PDA

View Full Version : LAG Roxanne Classic



Veekeren
28 mei 2006, 16:17
Iemand wil een LAG Roxanne Classic bij me inruilen voor een andere gitaar. Ik weet echter veel te weinig van die gitaar af om daar zomaar op in te gaan, vandaar mijn vraag aan jullie; is het wat, en is het wat waard? Ik zie op internet wel prijzen, maar die zijn veel lager dan wat hij hem inschat. Hij zegt dat het komt doordat die in Azie zijn gemaakt, deze in Frankrijk.

Wat specs: mahogany body,flamed maple top,hard rock maple neck met brasilian rosewood fingerboard, cremekleurige binding en verlijmde hals. Stond blijkbaar een verhaal over in de "Gitarist" van april dit jaar.

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/13899665_2-originele-lag-roxanne-cl.jpg

iam
28 mei 2006, 16:29
ik heb deze nog gehad...
goede gitaren, maar gaan doorgaans rond de 500, niet de 1000€ die diegene adverteert...
ik heb de mijn voor 350 gekocht en verkcoht voor 550 (had wel paar kapjes)

Veekeren
28 mei 2006, 16:31
ik heb deze nog gehad...
goede gitaren, maar gaan doorgaans rond de 500, niet de 1000€ die diegene adverteert...
ik heb de mijn voor 350 gekocht en verkcoht voor 550 (had wel paar kapjes)

Maar je had wel een Franse?

Outrage
28 mei 2006, 16:31
vind je op de site van lag niks meer?

iam
28 mei 2006, 16:34
Maar je had wel een Franse?

ja ik had een franse...

deze is ook van de oude gade (de nieuwere modellen noemen roxane ipv roxanne) de elementen waren trouwens van eigen huis terwijl die in de nieuwere modellen meestal van SD zijn.

Op sommige roxanne's zit ook een coiltap (de mijne had dit niet)
Het was een goede gitaar, beetje kopzwaar wel, maar zeker geen 1000€ waard (op wat wil hij inruilen?)

Veekeren
28 mei 2006, 16:39
ja ik had een franse...

deze is ook van de oude gade (de nieuwere modellen noemen roxane ipv roxanne) de elementen waren trouwens van eigen huis terwijl die in de nieuwere modellen meestal van SD zijn.

Op sommige roxanne's zit ook een coiltap (de mijne had dit niet)
Het was een goede gitaar, beetje kopzwaar wel, maar zeker geen 1000€ waard (op wat wil hij inruilen?)

Als inruilwaarde zou hij zeker voor 1000 euro moeten staan, anders schiet het niet echt op voor me...

Veekeren
28 mei 2006, 16:43
vind je op de site van lag niks meer?

Nee, helaas niet. Komt bij dat het allemaal in het Frans is, dat helpt ook niet echt :D

iam
28 mei 2006, 16:56
mijn raad: niet doen!

vulvasonic
28 mei 2006, 17:30
Ik zou het echt niet weten. Maar ik vind het wel een hele mooie gitaar.

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/13899665_2-originele-lag-roxanne-cl.jpg

fred dons
28 mei 2006, 19:09
hi Jeroen
een vriend van me verzameld Lag's en nieuw zijn de franse exemplaren prijzig (een custom kost eur 2800)
www.lag-fan.tk

2e hands is een heel ander verhaal, op e-bay gaan goede explemplaren (carved quilt top, original floyd etc) voor max eur 700
dus helaas geen goede inruil :(

imlikeajungle
28 mei 2006, 19:23
Ik heb net als Iam net dezelfde als dedeze gehad... Kopzwaar lijkt me beetje rare opmerking wel :)
Idd goeie gitaar, maar max 550 waard tweedehands. Ik heb de mijne gekocht voor 275 en verkocht voor 500. Spijtig genoeg was de hals een beetje te smal voor mij.

turboblues
28 mei 2006, 20:09
hi Jeroen
een vriend van me verzameld Lag's en nieuw zijn de franse exemplaren prijzig (een custom kost eur 2800)
www.lag-fan.tk

2e hands is een heel ander verhaal, op e-bay gaan goede explemplaren (carved quilt top, original floyd etc) voor max eur 700
dus helaas geen goede inruil :(Ik zie niks bij die link!

fred dons
28 mei 2006, 20:45
ik wel, eventjes wachten tijdens de reclame of op de link boven de pagina clicken

iam
28 mei 2006, 21:14
Ik heb net als Iam net dezelfde als dedeze gehad... Kopzwaar lijkt me beetje rare opmerking wel :)
Idd goeie gitaar, maar max 550 waard tweedehands. Ik heb de mijne gekocht voor 275 en verkocht voor 500. Spijtig genoeg was de hals een beetje te smal voor mij.

de mijne zakte toch beetje naar beneden als je hem losliet (niet helemaal maar toch lager dan horizontaal)