PDA

View Full Version : mijn voodoolab analog chorus ruist



brunodb
28 mei 2006, 12:49
ik heb met iemand wat geruild en heb een voodoolab analog chorus ontvangen van die kerel. nu, het pedaal ruist constant. en luid genoeg om eigenlijk zeer storend te zijn. wanneer ik clean speel is het hoorbaar maar niet storend. wanneer ik distorted speel is het echt niet te doen en zeer storend.

heb die gast dan gemaild en die zegt dat het pedaal bij hem dat niet deed en dat het waarschijnlijk aan mijn voeding zou liggen.

ik gebruik een gewoon standaard roland 9volt adaptortje. die adaptor doet het voor de rest perfect met mn boss pedaaltjes zonder enige ruis.

heeft iemand een idee wat dit kan zijn of hoe ik dit kan verhelpen?

thx

Lucluc
28 mei 2006, 13:03
En heb je hem ook met batterij getest? Ruist ie dan ook?

brunodb
28 mei 2006, 13:09
heb ik nog niet gedaan nee. maar het is totaal niet de bedoeling om het pedaal met batterijen te gebruiken.

maar ik kan het eens proberen als je denkt dat ik zo het probleem beter kan opsporen natuurlijk.

maar stel dat hij nu niet ruist met een batterij erin, wat is dan het probleem? de adaptor? daar scheelt niks mee, want anders zouden mijn andere 9 volt pedaaltjes er toch ook moeite mee moeten hebben? of kaats ik de bal hier helemaal mis?

heb technisch weinig verstand van die dingen moet ik er wel bij vertellen

Lucluc
28 mei 2006, 13:16
Of het ligt wel degelijk aan de voeding (is het nou een Boss PSA of iets anders?) of er is iets mis met je effect. Misschien de elco die voedingsruis hoort weg te filteren stuk. Als het daar aan ligt is het heel makkelijk op te lossen. Ik denk eigenlijk ook dat je voeding niet deugt.

aart steekelenburg
28 mei 2006, 13:44
die boss voeding werkt niet op alle merken pedalen even goed... voor die line 6 apparaten moet je ook echt geen boss adapter gebruiken... ik zou het eerst eens met een batterij proberen om te testen en als ie dan wel goed is gewoon een one spot adapter halen...

Dweezman
28 mei 2006, 14:29
Ik hb zelfde gehad met en VoodooLab Analog Chorus. Clean prima,maar met een beeje meer gain (crunch) een zware brom.

brunodb
28 mei 2006, 15:24
en hoe heb jij dat verholpen? kutding gewoon weggedaan? :-)

of toch een oplossing gevonden?

Dweezman
28 mei 2006, 15:54
verkocht. Maar ik had met meer pedalen problemen, zonder echt te snappen waar het van kwam. Nu ik een PedalPower heb ben ik voor het eerst overal vanaf....

brunodb
28 mei 2006, 18:11
het probleem is opgelost! bleek van de vorige eigenaar nog een batterij in te zitten.

dus de brom kwam doordat ik dan en een adaptor en een batterij had erop aangesloten zonder dat ik het zelf besefte.

nu ja, de batterij was maar zeer zwak want ze was zelfs niet meer in staat om het ledje nog op zichzelf te doen oplichten.

nu doet de chorus het dus prima.

enige probleem, nu ontdek ik dat het toch eigenlijk niet echt mn ding is die chorus. vind em wat te mild. denk dat ik toch maar is op zoek ga naar een spacier chorus :-)