik het ook niet zo vaak en alleen voor probeersels voor de band

NielsW
30 mei 2006, 14:10
Dat gebruik je maar live :)
Een goede versterkersound hebben is 1 ding. Dat geluid thuis goed op kunnen nemen is iets compleet anders.
Daar heb je gelijk aan :) Op lage volumes is mijn Powerball ook niet verkeerd, maar een pedaal is inderdaad een eenvoudige oplossing.

Ik word iig al een stuk wijzer. Maar er zijn nog zoveel mogelijkheden... Je kan dus een Pedaaltje->USB doen. Wat ook kan is een Microfoon met een mixertje (Maar hoe zit het dan met een mic pre-amp?).

En over programma's gesproken. Cubase of Cool Edit Pro kun je gebruiken om songs in elkaar te zetten. Maar hoe kom je aan drums? Kun je die maken met Groove Agent of heb ik dat verkeerd begrepen?

Scali
30 mei 2006, 14:28
In mixertjes zit normaal gesproken al een microfoon preamp ingebouwd (in de meeste geluidskaarten ook, die hebben een aparte microfoon-ingang (meestal mono) en line-in).
Als je een condensator-microfoon wilt gebruiken, heb je fantoomvoeding nodig (gaat via de XLR-aansluiting). Dat zit niet op alle mixertjes.
Je kunt dan ofwel bij de aanschaf van een mixertje erop letten dat het erop zit, of een losse pre-amp met fantoomvoeding erbij gebruiken.

Drums kun je eigenlijk op 2 manieren doen. Ofwel je neemt gewoon een drumtrack op als wav of mp3 oid, en je importeert het als audiotrack... of je gebruikt een midi-track, wat je dan door een plugin (meestal VST) kunt sturen om er echte drumgeluiden van te maken.
Bij midi heb je het voordeel dat je het ook in Cubase of een andere midi-sequencer kunt editen. Ik gebruik zelf liever een drumcomputer, omdat ik dat makkelijker editen vind. Ik neem dan de drumtrack in z'n geheel op als ie klaar is. Het is dan iets lastiger om de drumtrack te editen/vervangen, als dat later nog nodig blijkt, maar niet geheel onmogelijk (zeker als je dezelfde count-in gebruikt... dan kun je makkelijk de twee tracks precies 'naast elkaar' leggen, en daarna de oude weggooien).

kars
30 mei 2006, 15:17
precies, het is maar net wat je gemakkelijk vind. ik maak de drums via inklikken in midi track en dat went heel snel. maar wil het ook wel eens gaan proberen via een midi keyboard.
de grote uitdaging hoe dan ook is om het een natural feel mee te geven. bv. door te quantizen. ik doe het vooral door samples van verschillende volumes te gebruiken. bv de snare 5 versies, met oplopend volume. goed te gebruiken in bv breaks, etc. anders blijft het allemaal zo mechanisch.

NielsW
31 mei 2006, 00:21
In mixertjes zit normaal gesproken al een microfoon preamp ingebouwd (in de meeste geluidskaarten ook, die hebben een aparte microfoon-ingang (meestal mono) en line-in).
Als je een condensator-microfoon wilt gebruiken, heb je fantoomvoeding nodig (gaat via de XLR-aansluiting). Dat zit niet op alle mixertjes.
Je kunt dan ofwel bij de aanschaf van een mixertje erop letten dat het erop zit, of een losse pre-amp met fantoomvoeding erbij gebruiken.

Drums kun je eigenlijk op 2 manieren doen. Ofwel je neemt gewoon een drumtrack op als wav of mp3 oid, en je importeert het als audiotrack... of je gebruikt een midi-track, wat je dan door een plugin (meestal VST) kunt sturen om er echte drumgeluiden van te maken.
Bij midi heb je het voordeel dat je het ook in Cubase of een andere midi-sequencer kunt editen. Ik gebruik zelf liever een drumcomputer, omdat ik dat makkelijker editen vind. Ik neem dan de drumtrack in z'n geheel op als ie klaar is. Het is dan iets lastiger om de drumtrack te editen/vervangen, als dat later nog nodig blijkt, maar niet geheel onmogelijk (zeker als je dezelfde count-in gebruikt... dan kun je makkelijk de twee tracks precies 'naast elkaar' leggen, en daarna de oude weggooien).
Bedankt voor de informatie!

Stel je wil een drum-midi track maken. Met welk programma kun je dat doen?

spanky_franky
31 mei 2006, 01:07
Bedankt voor de informatie!

Stel je wil een drum-midi track maken. Met welk programma kun je dat doen?
Probeer Fruity Loops anders eens, kun je mooie drums mee maken.

kars
1 juni 2006, 17:39
als je toch deze kant op gaat zou ik voor cubase of reason oid kiezen, die werken vergelijkbaar. maar een vraag als je nu stelt kan een complete stammenstrijd laten uitbarsten. zoek maar s ff op internet, vergelijk en gebruik van sequencers cubase, reason, fruity loops, live, enzo :hippie:
volgens mij vooral van belang als je nog moet beginnen: maak een slimme keuze. want je stapt niet meer zo snel meer over als je je in een tool hebt ingewerkt.

Davidian
2 juni 2006, 13:23
Kan, maar een Zoom G2.1u kost 159e, en die geeft misschien nog wel betere opnamen dan een microfoon (hoewel, voor 40-50e heb je ook al best goede microfoons).
Je hebt iig geen bijgeluiden, en je kunt je microfoonplaatsing gewoon opslaan.
En je kunt ook midden in de nacht opnemen, met een koptelefoon.

Heb jij wat tips voor een goede distortion geluid voor opnames van de g2?(ik wil de cube 30 r-rief sound hebben)

Want ik krijg het er echt niet uit.

NielsW
4 juni 2006, 13:24
Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat mijn geluidskaart een allemachtige latency heeft. Heb een oude SBLive 5.1. Welke geluidskaarten zijn goedkoop en hebben een lage latency? Midi in/out etc.

Misschien de 'Emu 0404' of de 'M Audio Audiophile 2496' ?

Scali
4 juni 2006, 14:00
Je zou met de SBLive de ASIO4All driver kunnen proberen.
ASIO is een professionele low-latency geluidsdriver, die door de meeste programma's ondersteund wordt.
Bij de wat betere kaarten zit er een ASIO-driver bij. Bij de SBLive helaas niet, maar de ASIO4All-driver is een soort universele driver, die misschien uitkomst biedt. De latency van een goede kaart met eigen ASIO-driver zal altijd lager zijn, maar misschien is het al goed genoeg.

Ik heb zelf overigens een Terratec EWX24/96, als je voor een nieuwe kaart gaat shoppen, zou ik ook eens bij Terratec kijken.
Of gewoon een SB Audigy, kost niet veel, en heeft ook goede ASIO-support.

Das Schaap
4 juni 2006, 16:07
Alles wat je ooit hier van mij zou kunnen vinden was allemaal gewoon of met m´n oude Boss ME-30 of Guitarport en m´n riffcontest ding was POD XT Pro allemaal via m´n Terratec EWS 88 naar de computer en dan in Audobe Audition ermee klooien.
Had ook een keyboard op m´n geluidskaart aangesloten maar die klonk hetzelfde als midi geluidjes dus die staat nu in een hoekje.

Tegenwoordig gebruik ik voor echt opnemen Cubase SX 3, nog steeds met POD XT Pro, maar heb ook een usb/midi keyboard en een shitlading aan vst en vsti dus ik kan veel klooien. Ook weetikhoeveel samples en nog wat sequencers die ik eigenlijk bijna niet meer gebruik. De voornaamste overstap was een beter programma naar mijn mening (voor mijn doeleinden) en meer gebruik van midi. :soul:

NielsW
5 juni 2006, 13:43
Als ik met Cubase midi opneem (bijvoorbeeld drums) heeft mijn opname channel geen input. Ik hoor de drums die ik speel wel, maar hij neemt ze niet op. Kan dat zijn omdat ik een SBLive heb met een gebrekkige midi ondersteuning? Ik doe het precies zoals op de tutorial DVD maar bij mij pakt ie hem niet.

Voor in gebruik ik SB Live! MIDI Port [DF00]
En voor out de Drumsim 'LM-7'

ik hoor het dus wel over mijn boxen maar hij neemt het niet op.

Das Schaap
6 juni 2006, 16:06
Als ik met Cubase midi opneem (bijvoorbeeld drums) heeft mijn opname channel geen input. Ik hoor de drums die ik speel wel, maar hij neemt ze niet op. Kan dat zijn omdat ik een SBLive heb met een gebrekkige midi ondersteuning? Ik doe het precies zoals op de tutorial DVD maar bij mij pakt ie hem niet.

Voor in gebruik ik SB Live! MIDI Port [DF00]
En voor out de Drumsim 'LM-7'

ik hoor het dus wel over mijn boxen maar hij neemt het niet op.
Heb je wel de markers goed gezet voor die track en em op solo gezet ?
En dan export audio file, real time en dan moet ie het doen.
Dat werkte bij mij tenminste. Ik heb die tutorials ook alledrie gekeken, maar op je kan beter op fora kijken voor advies.

armageddon
6 juni 2006, 16:38
Je weet dat midi geen geluid is he?

Roy K.
6 juni 2006, 23:16
En je krijgt de drums ook niet te zien in de drum-editor?

NielsW
7 juni 2006, 11:33
In de tutorial video worden er 5 maten geselecteerd dmv een loop. Dan zet je loop aan en druk je op play. Ondertussen speel je met de VST Instrument Drum en dan plaatst Cubase het automatisch in de track terwijl de loop loopt. Op een of andere manier pakt ie het niet bij mij, kan aan mijn midi port liggen. Ik ga binnenkort een Audigy 4 halen, dan hoop ik dat het verholpen is. Heb nu ook 700ms latency.

Als je met de synth speelt dmv de VST Instrument en je hebt een bepaalde midi channel op record staan, dan zie je bij die channel ook een volume meter op en neer gaat als je speelt. Dat zie ik bij mij niet, dus die midi channel krijgt helemaal niks door.

Das Schaap
8 juni 2006, 00:57
In de tutorial video worden er 5 maten geselecteerd dmv een loop. Dan zet je loop aan en druk je op play. Ondertussen speel je met de VST Instrument Drum en dan plaatst Cubase het automatisch in de track terwijl de loop loopt. Op een of andere manier pakt ie het niet bij mij, kan aan mijn midi port liggen. Ik ga binnenkort een Audigy 4 halen, dan hoop ik dat het verholpen is. Heb nu ook 700ms latency.

Als je met de synth speelt dmv de VST Instrument en je hebt een bepaalde midi channel op record staan, dan zie je bij die channel ook een volume meter op en neer gaat als je speelt. Dat zie ik bij mij niet, dus die midi channel krijgt helemaal niks door.
:o

Heb je wel de juiste ASIO driver geselecteerd ? Ik had eerst ook mega latency bleek daaraan te liggen. :satisfie:

En heb je naast de input dus te zetten op je synth je output dan dus op je vsti ? Anders neemt ie de midi data wel op maar doet ie er verder nog niks mee.