PDA

View Full Version : Mandoline-plectrum



Scali
29 mei 2006, 09:47
Ik speel al jaren met die 'mandoline'-plectra. Die kleine druppelvormige dingen. Liefst van Gibson, de heavy-variant. Ik vind ze fijn omdat je door de kleine vorm enorm veel controle hebt, en makkelijk zuiver en snel kunt spelen. Ik vind de tone ook heel mooi. Niet zo'n overdreven harde attack (*klik* *schraap*), maar een mooie gecontroleerde aanslag, met een mooi donker geluid.
Helaas wordt die al jaren niet meer gemaakt.
Ik heb ook nog een Boston medium, die is iets dikker en harder, maar die gaat ook wel.
De laatste tijd kom ik eigenlijk alleen nog Fender heavy tegen, maar die vind ik te dik en te lomp.
http://www.fender.com/products/prod_images/accessories/0980358300_md.jpg

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die met dit type plectrum spelen, en zo ja, welke ze dan gebruiken, en waar ze die kopen.

Bram159
29 mei 2006, 12:15
Aah kijk eens aan nog iemand die met zulke goeie plectrums speelt. Ik speel zelf ook bijna alleen met zulke type plectrums. De merken die ik gebruik zijn Alice en Boston. Die van boston niet zoveel meer die van alice, zijn wel lekker plectrums en ik heb dan altijd 0,81mm. Waar ik ze koop, tja bij de lokale gitaarboer. Maar ik woon in dedemsvaart en die gitaarboer is niet bepaald groot haha. De dunlop small teardrops lijken er ook veel op, maar die heb ik nog niet aangetroffen in nederland.

Scali
29 mei 2006, 12:42
Ja, da's ook nog eens vervelend. Sommige merken maken die dingen wel, maar dan hebben de gitaarwinkels ze nog niet op voorraad.

Wat dat betreft heb ik alleen maar vage spullen.
Zal wat worden als ik ooit eens beroemd zou worden en een signature-lijn kan samenstellen...
Dat wordt een Ibanez RG met elzen-body en esdoorn-top, een Zoom effectprocessor, en ofwel een Marshall 6101 signature of een VS230...
En deze plectra dus... Eigenlijk allemaal spul waar geen hond mee speelt, of zelfs wil spelen. Daarom kan ik het ook bijna nergens krijgen.

Chili666
29 mei 2006, 21:37
Dunlop maakt die nog, teardrops heetten ze ofzo.

Scali
30 mei 2006, 12:17
Ja, maar alleen in Tortex, toch?
Ik heb liever gladde.
En ik heb die Tortex ook nooit in de winkel gezien. De lichtere Fender-varianten zijn misschien ook wel okee, maar dan moet ik ze wel vinden.

Bram159
30 mei 2006, 18:56
Je kunt ze ook bij musik-produkiv bestellen, maarja dan heb je natuurlijk nog verzending enzo. Als je er 72 koopt dan kosten ze maar iets van 30 cent per stuk. Hele bende kopen en dan kun je voorlopig vooruit. Ik ga maar eens bij musik-produktiv langs woon toch zoŽn beetje naast de duits grens. Meteen een bende plectrums halen en ff kijken voor een goeie amp.