PDA

View Full Version : is dit slim



vasnd
29 mei 2006, 01:22
ik hoop dat deze vraag nog niet al te vaak is gesteld

ik zit er al een tijd aan te denken om eens een wat betere geluidskaart in mijn computer te stoppen en dan het liefst eentje met een break out box. Nu zag ik deze (http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=107609&productType=1) in de aanbieding en ik dacht misschien is dit iets. Dus mijn vraag: werkt dit een beetje lekker in combinatie met een gitaar en kan je er een beetje mee opnemen ( gewoon kleine riffjes enzo ). Ik heb wel eens bij een vriend via een soortgelijk ding gespeeld en dat ging wel lekker.

en omdat je dan waarschijnlijk alleen clean kan spelen, zijn er ook programma's die softwarematige effecten kunnen regelen

en nee ik zoek geen toneport/pod ofzo. voornamelijk een geluidskaart waar je wat kleine gitaar dingen mee kan doen

Noot Muskaat
29 mei 2006, 07:57
Pfieuwwwwww, moeilijke vraag!

harrie-beton
29 mei 2006, 09:22
Op papier is dit een leuke kaart en niet duur.
Hij is vooral bedoeld voor surround weergave, als je dat laatste niet gebruikt dan zijn er andere kaarten te koop voor dat geld.

Tja, alleen clean spelen op een gitaar, wie wil dát nou..

Wat je kunt doen is deze kaart (of je eigen geluidskaart) combineren met een goedkope v-amp. Deze v-amp geeft voor thuis mooie geluiden.

Die software staat wel op mijn site. Je kunt het ook proberen op je eigen geluidskaart.
http://jag.dutchgame.nl/gitaarnet/gear/amp_simulator_list.html





hb

Scali
29 mei 2006, 09:32
Die SoundBlasters zijn best okee.
M'n broer heeft de iets luxere Audigy 4 Pro (ook met breakout box), en daar heb ik wel eens Guitar Rig overheen gedaan.
Dat werkte best aardig.
Niet dat ik Guitar Rig zou ruilen voor m'n Zoom G9.2tt, daarvoor zijn de tone en feel echt te matig... maar de kaart werkt op zich prima, met de ASIO driver, en het geluid is super.

taylor
29 mei 2006, 10:52
mwhoa die cleane sounds(jazz,pop,vocal) in guitar rig zijn best behoorlijk en sommige blues sounds ook wel, de geluiden met wat meer gain zijn idd niet zo mooi .

Scali
29 mei 2006, 11:01
Voor een programma dat meer kost dan een GT-8, PodXT Live, Tonelab SE, GNX3000 of G9.2tt (en waar je dan ook nog een goede geluidskaart voor moet hebben, want het werkt echt niet zonder ASIO), verwacht ik eigenlijk ook dat het beter klinkt.
Dat doet het zeker niet, naar mijn mening. Vooral de 'feel' is helemaal waardeloos (probleem dat ik bij de GT-8 ook heb). Ik vond het pas acceptabel worden als ik m'n Zoom als preamp gebruikte. Dan had je een beetje het idee dat je op een gitaarversterker speelde, en vond ik ook het geluid beter worden.
Ik vind ook dat er wel erg weinig gitaarmodellen in zitten.
De bovengenoemde modelers hebben zeker zo'n 30 a 40 modellen erin, Guitar rig heeft er een stuk of 5. Van de meegeleverde modellen vond ik eigenlijk alleen de Tweed echt goed.

taylor
29 mei 2006, 11:12
zonder een goeie asio kaart werkt het idd niet,de cleane sounds vond ik toch wel okay hoor het is wel zo dat je net als met een pod het geluid een beetje moet bewerken soms kleine reverbje erop of je weet wel net ff dat tweakje..


amplitube heb ik ook die gebruik ik eigenlijk nooit..

Don Capo
29 mei 2006, 12:44
Pfieuwwwwww, moeilijke vraag!

He je bent er weer!

harrie-beton
29 mei 2006, 12:56
don capo en nootmuskaat:
probeer je antwoorden on topic te houden.
slow chat doe je maar via andere kanalen

groeten uw moderator

Ic3gl0vE
29 mei 2006, 13:57
zo'n kaart is wel ok hoor, als je ook veel wilt gamen en surround geluid ed. wilt. vind je gewoon 2in/2out genoeg dan kun je ook voor een tweedehands m-audio 24/96 kaartje gaan, die kost je dan 50 euro. Je hebt dan geen breakoutbox maar wel een kaar die echt voor opnemen is gemaakt.
warpVST van steinberg is trouwens wel oke als je gitaargeluid vet wilt maken op de pc.

vasnd
29 mei 2006, 14:00
oke bedankt, binnenkort ga ik er wel een kopen, en ja ik gebruik ook surround daarom wou ik niet een speciale recording kaart

Scali
29 mei 2006, 14:13
Ja, de grenzen tussen opnamespul en 'speelgoed' zijn heel vaag.
Een hedendaagse SoundBlaster is beter dan een 'professionele' Terratec of M-Audio van een jaar of 5 geleden.
Voor gewone thuisopnamen maakt het niks uit. Alleen maar handig dat die SoundBlasters ook alle surround-gein ondersteunen als je een DVDtje of een spelletje wilt spelen.
Dat kwaliteitsverschil is toch bijna niet te horen. Zeker niet als je er een mp3tje van bakt om met je vrienden te delen.