PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst!



Izegrim
28 mei 2006, 00:45
Ik wilde al een tijdje een 'normale' gitaar waarmee ik gewoon in E kon jammen met wat gasten want ik heb mijn beide Jacksons in B gestemd staan. Ook iets met singlecoils en waarmee ik niet voor lul zou staan bij een bluesjam op een open podium ofzo. Maar het moet natuurlijk niet duur zijn en wel fantastisch spelen en klinken...

Vandaag heb ik een nieuwe aanwinst opgehaald en ze past prima bij mijn zwarte Jacksons: een zwarte Charvel! Het is een chinese Charvel CS20 en tegen alle verwachtingen in is het een geweldig ding! Elzen body (dus geen multiplex), prima afgewerkt en de elementen klinken echt buitengewoon goed voor een budgetgitaar. Ze blijven er absoluut in. Ik ga weer even spelen. Later!

Ize


http://img80.imageshack.us/img80/2716/ssl108703yu.jpg


http://img85.imageshack.us/img85/2025/ssl108762cj.jpg

Jax
28 mei 2006, 07:13
Yeah, een charvel! Leuk ding man, en zoals je zei kan je hiermee nog wel bij een bluesjam aankomen. :)

gerrekat
28 mei 2006, 08:50
die bonds vind ik vet!

Blen-D*?
28 mei 2006, 09:08
zo ik ben jaloers man :sssh:

maaruh misschien volgende keer iets anders als zwart ? :hippie:

robert-gitarist
28 mei 2006, 11:39
Oeh leuk ding!
Gefeliciteerd ermee!
ag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
Lijkt mij namelijk ook wel erg leuk gitaartje :sssh:

Izegrim
28 mei 2006, 11:53
Oeh leuk ding!
Gefeliciteerd ermee!
ag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
Lijkt mij namelijk ook wel erg leuk gitaartje :sssh:

Hij stond op marktplaats voor €125 en ik heb er nog wat afgekregen omdat ik er nog één bij gekocht heb. Ja ik heb er dus twee gekocht, want de pa van mijn vriendin zocht ook nog een nieuwe gitaar. Ze zijn allebei gloedjenieuw (ze waren allebei nog nooit afgesteld, maar gelukkig kan ik dat heel goed) en als ik niet zo krap zat op dit moment had ik er gerust meer voor over gehad. Maar ik zocht een Richwood-achtig ding en ik hapte dus bij de advertentie.

Overigens, deze dingen zijn bijna onmogelijk te vinden. Ze zijn in 1996 gemaakt en op internet vind je er nagenoeg geen informatie over. Dit heb ik bij het Jacksonforum vandaan:

Pickups: 2-J125 Single coils, 1-J60 Humbucker
Controls: Volume, Tone, Tone
Bridge: V-trem
Body Wood: Alder
Neck Wood: Maple
Fretboard: Rosewood

Ik ben de verkoper erg dankbaar, want hij wist heel goed wat hij verkocht maar wilde er volgens mij liever iemand heel blij mee maken dan er veel geld aan verdienen. Supertoffe gastvrije hippie was het! :D

vasnd
28 mei 2006, 13:50
leuk ding, zelf heb ik een charvel cx 290 en daar is ook weinig over te vinden, op harmony central stonden er nog wel wat reviews.

Cris
28 mei 2006, 13:52
Leuk ding dude.

goeroezeboe
28 mei 2006, 15:27
leuke headstock, blijkbaar degelijke pickups, ssh dus lekker veelzijdig en mooi (zij het weinig verrassend of origineel) uiterlijk. Als de tremelo het nog goed doet en ze niet te snel ontstemt heb je dan echt wel een superkoopje gedaan :p.

Gefeleciteerd dus :p

Izegrim
29 mei 2006, 11:36
Maar die headstock is toch meer een Telecaster-achtige?

Nee, Charvels hebben heel lang een gewone stratocasterheadstock gehad (de zogenaamde 'Stratheads') maar om een rechtzaak te voorkomen hebben Fender's desing de deur uit gedaan en een eigen ontwerp gemaakt.