PDA

View Full Version : Goldfrapp dope



Tupelo
27 mei 2006, 20:10
Beetje kinderachtig topic dit, maar goed als er commentaar gaat komen doe ik gewoon alsof we het over voetbal hebben. :roll:

Ik ben een liefhebber van Goldfrapp, of eigenlijk van alles waar Alison aan heeft meegewerkt, maar we hebben het nu even over Goldfrapp.

Zoals sommige bands een overduidelijk acid imago / sound hebben; happy mondays, primal scream.. of een overduidelijk heroine imago / sound; mazzy star, oude cave enzovoorts.... WTF is Goldfrapp? Het klinkt zo glossy, maar alles behalve nuchter..? Wat scoren die lui om in deze staat te geraken en hun soort muziek te maken, vraag ik mezelf af... :confused:

Aimé
27 mei 2006, 22:21
Goeie vraag! Ik zag het altijd aan als "acid pop" (ik heb zo van die benamingen). Zalige muziek. Bijna altijd een vettige, vettige, vettige bassss. Zo moet dat :D

Tupelo
28 mei 2006, 20:19
'T klinkt niet chemisch vind ik... :confused:

Aimé
28 mei 2006, 21:49
Acid heeft toch niets met chemie te maken?
Acid (van bv. acid jazz) slaat gewoon op het feit dat het muziek is voor tijdens een goeie trip

LuukieRayVaughan
28 mei 2006, 22:05
Of dat de muziek zelf gewoon een grote trip is :D

Tupelo
29 mei 2006, 02:08
07.06 Effenaar. Jammer... kom net van pinkpop af dan & lijkt me niet verstandig om daar naar toe te gaan. Typisch dat ze niet gewoon geboekt zijn voor pinkpop. :confused:

Qua term zou ik ze wel onder acid willen scharen, maar ik vraag me meer af wat ze doen.. Zit iets onwijs glossy's overheen dat je hele nare dingen doet vermoeden. Een gegarandeerde good trip of iets dergelijks. 'T is allemaal zo psychedelisch en meanwhile zo relax, en toch zo sexy en rock and roll. En van ieder genre nemen ze nu net hetgene dat dat genre blauw en dopy maakt.

Sommige stukken zijn blauwe zwoele jazz, andere iggy pop/stooges rock and roll, pink floyd, the orb... de hele meuk, maar toch altijd de uitersten.

Draaf weer door. :stop:

the joshua tree
29 mei 2006, 08:18
Uiterst goede en interessante muziek, ze laten je altijd weer wat nieuws horen. En dat principe doet het bij mij altijd goed. Ik heb er trouwens maar 1 plaat van, zie ik net (felt mountain) (en natuurlijk Maxinquaye). Zijn die andere ook aanraders?

Aimé
29 mei 2006, 10:46
Dat is toch net zo leuk aan die "verborgen, goede" muziek van tegenwoordig? Das zo'n typische euh, ja, een soort idee dat iemand heeft uitgewerkt. Je kan muziek maken om veel geld te verdienen (voorbeelden genoeg), of je kan muziek maken om écht écht écht iets nieuws te doen, en dat nieuwe zal vaak een verwarrende indruk nalaten omdat mensen het met niets kunnen vergelijken of relativeren ofzo...ik draaf ook door
Ik heb liever zo, onverklaarbaar lekkere muziek dan laat ons zeggen pop waarvan je weet dat er een dikzak wat met knopjes heeft zitten draaien in een vervallen studio.

Tupelo
29 mei 2006, 20:16
Uiterst goede en interessante muziek, ze laten je altijd weer wat nieuws horen. En dat principe doet het bij mij altijd goed. Ik heb er trouwens maar 1 plaat van, zie ik net (felt mountain) (en natuurlijk Maxinquaye). Zijn die andere ook aanraders?

Black Cherry is ook een geweldig album, soms zweverig, soms hard stampend en sexy. :p

Laatste album heb ik nog niet, maar wat ik ervan gehoord heb vond ik ook erg o.k.

Alison heeft ook nog e.e.a. met Orbital gedaan, maar Orbital vind ik vaak toch iets te blieperig.

the joshua tree
29 mei 2006, 21:04
Black Cherry is ook een geweldig album, soms zweverig, soms hard stampend en sexy. :p

Laatste album heb ik nog niet, maar wat ik ervan gehoord heb vond ik ook erg o.k.

Alison heeft ook nog e.e.a. met Orbital gedaan, maar Orbital vind ik vaak toch iets te blieperig.

Bedankt, ik ga die checken!

Dat Orbital spul is wel grappig, maar ik vind het niet echt goed. Het verveelt na een poosje. Dat heb ik wel vaker in die muzieksfeer. Zo luisterde ik laatst minimale techno (clickhop of zo, ik weet niet hoe ze het noemen) op de luisterpaal van 3voor12. Wat je hoorde was een uur lang enkele en alleen klikjes en bliepjes. Dat is niet aan mij besteedt. Doe mij dan maar Bong-ra of Venetian Snares.

StefMan
29 mei 2006, 22:25
Dat is toch net zo leuk aan die "verborgen, goede" muziek van tegenwoordig? Das zo'n typische euh, ja, een soort idee dat iemand heeft uitgewerkt. Je kan muziek maken om veel geld te verdienen (voorbeelden genoeg), of je kan muziek maken om écht écht écht iets nieuws te doen, en dat nieuwe zal vaak een verwarrende indruk nalaten omdat mensen het met niets kunnen vergelijken of relativeren ofzo...ik draaf ook door
Ik heb liever zo, onverklaarbaar lekkere muziek dan laat ons zeggen pop waarvan je weet dat er een dikzak wat met knopjes heeft zitten draaien in een vervallen studio.

Mooi verwoordt!