PDA

View Full Version : EKO Ranger 12



Nova
28 mei 2006, 16:44
kan iemand me iets meer vertellen over deze gitaar? Wanneer werden/worden ze gemaakt etc.
En in welke prijsklasse moet ik denken?

dank!

polysix
28 mei 2006, 17:11
hij staat op www.fetishguitars.com eventjes het eko gedeelte zoeken, en dan even de ranger zoeken. 2e hands wel te krijgen, heb er een paar op marktplaats en dergelijke sites gezien.

RUIS
28 mei 2006, 17:22
De prijs is afhankelijk van de staat waarin de gitaar verkeert. Sommige halzen zijn krom, dan is de waarde puur symbolisch. Ze hebben ook niet echt een verzamelwaarde omdat er zoveel van in omloop zijn. Ga de Ranger die je op het oog hebt proberen en spreek een prijs af. Wordt je het daarover niet eens, haak dan af en zoek een andere.

wietse
28 mei 2006, 17:48
kromme halzen valt vaak wel mee bij EKO, alhoewel bij een 12 snarige is de kans altijd wel groter dat dat gebeurt.
het is echt wat de gek er voor geeft dat klopt maar meestal zitten ze toch tussen de 50 en 75 euro in , en voor een hele mooie nog wel wat meer.
ben je soms van plan henk wijngaard liedjes te spelen :D ?
de EKO ranger 12 was ook henk zijn favoriete gitaar destijds.

chris c
28 mei 2006, 18:48
Ik heb een "Ranchero", weet niet of het dezelfde is als de Ranger. Heeft een kleine sunburst klankkast (000-formaat) en een brug met staartstuk. Moet ergens in het midden van de jaren 60 gebouwd zijn. Een heel stevige en zwaar gebouwde gitaar, de hals staat nog recht en is makkelijk bespeelbaar. De klank is wel heel zwak. Prijs was ongeveer 60 euro.