PDA

View Full Version : Ibanez



Parasite
28 mei 2006, 17:01
hey Mensen,
Ik ben van plan om binnenkort over te stappen van mijn stagg s350 naar hoogstwaarschijnlijk een ibanez. dus vandaar mijn vraag welke ibanez is het beste voor mijn budget (600-800 euro)?
ik zat te denken aan een Ibanez RG 1620 X GK. maar ik heb zelf nog geen ervaringen met dit (of elk ander) merk.
ook wil ik liever een 6-string versie (is wat vertrouwder aangezien ik nog niet zo lang speel en ook geen metal wil gaan spelen)

nog een optie zou zijn: helemaal geen ibanez.
ik speel tamelijk veel stijlen (offspring, audioslave, velvet revolver etc.)
laat even of dit merk veelzijdig genoeg is om al die stijlen aan te kunnen.

Nickname
28 mei 2006, 17:05
Die RG1620X is wel een hele fijne gitaar... ook zeker de piezo elementen in de brug zijn top :)

AART
28 mei 2006, 17:11
x GK,

geen peizo maar midi dacht ik.

Ik zou met dat geld kijken naar een Ibanez RG2570.
Prima gitaar met nog een single coil.

Super veelzijdig.

Davidian
28 mei 2006, 17:34
Ibanez is goed voor alles.

almarvk
28 mei 2006, 17:39
Heb je 'm zelf al uitgeprobeerd??

Nitefly7
28 mei 2006, 18:48
x GK,

geen peizo maar midi dacht ik.

Ik zou met dat geld kijken naar een Ibanez RG2570.
Prima gitaar met nog een single coil.

Super veelzijdig.

Is GK in dit geval niet het (onlogische) codewoord voor Galaxy Black?

Voor zover ik weet is de enige GK-'midi' gitaar, de Ibanez RG 1520GK BK..
Volgens Ibanez.com inmiddels de 1820x GK = piezo-akoestisch, Galaxy Black
en de 1520g (ipv 'x') = piezo-midi

Offspring = Ibanez RG / NDM (Noodles model)
Velvet Revolver = Gibson Les Paul
Audioslave = Fender telecaster

Favoriete ('ondergewaardeerde') alternatieven
- Musicman (SUB-reeks of evt. 2ehands 'echte' Musicmans)
* die SUB-reeks speelt erg fijn en klinkt ook behoorlijk veelzijdig, zonder dat het al te 'braafjes' wordt...

- Godin
* m'n LGX is geweldig voor alles, alhoewel té funky dingen net te 'zwaar'klinken