PDA

View Full Version : Alexi Laiho (COB)



Brammibal
27 mei 2006, 19:19
http://video.google.com/videoplay?docid=-7638214241718311132&q=alexi
de gitarist van children of bodom en eh. doen vivaldi.
opzich al best een bekende video, maar kon hem niet vinden op het forum.

Mooie kunstjes heeft die gast toch.

Bram+
27 mei 2006, 19:24
Lekker wijf zeg, hehe.

Brammibal
27 mei 2006, 19:58
haha, dei steve vai ziet er anders ook wel altijd als een wijf uit.

Anders Destium
27 mei 2006, 20:17
Super gespeeld, maar wat is die gast toch altijd extreem gay. Toen ik ze live zag was dat echt aandoenlijk bijna.

Ik moet zeggen dat vooral die andere gitarist echt net als een violist klinkt, erg netjes!

Wouter J
27 mei 2006, 23:32
Dit is zo te zien uit de tijd van voor zijn ESP endorsement, hij heeft duidelijk laten weten dat zodra zijn originele Jackson Rhoads gitaren die gestolen waren zijn terug gevonden hij zijn ESP gitaren in de prullebak deponeerd omdat, goed als ze zijn, ze niet de emotionele waarde van zijn oude Jacksons hebben.

Bram+
28 mei 2006, 10:36
haha, dei steve vai ziet er anders ook wel altijd als een wijf uit.
Dat zal ik niet ontkennen..

gorgasm
28 mei 2006, 12:58
wat een janet! + award voor de slechtste instructievideo ooit gezien!

Wouter J
28 mei 2006, 14:06
wat een janet! + award voor de slechtste instructievideo ooit gezien!

Hoezo dat?

Hij speelt heel goed en doet zijn best om te laten zien hoe hij het doet?

Of is dit vanwege het feit hoe hij zijn haren over zijn schouder gooit, als dat het geval is ben je zelf niet veel van een gitarist.

Pegasus
28 mei 2006, 17:15
haha, dei steve vai ziet er anders ook wel altijd als een wijf uit.

Maar Vai nooit nagellak op en heeft momenteel zelfs kort haar.

Wat bereft die video: die is best aardig maar niet spectaculair.

FruscianteFan
28 mei 2006, 17:33
Ik vind persoonlijk niet dat zwarte nagellak en vooral lang haar een man gelijk vrouwelijk maken.

Jax
28 mei 2006, 18:01
Of hij nou vrouwelijk is of niet, hij speelt wel retestrak.

gorgasm
28 mei 2006, 19:50
IMO; als je n instructievideo maakt toon je t traag, hij speelt t wel trager maar IK vind het niet goed getoond. Verder is zn gezicht bewerkt met schminck, zn nagels gelakt en dat is op vele vid's die ik al van hem gezien heb. Hij speelt goed, maar die andere van cob ook en die is zo verwijfd niet.

Ibanez RuleZ
28 mei 2006, 20:02
fantastisch stukje video.... erg gaaf

harrald

Sonnilion
30 mei 2006, 21:06
Ik had een vriendin die op Alexi viel. En zij beweerde dat ze geen bi of lesbo was :chicken:
Maja Alexi is idd erg goed. Alleen CoB gaat vervelen, want het klinkt vaak hetzelfde.

Emocide
31 mei 2006, 17:53
Ik had een vriendin die op Alexi viel. En zij beweerde dat ze geen bi of lesbo was :chicken:
Maja Alexi is idd erg goed. Alleen CoB gaat vervelen, want het klinkt vaak hetzelfde.


+1

Alexi is wel goeie gitarist *live gezien in hardenberg laatst* maar als je het mij vraagt zwaar overrated, en de solo's zijn nou nooit echt HEEL erg vernieuwtend....

THW
31 mei 2006, 18:20
+1

Alexi is wel goeie gitarist *live gezien in hardenberg laatst* maar als je het mij vraagt zwaar overrated, en de solo's zijn nou nooit echt HEEL erg vernieuwtend....
het hoeft niet altijd vernieuwend te zijn. Trouwens hoe kan je als gitarist nou nog vernieuwend zijn in Metal? Overrated, misschien maar hij maakt wel verdomt goeie muziek. Het verbaast mij trouwens dat zoveel mensen Laiho beoordelen op zijn uiterlijk, alsof schoonheid evenredig is aan goed gitaar spelen. :stop:

Thom TK
31 mei 2006, 19:00
het hoeft niet altijd vernieuwend te zijn. Trouwens hoe kan je als gitarist nou nog vernieuwend zijn in Metal? Overrated, misschien maar hij maakt wel verdomt goeie muziek. Het verbaast mij trouwens dat zoveel mensen Laiho beoordelen op zijn uiterlijk, alsof schoonheid evenredig is aan goed gitaar spelen. :stop:

Ja precies.
Overigens vind ik het ook behoorlijk knap gespeeld dit, zowel van Alexi als dat andere ex-lid.
Dat gezeik om het uiterlijk van Alexi vind ik wat dom overkomen eigenlijk.

THW
31 mei 2006, 20:14
Ja precies.
Overigens vind ik het ook behoorlijk knap gespeeld dit, zowel van Alexi als dat andere ex-lid.
Dat gezeik om het uiterlijk van Alexi vind ik wat dom overkomen eigenlijk.
Ik wil geen mierenneuker zijn maar dat "ex-lid" is nu lid van COB. Toendertijd was Roope Latvala samen met Alexi in Sinergy. Vandaar dat je ze nu samen ziet. Sterker nog, Roope was zelfs een groot voorbeeld voor Alexi omdat Roope daarvoor in een Finse sppedmetal band genaamd "Stone" zat. Best wel typisch. :)

Thom TK
31 mei 2006, 20:55
Ik wil geen mierenneuker zijn maar dat "ex-lid" is nu lid van COB. Toendertijd was Roope Latvala samen met Alexi in Sinergy. Vandaar dat je ze nu samen ziet. Sterker nog, Roope was zelfs een groot voorbeeld voor Alexi omdat Roope daarvoor in een Finse sppedmetal band genaamd "Stone" zat. Best wel typisch. :)

Oh oke, my mistake :)

Gitaro
1 juni 2006, 02:53
Mooi stuk van Vivaldi, op de oude Bodomplaten hoor je ook nog echt dat klassieke nog. Bijvoorbeeld in The Nail, een stukje daarvan komt direct uit Toccata/Fugue. Jammer dat hun muziek steeds hersenlozer is geworden...

Rubenios
1 juni 2006, 10:13
woah ik vind de nieuwe cd's toch ook goed te pruimen. tuurlijk zijn er van die puristen die zweren bij de eerste twee cd's (begrijp me niet verkeerd ik vind de 2e cd ook het best) maar de rest is zeker niet verkeerd. Ik heb ze paar jaar terug live gezien met sinergy, die tweestemmige solo's die ze toen uitspuugden was echt te ziek voor woorden!

THW
1 juni 2006, 10:39
Mooi stuk van Vivaldi, op de oude Bodomplaten hoor je ook nog echt dat klassieke nog. Bijvoorbeeld in The Nail, een stukje daarvan komt direct uit Toccata/Fugue. Jammer dat hun muziek steeds hersenlozer is geworden...
Hersenlozer? Verklaar je nader?

Het enige wat ik kan zeggen van de laatste 2 albums is dat het meer een Thrash Metal richting opgaat. Het is trouwens maar net wat je als hersenloos opvat, het concept van "ik prop zoveel mogelijk neoklassieke deuntjes in 1 nummer." kan je ook als hersenloos opvatten. Ik vind de nieuwe albums net zo goed als de oude het is alleen ANDERS. En tja iets anders wordt in de metal wereld nou eenmaal niet geaccepteerd. Maar als je dicht bij je oude geluid blijft dan ben je "achterhaalt". Ja zo is het nooit goed :satisfie:

MetalPunk
1 juni 2006, 11:13
Hersenlozer? Verklaar je nader?

Het enige wat ik kan zeggen van de laatste 2 albums is dat het meer een Thrash Metal richting opgaat. Het is trouwens maar net wat je als hersenloos opvat, het concept van "ik prop zoveel mogelijk neoklassieke deuntjes in 1 nummer." kan je ook als hersenloos opvatten. Ik vind de nieuwe albums net zo goed als de oude het is alleen ANDERS. En tja iets anders wordt in de metal wereld nou eenmaal niet geaccepteerd. Maar als je dicht bij je oude geluid blijft dan ben je "achterhaalt". Ja zo is het nooit goed :satisfie:

+1 damn right, cob is gewoon vet. En trouwens zwaar ondergewaardeerd door een groot aantal mensen. Dat er nou dudes zijn die eerst naar het uiterlijk kijken, dan al hun oordeel hebben, en dan pas naar de muziek gaan luisteren zijn pas hersenloos :D Ik was laatst in de melkweg bij hun concert, alleen zowel op cd als live heersen ze, en er is niemand op de focking wereld die me daarvan kan ompraten ghehe!

THW
1 juni 2006, 11:33
+1 damn right, cob is gewoon vet. En trouwens zwaar ondergewaardeerd door een groot aantal mensen. Dat er nou dudes zijn die eerst naar het uiterlijk kijken, dan al hun oordeel hebben, en dan pas naar de muziek gaan luisteren zijn pas hersenloos :D Ik was laatst in de melkweg bij hun concert, alleen zowel op cd als live heersen ze, en er is niemand op de focking wereld die me daarvan kan ompraten ghehe!
Jij ook in de Melkweg? Cool man, ik was er ook samen met mijn vriendin :cooler: Het was inderdaad ERG vet. Ik vond alleen de drumsolo erg saai en lang maar voor de rest erg kicken :rockon:

MetalPunk
1 juni 2006, 12:29
Jij ook in de Melkweg? Cool man, ik was er ook samen met mijn vriendin :cooler: Het was inderdaad ERG vet. Ik vond alleen de drumsolo erg saai en lang maar voor de rest erg kicken :rockon:

Hell yea!! idd, er had wel wat meer variatie in die drumsolo gekund.. Alleen die battle tussen alexi en janne was echt on-ge-loof-lijk vet! Ik lachte me echt kapot toen ze dat mini stukkie van oops i did it again deden :D kheb het nog op video ;)

Scali
1 juni 2006, 12:45
Het is best goed, maar ik vind het nogal 'geforceerd' gespeeld. Ik hoor liever een Michael Romeo bv, die speelt soepeler, klinkt technisch nog beter, vind ik... minder bijgeluiden en strakkere tone.

hendrix_appendix
1 juni 2006, 13:16
Michael Romeo of Michael Angelo?

Scali
1 juni 2006, 17:14
Michael Romeo bedoelde ik. Hoewel Michael Angelo eigenlijk ook wel zo heerlijk strak en zonder bijgeluiden speelt... maar het is meestal iets minder neo-klassiek bij hem.

X-Rated
1 juni 2006, 18:25
Hell yea!! idd, er had wel wat meer variatie in die drumsolo gekund.. Alleen die battle tussen alexi en janne was echt on-ge-loof-lijk vet! Ik lachte me echt kapot toen ze dat mini stukkie van oops i did it again deden :D kheb het nog op video ;)

Zal ik jou eens vertellen dat die solo War of Razors heet en op de live plaat Tokyo Warheart staat :D Maar hij wel idd wel erg vet. Vond het alleen minder dat iedereen maar matigjes reageerde op Janne en veel meer op Alexi. Die synth solo's doe je óók niet ff zomaar. En dan nog je pitchbend goed kunnen gebruiken ;)

Emocide
1 juni 2006, 21:01
ook het gene wat ik niet snap aan cob is dat alexi echt ALLE solo's doet
terwijl die andere zeker ook goed genoeg is om superstrakke solo's te spelen
ik snap niet dat bijv alexi er 9 speelt en die ander dan ook 1 solo
zou wel leukere verdeling zijn

Gitaro
1 juni 2006, 21:25
Hersenlozer... gewoon, het is minder neoklassiek en meer beukwerk. Zoveel mogelijk Bach-achtige meuk in je liederen proberen te krijgen is naar mijn mening trouwens meer een teken van vakkundigheid dan in een drop-stemming op de eerste drie open snaren raggen. Maargoed, boeiend :). In your face en living dead beat vind ik ook wel lekkere nummers, daar niet van hoor. Was een machtig optreden, goed geluid, goeie zaal, perfect. Heerlijk gestampt.

THW
2 juni 2006, 10:29
ook het gene wat ik niet snap aan cob is dat alexi echt ALLE solo's doet
terwijl die andere zeker ook goed genoeg is om superstrakke solo's te spelen
ik snap niet dat bijv alexi er 9 speelt en die ander dan ook 1 solo
zou wel leukere verdeling zijn
Daar ben ik mee eens, van wat ik begrepen heb is Roope een legendarisch figuur in de Finse metalwereld die meer dan in staat is om Alexi eruit te spelen. Maar aan de andere kant is COB ook grotendeels een Alexi project (de andere leden worden daar natuurlijk niet onbelangrijker door).

YannickH
22 augustus 2007, 00:40
ook het gene wat ik niet snap aan cob is dat alexi echt ALLE solo's doet
terwijl die andere zeker ook goed genoeg is om superstrakke solo's te spelen
ik snap niet dat bijv alexi er 9 speelt en die ander dan ook 1 solo
zou wel leukere verdeling zijn

alexi kan goed gitaar spelen maar rope van cob kan vele beter solo enzo spelen als alexi want roope was het grote voorbeeld van alexi...ik snap niet dat ze de solo's niet verdelen..miss is het omdat alexi in het midden van de belangstelling wil staan who know..

Daemon
22 augustus 2007, 11:34
Inderdaad. Roope is inderdaad wayyy beter als alexi. Maar ik denk dat hij zoiets heeft van boeie: ik vind 't relaxed om muziek te maken en heb er fun genoeg mee. Doe jij de solo's maar.
Nog wat extra info: bij sinergy (geen idee of dat bij cob ook zo is) speelde Roope vaak ook stuk meer in als alexi ivm tijdgebrek van alexi + omdat roope veel strakker kan spelen.


Het is best goed, maar ik vind het nogal 'geforceerd' gespeeld. Ik hoor liever een Michael Romeo bv, die speelt soepeler, klinkt technisch nog beter, vind ik... minder bijgeluiden en strakkere tone.

Daar ben ik het zoiezo mee eens. Die gast speelt v e r s c h r i k k e l i j k soepel & strak + heeft in my opinion ook hele mooie melodiën in z'n muziek.