PDA

View Full Version : Yamaha AEX500 versterken via gewone audio versterker?



Nick_66
28 mei 2006, 21:57
Ik ben in het bezit van een Yamaha AEX500. Zie foto hieronder.

http://i6.photobucket.com/albums/y220/ResoNick/AEX500.jpg

Deze gitaar heeft een mini-bucker en een piezo element. Helaas heb ik voor deze gitaar geen goede akoestische gitaarversterker en er een gaan aanschaffen is geen optie voor mij. In een winkel is mij het advies gegeven deze gitaar te gaan versterken via mijn gewone audio versterker dmv een mengpaneel van Behringer, bv het type Xenyx 1002FX.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit wel aan te raden? Loop ik niet het risico mijn hogetonen luidsprekers op te blazen? Of zorgt het mengpaneel er wel voor dat het signaal nooit te hoog wordt.

In de winkel heb ik deze gitaar gehoord via een soortgelijk mengpaneel van Behringer en dit klonk echt erg mooi.

Ik heb thuis een redelijke goede audio installatie met redelijke luidsprekers van het merk Wharfedale. Gewone audio klinkt goed op deze set.

Ben erg benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft.

Tupelo
28 mei 2006, 22:49
Niet wat het aansluiten betreft.
Heb zelf een dergelijke gitaar gehad en spijt dat ik 'm niet langer heb.
Vond het wel leuk om 'm te fokken trouwens.
Is redelijk mee te rocken.
Ontzettend veel feedback.
Bruikbaar dus. :D

Snap niet goed wat het probleem is.
Clean klonk deze gitaar met piezo over mijn Fender Twin toch aardig
acoustisch. Waarom hang je 'm niet gewoon aan je amp?

Negative K3 fan
28 mei 2006, 23:08
dat piezo element zou je inderdaad via een mengpaneel kunnen aansluiten, de humbucker kun je op je gitaarversterker aansluiten, tis maar wat je wil lijkt me.

Nick_66
28 mei 2006, 23:19
Niet wat het aansluiten betreft.
Heb zelf een dergelijke gitaar gehad en spijt dat ik 'm niet langer heb.
Vond het wel leuk om 'm te fokken trouwens.
Is redelijk mee te rocken.
Ontzettend veel feedback.
Bruikbaar dus. :D

Snap niet goed wat het probleem is.
Clean klonk deze gitaar met piezo over mijn Fender Twin toch aardig
acoustisch. Waarom hang je 'm niet gewoon aan je amp?

Als ik deze gitaar versterk via mijn elektrische gitaarversterker (Peavy Bandit 112), dan klinkt die van geen kanten. Ontzettend schel en blikkerig. Absoluut niet akoestisch. Humbucker klinkt wel ok.

Dit is dus mijn probleem. Ik heb deze gitaar ooit eens gekocht en achteraf best wel spijt van gekregen, omdat ik niet een bevredigend geluid eruit kan krijgen. Zeker niet voor blues.

Tupelo
28 mei 2006, 23:24
Ik zal je eerst de dooddoener in je gezicht smijten dan hebben we die in ieder geval al gehad.

Gitaar spelen zit in je vingers bla bla... gevoel... uit je hart... bla bal... oefenen, net als de meesters bla bla etc.

'T is geen bluesgitaar. Dat klopt. ;)

Ik gebruikte 'm voor jazz en voor feedback.
Met mijn Fender Twin was dat goed te doen.

Nick_66
28 mei 2006, 23:34
Ik zal je eerst de dooddoener in je gezicht smijten dan hebben we die in ieder geval al gehad.

Gitaar spelen zit in je vingers bla bla... gevoel... uit je hart... bla bal... oefenen, net als de meesters bla bla etc.

'T is geen bluesgitaar. Dat klopt. ;)

Ik gebruikte 'm voor jazz en voor feedback.
Met mijn Fender Twin was dat goed te doen.

Inderdaad....spelen zit in je vingers, maar de gitaar moet ook wel bij je passen. Het is een mooie gitaar, maar ik vind hem niet geschikt voor blues, daar ben ik steeds meer achter aan het komen.

Ben ook aan het overwegen om de gitaar te gaan verkopen. Interesse? Compleet met originele Yamaha koffer.

Tupelo
29 mei 2006, 00:31
Zit niet zo in de slappe was, maar PM maar ff wat je ervoor vraagt. Wellicht dat ik in een moment van verstandsverbijstering into een onverstandige beslissing ben. :)

Nick_66
29 mei 2006, 00:35
Zit niet zo in de slappe was, maar PM maar ff wat je ervoor vraagt. Wellicht dat ik in een moment van verstandsverbijstering into een onverstandige beslissing ben. :)

Deze gitaar is echt in een absolute nieuwstaat en totaal onbeschadigd. Dat geld ook voor de koffer. Ben altijd vreselijk netjes op mijn spullen.

Wat moet ik er voor vragen. Heb er zeker incl koffer 550 euro voor betaald.

400 euro?

Tupelo
29 mei 2006, 01:36
PM..........