PDA

View Full Version : Maton gitaren uit australie



jaymz74
13 november 2002, 15:18
Heeft iemand ervaring met deze gitaren? Waar zijn ze te vinden? Is er een dealer in Belgie of Nederland?

jaymz74
13 november 2002, 21:05
Heeft niemand hier info over??? Ik weet dat Josh Homme van Queens of the stone age en Eddie Vedder onderandere op een Maton spelen.

Arthur
13 november 2002, 21:16
Ik dacht Tommy Emanuel ook...

jaymz74
15 november 2002, 00:19
Zo te zien heeft nog nooit iemand van deze gitaren gehoord. Laat staan dat iemand weet waar ze verkocht worden.

Arthur
15 november 2002, 09:08
http://www.maton.com.au/

maar dat wist je waarschijnlijk al

michielv
15 november 2002, 10:01
In het ultieme gitaarboek van Tony Bacon staat wel iets over Maton. Maar niet echt veel en het is al oudere informatie ...

piezo
16 november 2002, 12:47
Maton bestaat al heel lang, maar werd nooit internationaal gebracht. Nooit op gespeeld maar wel wat goede recensies in muzikantenbladen gelezen. Hoewel, wanneer zijn die nou niét lovend.

Ron Houben
20 november 2002, 18:12
Maton Guitars zijn erg goed gebouwde en stabiele instrumenten, met een erg lange traditie in Australië. Ze maken vaak gebruik van inheemse houtsoorten, die erg mooi uitzien en ook erg goed klinken. Hun pickup systeem is fantastisch. De import van deze instrumenten is opgeheven, ze zijn dus moeilijk te vinden. Maar ik weet nog een paar winkels waar je ze nog kunt vinden:
Piët guitars, Spijkerlaan 35 Arnhem
Wave World, Plantijnweg 114 Rijswijk
Hills Music, Kolenmarktstraat 37 Brussel
Muziekhuis Arons, Walstraat 36 Oss
Sacksioni Guitarshop, Ruysdaelstraat 5 Amsterdam
Conijn Muziek, generaal Bothastraat 3 Eindhoven.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb kunnen helpen.

jaymz74
20 november 2002, 20:40
Op 2002-11-20 18:12, schreef Ron Houben:
Maton Guitars zijn erg goed gebouwde en stabiele instrumenten, met een erg lange traditie in Australië. Ze maken vaak gebruik van inheemse houtsoorten, die erg mooi uitzien en ook erg goed klinken. Hun pickup systeem is fantastisch. De import van deze instrumenten is opgeheven, ze zijn dus moeilijk te vinden. Maar ik weet nog een paar winkels waar je ze nog kunt vinden:
Piët guitars, Spijkerlaan 35 Arnhem
Wave World, Plantijnweg 114 Rijswijk
Hills Music, Kolenmarktstraat 37 Brussel
Muziekhuis Arons, Walstraat 36 Oss
Sacksioni Guitarshop, Ruysdaelstraat 5 Amsterdam
Conijn Muziek, generaal Bothastraat 3 Eindhoven.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb kunnen helpen.


Bedankt voor de info!!!! Dit zal m'n zoektocht al een heel eind vooruit helpen.
THNX

plukker
20 november 2002, 21:30
Ik heb zelf een maton en die speelt en klinkt voortreffelijk. De mijne heb ik bij Waveworld Culemborg gehaald. Goede kwaliteit.

jaymz74
21 november 2002, 15:48
Op 2002-11-20 21:30, schreef plukker:
Ik heb zelf een maton en die speelt en klinkt voortreffelijk. De mijne heb ik bij Waveworld Culemborg gehaald. Goede kwaliteit.


Is het een akoustische of een electrische? Ik ben voornamelijk geïntereseerd in het electrisch gamma. De schijnen nog moeilijker te vinden in Europa.

bastiaanvanbeek
15 februari 2008, 11:48
http://www.internationalmusic.com.au/guitars/maton/index.htm

hier is een hele lijst met bestelbare maton gitaren

Squier4ever
15 februari 2008, 14:17
http://www.internationalmusic.com.au/guitars/maton/index.htm

hier is een hele lijst met bestelbare maton gitaren

lekker boeiend, dit topic is 6 jaar oud!

wiegersma
15 februari 2008, 14:24
he he, eindelijk kan de topicstarter dan eens een Maton bestellen...