PDA

View Full Version : Xotic Effects



Fumi SG
27 mei 2006, 18:01
Hoi,

Vandaag bij Live-Music in Arnhem geweest en natuurlijk het nodige getest. Ik liep daar even rond te kijken en toen kwam ik een booster van Xotic Effects tegen, de AC-booster. Ik had er nog nooit van gehoord dus ik dacht.. waarom niet, even testen.

Ik was aangenaam verrast door dit gele monstertje. Een lekker randje op het cleankanaal en een mooi sologeluid op het scheurkanaal, een lekkere warme toon. Je kunt er een heel lekker rockgeluid uit krijgen. Wat me ook opviel was hoe gedefinieerd alles bleef, je kon de gain helemaal open draaien en de noten bleven allemaal heel duidelijk zonder een bassige brij te worden.

Iemand bekend met Xotic Effects?? Het hoort volgens mij wel een beetje thuis in de dure boutique-hoek. Zeker het testen waard als je hem een keer tegen komt!!;)

Nog ff wat pics, gauw met m'n mobiel geschoten...

http://img116.imageshack.us/img116/274/dsc001141bw.jpg

http://img105.imageshack.us/img105/4088/dsc001132nk.jpg

e_lukather
27 mei 2006, 18:10
Ik heb hem ook... heerlijk!!

fullorder
27 mei 2006, 20:25
Redelijk bekend pedaaltje op dit forum ;)
Heb 'm zelf niet, maar heb er vele goede verhalen over gehoord.

The Fourth Horsemen
27 mei 2006, 20:56
Ik heb de Xotic Bass BB Preamp!
Couldn't be happier :rockon: . :)

AART
27 mei 2006, 21:15
Hey Fumi, heb je nog opgelet op wat voor amps er tegenwoordig vooral in stock zijn bij Live?

Ben er al een tijdje niet meer geweets, vroeg me af of ze nog leuke dingen hebben staan...

Fumi SG
27 mei 2006, 21:39
Dat viel wel behoorlijk tegen. De meest interessante vond ik de Koch TwintoneII en de de Multitone... verder stond er niet veel bijzonders.

Alhoewel... er stond een Microcube met rode tolex!!:cooler:

vinni
27 mei 2006, 23:13
Ik heb twee AC's gehad.....Kon dr toch niet aan wennen.
Tast (voor mijn smaak dan) teveel de dynamiek en transparantie aan.
De OCD vind ik hierin veel beter.

Heb overigens nog steeds een RC booster. Deze vind ik wel werelds.
Dit pedaal heb ik enkele jaren.....In mijn geval zegt dat een hele hoop!

Vinni

Vickman
28 mei 2006, 18:39
Wat kost die eigenlijk bij Live-Music?

Fumi SG
28 mei 2006, 18:41
Wat hij precies kost weet ik niet maar hij zat tegen de €200,-...

DREAMMACHINE
28 mei 2006, 20:52
189E bij de meeste dealers voor de ac en rc.

yellowsun
29 mei 2006, 13:47
Ik heb een tijdje geleden de rc getest geloof ik... is dat die witte? Klonk fantastisch, maar toen ik de prijs hoorde vond ik dat toch een beetje veel voor een booster-pedaaltje: € 180.

Wat is het verschil nu eigenlijk tussen de gele en de witte, tussen ac en rc?

future2future
29 mei 2006, 13:48
Ik vind ze wle te gek klinken, maar net als die andere boutique pedalen vind ik ze best duur

Angel
29 mei 2006, 14:14
Ik heb een tijdje geleden de rc getest geloof ik... is dat die witte? Klonk fantastisch, maar toen ik de prijs hoorde vond ik dat toch een beetje veel voor een booster-pedaaltje: € 180.

Wat is het verschil nu eigenlijk tussen de gele en de witte, tussen ac en rc?

Voor mij is de witte echt een booster met een beetje gain en de gele is een booster met veel meer gain.

LordRiffenstein
29 mei 2006, 14:14
Ik heb de RC Booster en BB Preamp, klinken beiden fantastisch en op elke versterker lekker. De BB klinkt dan ook nog eens goed als overdrive op het clean kanaal van mijn Engls.

ieme
30 mei 2006, 10:16
ik heb de ac en rc gehad...

Lucky1975
8 juni 2006, 10:12
Vriend van mij heeft de BB van xotic, samen met z'n telecaster en z'n vox... pure rock ! Zeker es testen nog.