Inloggen

View Full Version : Vraag over kanaalswitch drukknopjes op Marshall VS 8100 top



fivelastwords
28 mei 2006, 20:42
Hey, ik heb een paar dagen terug na een goede afspraak vai marktplaats voor een Marshal 8100 valvestate head met 2x12 valvestate cab gaan ophalen. Deal was 220 euro, maar bij aankomst bleek dat er geen footswitch bij zat er er 2 drukknopjes om van OD1 naar OD2 en van Clean naar Crunch te schakelen ontbraken. Heb ik de set alsnog gekocht, voor maar 150 euro! Nette oplossing dacht ik zo en echt een koopje. Ik heb hem dit weekend toen even opengeschroefd met Veekeren en tot de conclusie gekomen dat het enige probleem verder dus die ontbrekende drukknopjes zijn op het "moederbord" in de versterker. Weet iemand of dit gerepareerd kan worden, want ik moet echt nodig die OD2 kunnen gebruiken...

Cheers!

BlackSun
28 mei 2006, 21:00
Is het niet gewoon handiger om een footswitch te kopen? Ben je voor 20,- 2e hands wel klaar, en kan je gewoon schakelen...

fivelastwords
28 mei 2006, 21:49
Ik weet niet zeker of het mogelijk is met die valvestate footswitches ook van OD1 naar OD2 te schakelen, aangezien t maar een 2 kanaals amp is... T gaat er juist om dat ik in een kanaal moet kunnen selecteren welke soort overdrive ik wil... maar ik ga er sowieso ook een footswitch bij kopen, dat is t probleem niet...

casper innosence
28 mei 2006, 23:22
op mijn vroegere valvestate vs 100 kon ik met et pedaal switchen van od1 naar 2.. je moet alleen de juiste switch hebben..weet zo niet et type nr dr van

fivelastwords
29 mei 2006, 09:38
Thanks voor de tip, k ga zo ff langs een muziekwinkel om te kijken voor zo'n footswitch!

Droffie
29 mei 2006, 09:42
Ik heb zelf een 8100 gehad en je kan niet van OD1 naar OD2 schakelen met de footswitch, alleen van clean naar OD.

fivelastwords
29 mei 2006, 14:02
Hey, met een AVT switch is t inmiddels gelukt, thanks voor de reacties

Veekeren
29 mei 2006, 14:17
Ik heb zelf een 8100 gehad en je kan niet van OD1 naar OD2 schakelen met de footswitch, alleen van clean naar OD.

Daar was ik inderdaad ook al van uitgegaan, kon me niet voorstellen dat je met een footswitch binnen kanalen van setting kon switchen. Aan de achterkant zat echter ook nog een jack ingang, met draden die naar de ontbrekende knopjes leiden. Bij die jack ingang stond alleen niet vermeld wat het was, weet jij toevallig waar ik het over heb? In de te downloaden manual vind ik het niet terug eigenlijk...

Veekeren
29 mei 2006, 14:19
Hey, met een AVT switch is t inmiddels gelukt, thanks voor de reacties

Nou oke dan, beterrr...

Droffie
29 mei 2006, 14:30
Daar was ik inderdaad ook al van uitgegaan, kon me niet voorstellen dat je met een footswitch binnen kanalen van setting kon switchen. Aan de achterkant zat echter ook nog een jack ingang, met draden die naar de ontbrekende knopjes leiden. Bij die jack ingang stond alleen niet vermeld wat het was, weet jij toevallig waar ik het over heb? In de te downloaden manual vind ik het niet terug eigenlijk...

Nog een jack ingang?

Niet naar mijn weten...Misschien is 't ding gemod...