PDA

View Full Version : Nieuwe amp VOX ac30 cch + bogner 4X12



ieme
28 mei 2006, 14:35
Gistermiddag gekocht na 2 middagen luisteren en testen bij vd haar, de Vox ac30 custom classic head. Echt vette sound, ik had al eens die engelse TB/6 versie gehad met greenbacks maar deze amp is te gek, met de bijbehorende cab komt hij er net niet helemaal lekker uit als je heb vergelijkt met de Bogner cab die toch wel HEEL goed is.
Bij vd haar ook de Heritage les paul getest maar JEZUS wat een ding! Echt heerlijke gitaar, de beste humbucker gitaar die ik ooit gehoord heb!
Gister er meteen mee opgetreden, voor de distortion had ik een MIaudio Crunchbox mee en das ook een zeer vet pedaal!

Ik zal binnenkort eens wat clipjes posten.

Negative K3 fan
28 mei 2006, 14:36
de cab staat meteen op gitaarmarkt :D te lui om naar vd haar te rijden?

ieme
28 mei 2006, 14:38
de cab staat meteen op gitaarmarkt :D te lui om naar vd haar te rijden?

ja, bedankt voor de spam lenny, hoef ik hem zelf niet hier als verkoop object te plaatsen!

Negative K3 fan
28 mei 2006, 14:39
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=62303 of ben je dat niet :D

ieme
28 mei 2006, 14:42
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=62303 of ben je dat niet :D


bedankt....

Negative K3 fan
28 mei 2006, 14:43
maar iets meer on topic, je speelt toch in een redelijk grote coverband? trekt de ac30 dat wel wat betreft veelzijdigheid enzo?

Daniël_san
28 mei 2006, 15:03
Ieme, wat heb je toch ook weer een verdomd lijpe amp gekocht! :D
Gefeli dermee ;)
[edit] Heb je nou ook die Heritage gekocht? Zo ja: Kan je met die gitaar en een strat de clips maken?

ieme
28 mei 2006, 15:10
maar iets meer on topic, je speelt toch in een redelijk grote coverband? trekt de ac30 dat wel wat betreft veelzijdigheid enzo?

gister wat meer met mn volume pot "gespeeld", en die crunchbox voor de overdrives

ieme
28 mei 2006, 15:12
Ieme, wat heb je toch ook weer een verdomd lijpe amp gekocht! :D
Gefeli dermee ;)
[edit] Heb je nou ook die Heritage gekocht? Zo ja: Kan je met die gitaar en een strat de clips maken?


ja, is een (michaelae zou zegggen:) MOJO amp... Heritage nog niet gekocht, zijn geen goedkope gitaren.... vond een bogner, crunchbox en die vox head eerst wel genoeg...
als ik nou eens een komende weken weer wat spullen verkoop dan komt hij er denk ik wel!

bluegate
28 mei 2006, 17:14
Gefeliciteerd! (Nou kijken hoe lang het duurt voordat de Top ook te koop is...) :sssh:

Ik zat na het ontvangen van het vakantie geld ook te kijken naar een combo
erbij of een nieuwe gitaar, bij mij is het een nieuwe gitaar geworden. :)

ieme
28 mei 2006, 18:56
Gefeliciteerd! (Nou kijken hoe lang het duurt voordat de Top ook te koop is...) :sssh:
top komt niet te koop, heb 2 middagen getest en ben erg onder de indruk van de sound deze blijft, Framus dragon zou nog wel eens de verkoop in kunnen gaan!

robzilla
28 mei 2006, 19:24
Leuke amp ieme

ieme
28 mei 2006, 19:52
Leuke amp ieme


en een zeer leuke cab! ;)

bluegate
28 mei 2006, 20:00
Wat heb je nu eigenlijk?
- Framus Dragon
- Bogner 4x12"
- Vox AC30 CC Head

Je had toch al een 4x12" Bogner?
Guytron?

Negative K3 fan
28 mei 2006, 23:05
guytron, vox, framus en 6 of 7 cabs...

ieme
29 mei 2006, 08:30
Framus dragon
Guytron gt100
Vox ac30 cch
Vox brian may

Bogner 212
Bogner 412
Framus 412 (2 stuks, te koop)
Marshall 1912 (2 stuks, te koop)
Vox 212 (te koop)

Scali
29 mei 2006, 09:29
Volgens mij hadden we toch juist enkele dagen geleden in een topic besloten dat Made in China-amps geen mojo hadden? :)

Toaster
29 mei 2006, 10:03
Hey Ieme Gefeli!

Hoe klinkt die Bogner 2 x 12???? Heb echt behoefte aan een nieuwe cab ;)

Klinkt zo'n 4x12 beter?

Wil hem combineren met een fender showman en mijn superlead.

ieme
29 mei 2006, 10:46
zijn zeer verschillend
212 openback met greenbacks
412 closed back (natuurlijk) met v30's

ruezzz
29 mei 2006, 12:33
Ik heb ook een tijdje mijn Bogner 4x12 als extension cab gebruikt op mijn VOX AC-30 CC. Mooie combi met de open-back sound van de Blue Alnico's uit de AC-20... en hard...

Mijn huidige setup is meer gericht op de U2-tributes, voor het 'normale' allround-coverwerk dat wij doen is de VOX niet echt de versterker bij uitstek (qua veelzijdigheid), maar ik red me er prima mee.

Om iets multi-functioneler te zijn zou je een AB-switch voor de VOX kunnen hangen, A in het normal-channel, B in de top-boost.

Maar zoals elke gitarist weet (en iedere roadcrew ontkent) moet je eigenlijk een Fender Twin, een VOX AC-30 en een Marshall Plexi achter je hebben staan...

Tristan
29 mei 2006, 14:15
Vette amp, Ieme! Inderdaad wat Michael en ik altijd een Mojo amp noemen...
Ik heb de Vox ook over een Bogner 4x12 met Vintage 30's gehoord en die Vox crunchte de meeste amps bij Van De Haar er finaal uit...
Weg met Divided By 13, Valvetech, T-rex, Carr, Komet, Fuchs en al die andere onzin... All hail the Vox AC30CC... Alleen die Matchless deed het net zo goed...
Heb je de Vox ook al op je open back 2x12 kast met Greenbacks gezet, want dat zou voor sommige dingen misschien een nog betere combi kunnen zijn...
Het is wel een beetje een gek verhaal, want 9 van de 10 mensen zullen je afraden om een closed back 4x12 met Vintage 30's aan je Vox te hangen, maar het klinkt geweldig, dat weet ik ook en normaal ben ik helemaal geen fan van Vintage 30 speakers...

ieme
29 mei 2006, 14:18
ik was ook helemaal geen v30 fan, maar toen ik die top op die kast hoorde... ik was verkocht!

ieme
29 mei 2006, 16:19
nu zoek ik nog een fender achtige 6L6 head met reverb en dan ben ik wat amps betreft klaar, al zou er nog t een en ander bij kunnen ;) maar nu eerst een goeie les paul achtige, ik denk zelf aan een heritage les paul, deze heb ik dit weekend getest en klinkt waanzinnig!

future2future
29 mei 2006, 16:25
Heb gister die Paul McCartney dvd gezien en die gozer speelt ook op Divided By 13, klonk wel goed. Heritage zijn wel echt heel mooi, maar ik ben toch een sucker voor Gibson. Maar ik denk dat er bij mij ook nog wel een keer een Heritage LP komt...;p

future2future
29 mei 2006, 16:26
ff ontopic; Toffe Amp! Lijkt me vette Combi

ieme
29 mei 2006, 16:27
Heb gister die Paul McCartney dvd gezien en die gozer speelt ook op Divided By 13, klonk wel goed. Heritage zijn wel echt heel mooi, maar ik ben toch een sucker voor Gibson. Maar ik denk dat er bij mij ook nog wel een keer een Heritage LP komt...;p

op de live8 dvd speelt die gast nog gibson R7, Herritage is qua looks (lees Headstock) niet echt mooi, maar qua klank heerlijk!

Mithrandir
29 mei 2006, 16:35
Ik heb zaterdag zowel de AC15CC als de AC30CC geprobeerd en vond ze beiden erg lekker, maar de AC30 geniet toch ook mijn voorkeur zowel qua klank als qua features.

Ik wil ze beiden nog even op schaamteloos hard volume proberen met mijn eigen gitaar, dat kon afgelopen zaterdag helaas niet, maar daarna staat er denk ik op zeer korte termijn ook bij mij een Vox AC30CC combo.

Zit nog te twijfelen of ik ga A/B'en met mijn Engl Thunder of dat ik mijn Engl de deur uit doe. Ligt eraan of ik de Vox helemaal in het band geluid kan toepassen of dat ik voor bepaalde geluiden nog het crunch / lead kanaal van de Engl ga gebruiken.

ieme
29 mei 2006, 16:36
Zit nog te twijfelen of ik ga A/B'en met mijn Engl Thunder of dat ik mijn Engl de deur uit doe. Ligt eraan of ik de Vox helemaal in het band geluid kan toepassen of dat ik voor bepaalde geluiden nog het crunch / lead kanaal van de Engl ga gebruiken.

met de goeie pedalen kom je heel ver, vergeet zowiezo de MiAudio Crunchbox niet te testen!

Calexico
29 mei 2006, 17:01
Zou een Marschall 1960 AX (gesloten cabinet met greenbacks) een goede keuze zijn om aan een vox ac30cc te hangen?

ieme
29 mei 2006, 17:02
Zou een Marschall 1960 AX (gesloten cabinet met greenbacks) een goede keuze zijn om aan een vox ac30cc te hangen?

ik weet niet, heb em aan een V30 gesloten 412 en een 212 openback greenback getest, ik denk dat t wel goed zal klinken, maar zeker weten doe ik het niet!

Tristan
29 mei 2006, 17:09
Heb gister die Paul McCartney dvd gezien en die gozer speelt ook op Divided By 13, klonk wel goed. Heritage zijn wel echt heel mooi, maar ik ben toch een sucker voor Gibson. Maar ik denk dat er bij mij ook nog wel een keer een Heritage LP komt...;p

Het was ook wel wat gechargeerd gezegd, maar die Divided by 13 amps konden mij echt het allerminst bekoren... Ik kan niet begrijpen waarom iemand zoveel geld voor zo'n ding zou willen betalen, terwijl je voor een derde of misschien wel een kwart van de prijs zo'n Vox AC30CC koopt...
Die Komet amp was wel een goed ding hoor, maar ja wie betaalt er nou 5000 of 6000 euro voor zo'n ding... Ik vond de Vox en de Matchless toch vetter klinken, meer Mojo, dus...
Heritage vind ik ook wel vet... Bij Gibson vind ik alleen de Customshops echt vet, maar gelukkig schelen die niet zoveel in prijs met de fabrieksmodellen...

Tristan
29 mei 2006, 17:19
nu zoek ik nog een fender achtige 6L6 head met reverb en dan ben ik wat amps betreft klaar, al zou er nog t een en ander bij kunnen ;) maar nu eerst een goeie les paul achtige, ik denk zelf aan een heritage les paul, deze heb ik dit weekend getest en klinkt waanzinnig!

Wat betreft Fender zal je dan echt aan een oude vastzitten vrees ik...
Alhoewel ik wel een aantal goede verhalen heb gehoord over die '57 Twin Customshop Reissue... Die Vibroking vind ik zelf niet zo super, maar daar schijnen ook weer verschillen in te zijn, want die met de 6V6 driver voor de reverb schijnt weer beter te zijn, maar ik weet niet welk model dat is (het nieuwe of het oude)... Victoria heb je ook nog, Tone King (6V6) en misschien Kendrick...
Tsja, lastig hoor, om een goede (nieuwe) Fender, of een goede clone te vinden... Die fabrieks Fender amps hebben wat mij betreft echt 0 Mojo...
Met Reverb betekent trouwens ook dat je aan een Blackface of Silverface vastzit...
Wat betreft Gibson en Heritage... Ik vind die Heritage gitaren ook erg goed, qua prijs is het zowiezo interessanter... Alleen die Customshop Gibsons zijn misschien nog wel wat gaver, maar die fabrieksmodellen zowiezo niet...
Zelf vind ik van de Gibson Customshop deze erg mooi en die zijn ook nog te betalen:
'58 Standard
'56 Goldtop
'57 Goldtop
'57 Junior Single Cutaway
'60 Special Single Cutaway

ieme
29 mei 2006, 17:26
moet even kijken waar ik qua fender tegenaan loop, de les paul achtige gaat een Heritage worden!

Les Paul
29 mei 2006, 18:14
Het was ook wel wat gechargeerd gezegd, maar die Divided by 13 amps konden mij echt het allerminst bekoren... Ik kan niet begrijpen waarom iemand zoveel geld voor zo'n ding zou willen betalen, terwijl je voor een derde of misschien wel een kwart van de prijs zo'n Vox AC30CC koopt...
Die Komet amp was wel een goed ding hoor, maar ja wie betaalt er nou 5000 of 6000 euro voor zo'n ding... Ik vond de Vox en de Matchless toch vetter klinken, meer Mojo, dus...
Heritage vind ik ook wel vet... Bij Gibson vind ik alleen de Customshops echt vet, maar gelukkig schelen die niet zoveel in prijs met de fabrieksmodellen...

Veel boutique is hype. Vooral in de US zitten ze elkaar op te naaien. Je telt niet mee als je geen /13 amp hebt. De prijzen vliegen de pan uit en eerlijk gezegd heb ik nog nauwelijks echt goede boutique amps gehoord. Ik blijf het dan ook meesterlijk vinden dat Marshall met de handwired serie even laat zien (en vooral horen) hoe je echt een amp bouwt.

De Vox CC's zijn absoluut veel value for money. Het valt dan ook op hoe veel er hier op het forum al een Vox CC hebben ;)
Naast de Vox AC15CC ben ik helemaal weg van mijn Studio 15 van Marshall. De enige Marshall met 6V6 buizen. En klinkt echt super!

Wat betreft de Gibsons is er 1 fabrieksmodel wat echt geweldig is en ook te betalen: De Les Paul Special DC Faded. Over Mojo gesproken......

future2future
29 mei 2006, 18:19
Het was ook wel wat gechargeerd gezegd, maar die Divided by 13 amps konden mij echt het allerminst bekoren... Ik kan niet begrijpen waarom iemand zoveel geld voor zo'n ding zou willen betalen, terwijl je voor een derde of misschien wel een kwart van de prijs zo'n Vox AC30CC koopt...



Ben ik wel met je eens, veel van die boutique dingen zijn overpriced. Echt gewoon een hype.

En ik vind ook dat die Heritage gitaren serieus netjes geprijst zijn! zo zie je dat je veel voor de naam Gibson betaald

ieme
29 mei 2006, 18:41
zijn veel amerikanen die op t moment een %13 op t podium hebben, ik spotte Sambora er vorige week ook mee in t goffertpark samen met een diezel herbert...

ieme
29 mei 2006, 18:43
http://www.ac-plaza.nl/bonjovi/images/Bon%20Jovi%20023.jpg

voor de liefhebber...

robzilla
29 mei 2006, 18:51
Post eens een pic van je setup nu dan ieme, ik kan m wel hosten..

ieme
29 mei 2006, 19:20
Post eens een pic van je setup nu dan ieme, ik kan m wel hosten..

heb geen cam meer en heb de spullen hier niet allemaal, maar imagine:

Vox ac30 cc head met een Bogner 4X12 er onder
Framus dragon head met Framus 4X12 er onder
Guytron gt100 met framus 4X12 er onder
mijn 6 he rack met voeding gmajor en looper met daaronder 2 Marshall 1912s
1 Bogner 212 en 1 vox 212 die dezelfde maat hebben en samen net zo groot zijn als een halfstack
rack ernaast met mn gitaren... zoiets...

Michael AE
29 mei 2006, 19:22
Gefeliciteerd, Ieme. Ik zal ook maar eens mijn Bogner 4x12 er op aan sluiten, volgens mij klinkt dat inderdaad hemels.

ieme
29 mei 2006, 19:22
Gefeliciteerd, Ieme. Ik zal ook maar eens mijn Bogner 4x12 er op aan sluiten, volgens mij klinkt dat inderdaad hemels.


dat is idd hemels...

the sure thing
29 mei 2006, 19:57
Een VOX AC30 met een 4x12 is niet uitzonderlijk hoor: Dennis van Leeuwen heeft dit jaren lang bij Kane gedaan. Welliswaar niet de AC30CC maar gewoon een TB/6, maar toch...


@Ieme: hoe KLINKT het verschil met de 4x12 en de 2x12 van Bogner en wat viel je zo tegen aan de 2x12 van VOX?

ieme
29 mei 2006, 20:55
Een VOX AC30 met een 4x12 is niet uitzonderlijk hoor: Dennis van Leeuwen heeft dit jaren lang bij Kane gedaan. Welliswaar niet de AC30CC maar gewoon een TB/6, maar toch...


@Ieme: hoe KLINKT het verschil met de 4x12 en de 2x12 van Bogner en wat viel je zo tegen aan de 2x12 van VOX?


nee hoor, dennis gebruikte gewoon de speakers van zn TB6 greenback, die rectocabs die er naast stonden waren voor zijn 2 dual rectos in zn amprack...

De vox cab klinkt niet verkeerd alleen ik heb genoeg cabs...

Het verschil is t duidelijkste te vertellen dat de 412 wat meer rock is en wat meer druk heeft... en de 212 wat meer blues klinkt, wat warmer.

Johnny V
29 mei 2006, 21:59
@Ieme: hoe KLINKT het verschil met de 4x12 en de 2x12 van Bogner en wat viel je zo tegen aan de 2x12 van VOX?

Ik vroeg me ook af hoe die kasten van VOX klinken, want ze zijn eigelijk helemaal niet duur.

@ Ieme: Zou je het geluid van de vox cab mss kunnen omschrijven en ook de pro en contra's geven?

Chiel
29 mei 2006, 23:11
Jemig Ieme! Wil je nieuwe aanwinst niet afvallen ofzo hoor, maar die Guytron met zo'n Bogner 4x12 :cooler:. Zwaar relaxed gewoon.

ieme
30 mei 2006, 08:09
ja die guytron met de bogner 412 klinkt inderdaad geweldig, maar ook met de vox head... die head heeft gewoon iets dat me erg aanspreekt qua sound...

Shifty
30 mei 2006, 11:15
Hey Ieme, wat zijn je bevindingen met een Vox AC30 en stomboxen? Al geprobeerd? Ik zit zelf over een VOX na te denken, ik wil het AC30 clean & lichte crunch, maar daarnaast ook een lekkere overdrive.

ieme
30 mei 2006, 11:38
Hey Ieme, wat zijn je bevindingen met een Vox AC30 en stomboxen? Al geprobeerd? Ik zit zelf over een VOX na te denken, ik wil het AC30 clean & lichte crunch, maar daarnaast ook een lekkere overdrive.
clean is niet zo makkelijk uit die nieuwe ac30s te krijgen, heeft al snel een randje, maar lichte crunch is waar hij het beste in is, en hem op zn donder geven doe ik met de MiAudio Crunchbox, geweldig distortion pedaal !

Shifty
30 mei 2006, 13:22
Ieme thanx voor je antwoord. Dus dat betekent dat, als je Vox je main amp is, je "clean met een randje" je basis geluid is en dat "clean clean" (koch) niet mogelijk is?

Dus dan neem je daar genoegen mee? Of schakel je met meerdere amps?

Tristan
30 mei 2006, 13:43
Echt clean kan zeker wel hoor...
Ik vind dat op die Vox het beste op het normal channel en dan met die brilliance switch aan en niet te veel preamp volume instellen...
Dan kan je de custom EQ nog gebruiken, maar eigenlijk is dat niet eens nodig... Een beetje reverb erbij, de Cut knop goed afstellen, master volume naar wens en je hebt een prachtig clean geluid...
Wat nog gaver is, is dat je met een AB box ook tussen dit kanaal en het topboost kanaal kan switchen... Het enige nadeel is dan dat het topboost kanaal wel harder gaat, als je hier crunch uit wil halen...
Een andere mogelijkheid is om de input link switch te gebruiken en je volume knop op je gitaar te gebruiken voor je cleane sound...
Of je kan natuurlijk gewoon het topboost kanaal of normal kanaal gebruiken, een boostertje ervoor en dan heb je als je met de volume knop van je gitaar werkt al gauw drie verschillende sounds:
Amp met gitaar met volumeknop een beetje dicht = clean
Amp met gitaar met volumeknop helemaal open = crunch
Amp met pedaal en gitaar open = lead
Het enige wat ik niet echt bruikbaar vind op de Vox is dat normal channel met de brilliance knop uit (erg dof) en die EQ vind ik vaak eigenlijk ook overbodig, maar voor de rest geweldige features hoor, allemaal heel bruikbaar...

ieme
30 mei 2006, 14:55
Echt clean kan zeker wel hoor...
Ik vind dat op die Vox het beste op het normal channel en dan met die brilliance switch aan en niet te veel preamp volume instellen...
Dan kan je de custom EQ nog gebruiken, maar eigenlijk is dat niet eens nodig... Een beetje reverb erbij, de Cut knop goed afstellen, master volume naar wens en je hebt een prachtig clean geluid...
Wat nog gaver is, is dat je met een AB box ook tussen dit kanaal en het topboost kanaal kan switchen... Het enige nadeel is dan dat het topboost kanaal wel harder gaat, als je hier crunch uit wil halen...
Een andere mogelijkheid is om de input link switch te gebruiken en je volume knop op je gitaar te gebruiken voor je cleane sound...
Of je kan natuurlijk gewoon het topboost kanaal of normal kanaal gebruiken, een boostertje ervoor en dan heb je als je met de volume knop van je gitaar werkt al gauw drie verschillende sounds:
Amp met gitaar met volumeknop een beetje dicht = clean
Amp met gitaar met volumeknop helemaal open = crunch
Amp met pedaal en gitaar open = lead
Het enige wat ik niet echt bruikbaar vind op de Vox is dat normal channel met de brilliance knop uit (erg dof) en die EQ vind ik vaak eigenlijk ook overbodig, maar voor de rest geweldige features hoor, allemaal heel bruikbaar...

ik vind die EQ juist wel heel bruikbaar....

marc_o
30 mei 2006, 15:28
Die A/B box truc zou moeten werken, of nog beter de A/B/Y box truk zodat je ze ook nog kan combineren. Ik heb echter gelezen dat dit bij de CC series werd afgeraden door Vox zelf, en uiteraard weet ik niet meer waar, maar zal eens zoeken.

Overigens werken die Voxen te gek met pedalen......(jajaja, ik moet er ook eentje)

Angel
30 mei 2006, 15:45
Jaja, ik ook. Ik moet toegeven dat de Vox met heel veel pedalen zeer goed werkt!(voor diegene die mijn pedalenbak kennen, weten dat wel) ;)

ieme
30 mei 2006, 16:47
Jaja, ik ook. Ik moet toegeven dat de Vox met heel veel pedalen zeer goed werkt!(voor diegene die mijn pedalenbak kennen, weten dat wel) ;)

zeker weten, vox is zeer goed met pedalen

robzilla
30 mei 2006, 16:56
Jaja, ik ook. Ik moet toegeven dat de Vox met heel veel pedalen zeer goed werkt!(voor diegene die mijn pedalenbak kennen, weten dat wel) ;)

Jij gebruikt toch ook de Crunchbox?

Negative K3 fan
30 mei 2006, 17:59
Jaja, ik ook. Ik moet toegeven dat de Vox met heel veel pedalen zeer goed werkt!(voor diegene die mijn pedalenbak kennen, weten dat wel) ;)

dit kan ik beamen, de boozz fust van remco werkt op mn zelfbouw amps lang niet zo lekker als op de ac30!!

Angel
30 mei 2006, 20:42
Jij gebruikt toch ook de Crunchbox?

Correct, zeer bruikbaar, brutaal pedaal 8-)

Shifty
31 mei 2006, 20:40
Ieme, mag ik je vragen wat je voor die amp hebt betaald? Heb je 'm als set gekocht? Alvast bedankt.

ieme
31 mei 2006, 23:21
Ieme, mag ik je vragen wat je voor die amp hebt betaald? Heb je 'm als set gekocht? Alvast bedankt.

ja dat mag je vragen, ja heb em als set gekocht...

Dude
31 mei 2006, 23:47
dit kan ik beamen, de boozz fust van remco werkt op mn zelfbouw amps lang niet zo lekker als op de ac30!!

heeft dat niet iets met die zelfbouw amps te maken ??


en ieme... vertel !! :cooler:

Shifty
1 juni 2006, 08:41
ja dat mag je vragen, ja heb em als set gekocht...


:D scherp hoor :D wat heb je er voor betaald?? ;)

Negative K3 fan
1 juni 2006, 17:30
heeft dat niet iets met die zelfbouw amps te maken ??

waarschijnlijk wel ja :D

Dude
10 juni 2006, 16:41
eeuh...


2 weken oud en nu alweer te koop ? :o :o

tillens
10 juni 2006, 16:46
Ja en? Ik vind het wel wat hebben, Ieme die iedere week wel wat nieuws heeft en talloze dingen uitprobeert. we leren er een hoop van toch? gr peter

Johnny V
10 juni 2006, 16:56
top komt niet te koop, heb 2 middagen getest en ben erg onder de indruk van de sound deze blijft, Framus dragon zou nog wel eens de verkoop in kunnen gaan!

Leugenaar 8-)

Dude
10 juni 2006, 17:14
Ja en? Ik vind het wel wat hebben, Ieme die iedere week wel wat nieuws heeft en talloze dingen uitprobeert. we leren er een hoop van toch? gr peter


welnee het is ook geen kritiek ! ik mot dr gewoon steeds weer om lachen, ik denk dat mn vrouw me slaat als ik het zo speel ;)

En dat we dr veel van leren staat vast !

Mitch
10 juni 2006, 17:23
Veel van leren ? Volgens mij 'leer' je alleen van je eigen gear en dan pas na minimaal een paar maanden spelen, niet van andermans gear die binnen een maand of nog korter van de hand wordt gedaan.
Nou ja, je leert in ieder geval dat dit dé manier is om de 2ehands-scene in stand te houden en dat 't financieel niet echt interessant is. :satisfie:

tillens
10 juni 2006, 17:46
Ach met veel leren bedoel ik eigenlijk; Ieme is een tone zoeker, en test veel amps, en vaak neemt ie ze nog ook.. Om na een tijdje weer door te verkopen om iets anders te kopen.. Ik vind het wel charmant..

@ dude; zolang je het zelf bekostigt etc dan mag het gewoon toch?

Scali
10 juni 2006, 18:00
Ik snap het zelf niet zo goed... Bij mij kost het vaak weken, soms maanden, om echt vertrouwd te raken met nieuw spul. Ik koop niet zomaar wat, en ik doe ook eigenlijk nooit wat weg.
Als iemand na een paar weken een versterker al weer wegdoet, heb ik het idee dat ie de versterker niet echt de kans heeft gegeven (tenminste, ik ga ervanuit dat het wel ongeveer is wat je zoekt, waarom koop je het anders? Ik kijk niet eens naar Fender versterkers omdat ik toch al weet dat dat niks wordt).

BLOK182
10 juni 2006, 19:07
Ik vind het ook een beetje zonde, aangezien het ook nog eens redelijk wat geld kost, met steeds nagelnieuwe amps. Mja, ieder het zijne:-)

Dude
10 juni 2006, 20:35
@ dude; zolang je het zelf bekostigt etc dan mag het gewoon toch?

met dat sprookje huil ik mezelf elke avond stilletjes in slaap ja

Negative K3 fan
11 juni 2006, 11:47
Ieme is een tone zoeker

hahaha ja dacht het ook :D

ik zou het eerder als obsessief compulsief gedrag bestempelen.

Scali
11 juni 2006, 11:51
Een echte tonezoeker begint niet bij z'n apparatuur, maar bij zichzelf.
Als hij eenmaal de basistone in z'n vingers heeft, maakt de apparatuur ook veel minder uit.

BLOK182
11 juni 2006, 13:27
Das zeker een kern van waarheid! Ik heb nu toch best wel wat diverse amp gehad en over gespeeld, en ik merk steeds dat ik toch op een bepaalde sound uitkom. De Arjan-sound:p

tillens
11 juni 2006, 22:47
Een echte tonezoeker begint niet bij z'n apparatuur, maar bij zichzelf.
Als hij eenmaal de basistone in z'n vingers heeft, maakt de apparatuur ook veel minder uit.

Ditch everything!

Buy an marshall 6101, and get a footswitch for free!

Chiel
16 juni 2006, 00:00
Ondertussen nog steeds geen koper . . . :nervous:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=63122

ieme
16 juni 2006, 09:09
Ondertussen nog steeds geen koper . . . :nervous:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=63122


ik had een koper (hier van t forum) maar die besloot uiteindelijk toch zn koch maar te houden omdat die voor hem bruikbaarder was, dus na 2 weken gereserveerd is hij nu weer in de verkoop....

bluegate
16 juni 2006, 09:29
Da's vervelend.

Maar weet je zeker dat alles wat je nu verkoopt niet weer gaat missen als je de
gitaar van je dromen hebt?

Zo ver ik weet heb je al een aantal dingen dubbel gekocht, AC30, Dragon, G-Major.
Misschien toch eens wennen aan het idee dat gear/geluid altijd een compromis
zal blijven en dat de heilige Tone grail gewoon echt niet bestaat...?

future2future
16 juni 2006, 11:18
Een echte tonezoeker begint niet bij z'n apparatuur, maar bij zichzelf.
Als hij eenmaal de basistone in z'n vingers heeft, maakt de apparatuur ook veel minder uit.

+1 Als het met je vingers goed zit, zal het overal klinken. Tuurlijk klinkt een buizen amp dan nog steeds lekkerder dan een 15 watt transistor dingetje, maar de basis zit er dan wel

Scali
16 juni 2006, 11:29
+1 Als het met je vingers goed zit, zal het overal klinken. Tuurlijk klinkt een buizen amp dan nog steeds lekkerder dan een 15 watt transistor dingetje, maar de basis zit er dan wel

Daarom is het eigenlijk wel goed om over een '15 watt transistor dingetje' te spelen. Als je daar goed geluid uit kunt halen, lukt het overal.
Sommige versterkers spelen wat 'moeilijker' dan andere, maar soms is het ook wel de moeite waard als je die versterker leert te beheersen. Het ligt er een beetje aan wat je wilt bereiken.
Als ik snelle, strakke metal/shred wil spelen, heb ik graag een 'makkelijk' geluid, maar als ik juist een rauwe 'hartverscheurende' solo wil spelen, heb ik liever een versterker die zelf ook rauw klinkt, waarbij je echt het geluid eruit moet 'trekken'. Het heeft ook veel langer geduurd voordat ik dat een beetje kon dan om een snel en strak stukje shred eruit te persen.
En mede daarom vind ik sommige versterkers nu erg fijn, terwijl ik er jaren geleden niets van moest hebben (omdat ik er eigenlijk niet echt mee om kon gaan).

AlexTBHR
18 juni 2006, 15:56
Kga effe de topic schaamteloos kapen.:p Ik overweeg erg hard een vox AC30cc head te kopen, maar ik vroeg me een drietal dingen af:

1) Naar tschijnt zitten er tussen die heads series van bepaalde jaren die minder goed zijn, hoewelk denk dat dit een urban myth is, maar toch. De kerel van wie ik em zou kopen heeft em zelf gekocht in april, dus ie is nog nieuw...
2) Hij verkoopt er een 2x12 cab apart bij, maar ik wil een 4x12. Zou ik op zoek gaan naar een vox cab, of zijn er betere alternatieven?
3) Gaat dit ding luid genoeg voor optredens zonder PA? Ik ben een 100W transistor versterker gewend, dus benk nog wat bang op dat gebied, dat ie niet genoeg bereik zou hebben.

Als jullie me hierbij kunnen helpen, het zou heel erg welkom zijn. Men band en ik spelen trouwens iets in de zin van post-rock meets hardcore, dus gaak die head waarschijnlijk moeten boosten met een tubescreamer of zo om een degelijke distortion te krijgen...

FruscianteFan
18 juni 2006, 16:06
Als ik mag geloven wat ik zoal lees, blaast de AC30 een 100 watter transistor makkelijk weg. Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt wel zo te zijn.

Tristan
18 juni 2006, 16:19
Hij gaat waarschijnlijk inderdaad harder dan elke 100 watt transistor amp...
Ik zou zeker niet voor een Vox 4x12 gaan... Een Bogner 4x12 met Vintage 30's lijkt me ideaal, zeker ook voor de muziekstijl die je speelt, maar die zijn wel erg duur... Een goedkopere optie zou een Marshall 4x12 met Vintage 30's of Greenbacks kunnen zijn, maar die zijn niet zo lekker als die Bogner cabs i.m.o...
Het schijnt dat er wel rotte exemplaren tussen de nieuwe Vox AC30CC serie zitten (ook de combo's, niet alleen de heads), sommoge gaan snel kapot, maar ik ken verder niemand bij wie dat ook daadwerkelijk gebeurd is...
Misschien is het dus wel een lulverhaal...
Een tubescreamer werkt trouwens niet zo lekker als booster voor een Vox i.m.o... Je bent waarschijnlijk beter af met iets met een wat minder grote mid-hump, iets transparanters...

Angel
22 juni 2006, 16:45
Weet er iemand hoe je aan de buizen komt bij de head?
Ik zou graag een paar buizen willen veranderen, maar ik kan er niet aan.
Ik heb de achterkant al eraf gehaald, maar de buizen zitten aan de voorkant.

Tristan
22 juni 2006, 16:52
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je een paar schroefjes losmaken en het hele chassis eruit tillen... Dat is zo'n handigheidje dat ze hebben overgenomen van de oude Vox...

Negative K3 fan
22 juni 2006, 20:16
bijn mijn korg reissue kwam je meteen bij de ingewanden als je de achterplaat eraf schroefde, je moest het hele chassis uit de behuizing halen door de schroeven aan de zijkant los te maken.