PDA

View Full Version : Mic vraagje



Satriani
27 mei 2006, 19:57
Hee dudes

Ik heb sinds vandaag die samson usb condensator mic en de pest is dat terwijl ik opneem, er geen geluid uit m'n speakers komt. Hij heeft wel gewoon signaal en als ik de opname stop dan speelt tie em wel gewoon af.

Ik hoor m'n geluid via een pod xt in de usb die weer dan een stel speakers op staat aangesloten. Misschien ligt het hieraan? omdat de mic ook via usb gaat

Ik gebruik trouwens als software audobe audition 1.5 volgens mij. Iemand enig idee??

harrie-beton
27 mei 2006, 22:28
Ik hoor m'n geluid via een pod xt in de usb die weer dan een stel speakers op staat aangesloten. Misschien ligt het hieraan? omdat de mic ook via usb gaat




Inderdaad moet je terug luisteren tijdens het opnemen via je podxt line uitgang.
Veel gebruikers hebben een mini mengtafeltje.

-pod line in
-pc line in

main out naar koptelefoon en speakers

Satriani
27 mei 2006, 23:02
Ik heb geen mengtafel vandaar ook die usb mic maar het gaat dus niet lukken zolang ik de podxt alleen via usb heb aangesloten?
De pod gaat er toch uit. Dus al zou ik het setje speakers ( met hifi amp ) gewoon rechtstreeks in m'n geluidskaart prikken moet die het wel doen??

harrie-beton
27 mei 2006, 23:35
je kunt de pod instellen als standaard geluidskaart.
Dan je speakers aansluiten op de pod of een koptelefoon.
Je hoort dan de muziek plus je microfoon doorelkaar.

Een standaard pc geluidskaart is slechter dan deze podxt qua kwaliteit.
Maar het kan wel, bedenk dat de voor-versterker in een gewone geluidskaart om te janken is.

Satriani
28 mei 2006, 14:50
Jah ik heb gewoon geluid de pod staat via usb op m'n comp aangesloten en m'n hifi amp op m'n pod.
Die mic werkt dus ook met usb. Ik krijg er alleen geen geluid uit terwijl ik aan het opnemen ben. Terwijl die wel gewoon signaal heeft.

" je kunt de pod instellen als standaard geluidskaart.
Dan je speakers aansluiten op de pod of een koptelefoon.
Je hoort dan de muziek plus je microfoon doorelkaar. "

Dat is dus helaas niet het geval harrie ;) . De pod is ingesteld als geluidskaart en als ik gewoon muziek luister of elektrisch speel heb ik gewoon geluid . M'n microfoon hoor ik niet. Alleen als ik opneem en het vervolgens terug luister hoor ik pas wat ik opgenomen heb. Miss is het iets in audobe audition wat ik fout doe?

nielsduursma
28 mei 2006, 15:03
waarschijnlijk staat de "monitoring" van je microfoon uit. dwz. dat de pc het microfoon signaal wel binnenkrijgt maar niet "monitort" moet je even bij je instellingen kijken.

Satriani
28 mei 2006, 18:47
Kan het niet vinden:mad:

Satriani
30 mei 2006, 17:42
Ik heb nu een een of ander crappy progje daar doet die het wel alleen met zware vertraging. Ondersteunt audobe audition dit monitoring gebeuren niet??

ssj3goku
31 mei 2006, 20:49
Zover ik weet gebruikt audition geen asio drivers, maar de WDM (standaard windows) drivers. Dus je zou helemaal geen latency moeten hebben, tenminste dat is bij mij zo. Ik heb het al een tijd niet gebruikt, dus de instellingen weet ik zo niet meer, maar volgens mij moet er ergens een monitor knop zijn waarmee je het gewoon aanzet, maar pin me er niet op vast ok ;)

Satriani
1 juni 2006, 01:00
Nee de latency heb ik een dat andere progje ( reaper volgens mij ) daar werkt het dus wel maar ik kan het echt niet vinden in audobe audition. Ik heb ook best een zachte stem en de bedoeling was ook om me stem te versterken. Maja dat gaat dus niet lukken zo... help please :(

Solidkick
1 juni 2006, 06:22
In Cool Edit (= Adobe Audition) staan de settings voor in & uitgaande audio (in de taakbalk) onder Options:
-> Settings: voorkeurs settings (Tabje Multitrack)
-> Device Properties: (Tabjes Wave out & Wave In)
-> Device Order
Hier zul je wel wat moeten rommelen om je setup aan de praat te krijgen...

Ook handig:
Taakbalk -> About Cool Edit -> System Info
Dit geeft een samenvatting van al je al je settings in notepad.
Handig als je alsnog besluit gebruik te gaan maken van Adobe support.
Heb je tenslotte ook voor betaald toen je het pakket kocht :D