PDA

View Full Version : on off switches sttrat



EC
28 mei 2006, 10:41
ik zit nou net te kijken :

http://www.seymourduncan.com/support/schematics/schematicsjpg/individual_on_off_switches.jpg

Maar dan kan je hier toch veel meer mee dan zo`n 5 standen switch ? Want nu kan je b.v

brug aan, middle aan, en neck aan ??


of brug en neck pickup /???

of is dit nou fout wat ik zeg ??

Knopfler had dit toch op z`n schecter ??

grtz

EC
28 mei 2006, 11:09
Maar dit is met push pull pots, en ik zoek zo`n schema met :

1x master tone
1x volume
3x on/off schakelaartjes voor elementen aan en uit te zetten

dus zonder 5 standen switch...

maar ik vindt hiervan niks op i-net behalve deze... misschien weet iemand een site ???

grtz

wietse
28 mei 2006, 11:43
prima schema met schakelaars moet het precies zo, wat nu op deze tekening naar de output gaat moeten dan de pots zijn, neem een normaal 2 pots 5 standen schakelaar schema en denk die 5 standenschakelaar weg en daar de drie schakelaartjes.
beetje logisch nadenken en je komt een heel eind.
je zou er ook nog drie drieweg miniswitches in kunnen zetten .inplaats van 3 aan/uit schakelaars dan heb je de mogelijkheid per element aan/uit en in/uit fase.
mijn japanse squier heeft zo'n schema erg veelzijdig.
kan je kiezen tussen de volgende posities,
brug
midden
hals
brug/midden, brug/hals, hals/midden of alles aan.
en bij die gitaar van mij kan ik de brug hum ook nog splitsen.

EC
28 mei 2006, 11:57
zo`n drieweg miniswitch is zeker zo`n switch die 3 standen heeft i.p.v aan of uit ??

hehe ben niet zo technisch

wietse
28 mei 2006, 12:13
helemaal goed.
moet je wel een aan/uit/aan hebben en niet aan/aan/aan zoals de normale 3weg switches werken die op elke lp achtige zitten.
dan moet je natuurlijk nog wel effe een schema vinden waarop duidelijk staat hoe je dat doet fase schakelen.
maar als je dat van ongeacht welke gitaar vindt met singlecoils dan heb je alleen dat stukje nodig van dat schema en pas je dat op elk element toe terwijl je verder het andere schema volgt.

Gearjunkie
28 mei 2006, 12:48
Mijn Strat kan dit ook, maar heeft niet van deze switches.

De vijf standen schakelaar werkt op de normale manier en heeft een master volume en een master tone.
De in mijn geval onderste potmeter is een push pull, waarmee ik de pre-amp kan inschakelen en door eraan te draaien kan ik het brugelement 'erin' draaien.
Hierdoor zijn volgens mij alle standen mogelijk, inclusief een pre-amp.

Het grote voordeel is voor mij dat het uiterlijk van de gitaar niet aangetast is.

bluegate
28 mei 2006, 13:25
Heb het ook eens geprobeerd, mogelijkheden nemen toe maar vind
persoonlijk de 5 standen schakelaar het lekkerste.
Wel heb ik op alle strats (behalve mijn nieuwe) een push-pull pot
waarmee ik het hals element kan bijschakelen.

EC
28 mei 2006, 13:26
cewl,

een midboost ofzo ??

dus als je eraan draait is het een preamp, en als je eraan trekt, en draait schakelt die je neck element in ?

zelf gedaan of laten doen ??

Gearjunkie
28 mei 2006, 13:39
Bij mij is het omgekeerd: uittrekken is pre-amp draaien is brugelement.
Ik heb het laten doen.