PDA

View Full Version : muziekje



meul
28 mei 2006, 16:57
Hey peepz,

dacht ik post ook maar is wat.
het is denk ik een beetje symphonisch metal achtig.
hoop dat de link goed werkt

gr,
J

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/sound/jan%20vermeulen%20-%20perishable%20needs.mp3

Maxxas
28 mei 2006, 18:00
Wow, muzikaal gezien het beste wat ik hier heb gehoord. Echt een hele diepe buiging! Natuurlijk kunnen de drums beter maar ik vind de muziek kikku.
Het begin is geniaal, vinyl effect. Ik vind het klinken als een mix van Symphony X en Shadow Gallery. Gaat zo door. Wanneer komt er een plaat?

Jax
28 mei 2006, 18:07
Klinkt lekker man!!! Erg avontuurlijk, en technisch fantastisch gespeeld. Het lijkt net alsof er een verhaal voor je afspeelt als je dit hoort, zitten duidelijke sfeer veranderingen in. Al met al, top!

benwave
28 mei 2006, 19:43
in 1 woord echt ongelooflijk.... bizar goed

Ben

Bloodline
28 mei 2006, 19:44
Heilige fuck dit is te vet voor woorden dit is onmenselijk hoe goed

Gitaro
28 mei 2006, 20:04
:o........!

Jax
28 mei 2006, 20:13
Ok, normaal ben ik niet zo van het de hemel in prijzen, maar ik heb het stuk nu een aantal keren geluisterd, en met elke keer dat ik het luister sta ik steeds meer versteld. Technisch ongelofelijk, muzikaal net zo sterk. Echt verbluffend.

Lacrimosa
28 mei 2006, 20:39
dude wat de shit...

echt focking vet dit!!

thumbs up!!

kars
28 mei 2006, 20:53
een woord. geweldig!!!!

Scali
28 mei 2006, 22:08
De muziek is niet mijn stijl, maar het is wel heel netjes in elkaar gezet.
Gitaar is heel strak gespeeld, goed samen met de toetsen ook.
Ik vind het persoonlijk wat te 'vol' hier en daar (te veel lagen over elkaar), maar er zitten ook hele goede passages bij. Mooie gitaartone, en mooi melodieus gehouden, ook in de snelle stukken.
Die 'exotische' delen hebben ook wel zo'n 'drukkend' sfeertje, net als in bepaalde nummers van bv Satriani of Vai.

Bouke
28 mei 2006, 23:55
Je hoort hier op het forum niet zo heel vaak complete nummers van topmuzikanten, maar dit is heel gaaf gedaan. Niet iets dat ik dagelijks luister, maar dit kan ik zekers waarderen. Je kon in je bluescontest inzending al goed horen (zelfs in dat klooi-stukkie, of beter: juist in dat klooi-stukkie in het begin) dat er sprake is van een gitarist met skills, dus toen ik deze posting zag moest ik meteen luisteren. En je voldoet wel aan mijn verwachtingen.

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is, als je nog meer nummers maakt hoe dat dan zou klinken. Zou je een plaat maken met alleen maar deze stijl/sfeer of zou je meerdere extremen opzoeken? [Edit: Ik lees dit ff terug, maar het is dus niet bedoeld als twijfelen aan, maar ik ben benieuwd wat je visie daar op is: hoe ver wil je gaan met varieren in songs?]

Anyway, als je dit nou eens zou opnemen met een echte drummer... cool!

Bouke

Helter Skelter
29 mei 2006, 00:10
Ondanks dat ik als muzikant muzikant ver van dit soort muziek af sta om het goed te beoordelen is dit volgens mij wel heel erg goed :o

meul
29 mei 2006, 10:57
Hey daar

Allereerst, iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties!

@ Maxxas, Ik weet niet wanneer de plaat komt :) voorlopig zit ik het nog allemaal in mijn eentje te doen maar wanneer er interesse komt zal ik zeker niet afslaan.

@ Jax, bedankt voor je lyrische backup! We spelen op trouwens op de zelfde gitaar ;)

Partners in blues,
gefeliciteerd nog (ook voor de anderen), goed dat Joris ook door is! Ik was ook een beetje verbaast.

@ Scali, op zich valt het met die verschillende lagen wel mee denk ik? Synth, gitaar, bas, en drums redelijk gebruikelijke setup dacht ik, probleem is altijd weer de spulletjes, het loopt gewoon snel vol waardoor je definities gaat missen en het sompig word. Maar dit is waarschijnlijk ook wel een afmix ding. Anyway, ik begrijp je punt wel een beetje.

@ Bouke, Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf nogal lijd aan interesse in verschillende muziekstijlen, hierdoor vind ik het moeilijk om stijl te kiezen omdat ik snel verveeld raak in 1 genre. Vooralsnog schrijf ik divers van rock naar dance en zelfs film achtige muziekjes. Ik zoek natuurlijk naar de cross-over maar op dit moment zou er een plaat komen met van alles wat of er moet een duidelijk opdracht zijn. Voorlopig is er helemaal nix en gebruik ik die vrijheid om te spelen waar mijn pet naar staat.

Gr,
J

Don Capo
29 mei 2006, 14:45
Ik heb hier echt helemaal niks op aan te merken, behalve dan dat het mijn ding niet is. Neemt niet weg dat ik groot respect heb voor het feit hoe jij muziek maakt. Luister het nu voor de derde keer en het zit echt megastrak in elkaar. Mooi werk

Scali
29 mei 2006, 14:52
@ Scali, op zich valt het met die verschillende lagen wel mee denk ik? Synth, gitaar, bas, en drums redelijk gebruikelijke setup dacht ik, probleem is altijd weer de spulletjes, het loopt gewoon snel vol waardoor je definities gaat missen en het sompig word. Maar dit is waarschijnlijk ook wel een afmix ding. Anyway, ik begrijp je punt wel een beetje.

Nou, het zijn vooral een paar stukjes, waar je door de delay of harmonie, of wat dan ook, een beetje te veel van het goede krijgt, vind ik. Dan wordt het een beetje overdonderend, en vind ik het niet prettig luisteren meer.

jw009
29 mei 2006, 17:56
Super nummer! Idd symphony x achtig erg lekker om naar te luisteren, zit hem nu ook al paar keer achter elkaar te luisteren. :rockon:

X-Rated
29 mei 2006, 19:21
Ik hoor Liquid Tension Expiriment invloeden. I like that :) Klinkt er gaaf :D

Luc-O
30 mei 2006, 12:09
Waanzinnig. Nuff said.

duckman
30 mei 2006, 12:56
Dit is erg goed gedaan! Me like it.. :rockon:

Roy K.
30 mei 2006, 13:18
Vette poep dit, waanzinnig meul!! Super-solo's ook!!

More!!!!1!!1 :p

Robbert v.d. Hanenberg
30 mei 2006, 15:02
Klasse!!8-)

benwave
30 mei 2006, 15:58
Ik heb het nu voor de zoveelste keer gehoord en het blijft verschrikkelijk goed.

Ik vind vooral de sympfonische stukjes waanzinnig
Begin Frank Zappa dan Vai. en dan wat Marrilion achtig spul.
Geweldige solo`s waanzinnig geluid in dit stuk
Geweldige combinatie

En dit gezegt door iemand die met metal niet zoveel heeft.

groeten Ben

meul
30 mei 2006, 18:18
nogmaals, zwaar bedankt iedereen! tof dat het ook gevreten word door mensen die niet zo van deze muziek houden.

gr,
J

kars
31 mei 2006, 23:23
grappig, ik hoor in het begin wat Cacophany/marty friedman-achtigs.
mega nummer. 1 klein puntje van kritiek dan (hop, weer aan die schoenen ;) ), het drumgeluid kan wel beter vind ik.

Maiden Michiel
1 juni 2006, 11:06
w00t!!

De sound en vibrato doen me erg aan Becker denken!
Erg goed gemaakt, lekkere techniek ook!

hendrix2
1 juni 2006, 13:33
w00t!!

De sound en vibrato doen me erg aan Becker denken!
Erg goed gemaakt, lekkere techniek ook!
deed me ook aan becker denken!
schitterend nummertje...
meer van dat zou ik zeggen...

meul
2 juni 2006, 15:55
deed me ook aan becker denken!
schitterend nummertje...
meer van dat zou ik zeggen...

becker was in de neo klassiek richting ook wel een grote invloed voor me.
net als macalpine trouwens.

arjanb01
2 juni 2006, 16:11
nogmaals, zwaar bedankt iedereen! tof dat het ook gevreten word door mensen die niet zo van deze muziek houden.

gr,
J

DE NIEUWE PETRUCCI IS GEBOREN EN KOMT UIT NEDERLAND !!!! Dit is geweldig, go on dude ! En solliciteer bij Dream Theatre ! :rockon:

Gert-Jan
2 juni 2006, 16:50
Dit is het meest muzikale wat ik ooit op dit forum heb gehoord. Het is een fucking symphony!!!

Izegrim
2 juni 2006, 17:11
Heel erg goed zeg... En ook leuk om naar te luisteren, echt super; thumbs up dude!

Iceman
2 juni 2006, 18:58
Meer van dit soort meuk graag!

meul
3 juni 2006, 20:09
txs , gert-jan, arjan, izegrim, iceman.

@ Kars, Maxxas, ik heb zitten dubben over de de hell kit, ondanks dat het waanzinnig klinkt gebruiken nu zoveel mensen het dat ik het zelf daardoor minder interessant vind. zeker in combinatie met mijn pod is het oppassen. maar ik ben hier ook nog zoekende.

Maxxas
4 juni 2006, 11:36
txs , gert-jan, arjan, izegrim, iceman.

@ Kars, Maxxas, ik heb zitten dubben over de de hell kit, ondanks dat het waanzinnig klinkt gebruiken nu zoveel mensen het dat ik het zelf daardoor minder interessant vind. zeker in combinatie met mijn pod is het oppassen. maar ik ben hier ook nog zoekende.

Je kunt DFH natuurlijk laten klinken zoals je zelf wilt!
Er is vanalles mogelijk, je kan ook DFH gebruiken icm andere drumsamples etc.
De basis van DFH is gewoon het beste wat ik op drumsamples heb gehoord en in vele gevallen niet van echt te onderscheiden.

meul
4 juni 2006, 12:40
Je kunt DFH natuurlijk laten klinken zoals je zelf wilt!
Er is vanalles mogelijk, je kan ook DFH gebruiken icm andere drumsamples etc.
De basis van DFH is gewoon het beste wat ik op drumsamples heb gehoord en in vele gevallen niet van echt te onderscheiden.

is ook zo! ik gebruik een standaard kitje uit fruity loops die ook helemaal niet zo verkeerd klinkt met b.v pop muziek. ik denk ook dat wat meer tijd steken in de paterns ook veel zal schelen, maar ben hier een beetje lui in.