PDA

View Full Version : gezocht Hendrix notenschrift



PROTESTO
27 mei 2006, 17:10
Hoi,

Ik heb heel internet afgezocht voor Hendrix in notenschrift.
Er is zowieso maar héél weinig notenschrift online te vinden. Waarom eigenlijk?
Het zit zo. Ik wil graag uit proberen of Hendrix haalbaar is voor mij om een beetje na te pielen. Met tabs mis ik toch een beetje de preciesie hiervoor.
En om nou meteen een duur boek aan te schaffen vind ik ook weer een beetje zonde als blijkt dat het niets voor mij is.
Is hier misschien een lieve muzikant die wat Hendrix in notenschrift op zijn computer heeft staan of zou willen scannen en dat aan mij wil mailen?
Liefts het wat bekendere werk, zoals: Foxy, Purple Haze, all allong the watchtower of Castle made of sand ofzo.

:gitarist:

10Man
27 mei 2006, 17:38
de meeste tabs missen niet alleen preciesie, maar ze zijn ook ronduit slecht

guitar pro zou uitkomst kunnen bieden, er zitten goede en slechte tabs tussen maar het voordeel is dat je ze kunt afspelen en zodoende kunt luisteren of ze goed zijn

het beste is natuurlijk om het op gehoor uit te zoeken, maar dat vergt aardig wat discipline

nielsduursma
27 mei 2006, 17:56
je kan gewoon in guitar pro de tab-balk weg laten en alleen de noten overhouden. die kan je dan opslaan of evt. uitprinten.

EN je hebt gelijk een "backing track" EN je hebt ook de andere partijen van het nummer erin.

PROTESTO
27 mei 2006, 22:20
guitarpro moet je dan eerst kohopen. En dat kost geld. 59,- eurootjes wel te verstaan.
Niemand die iets met nootjes heeft liggen van Hendrixus?

Bl44t44p
28 mei 2006, 14:34
Ga eens bij de bieb kijken. In onze OB heb je daar zat boeken met Hendrix muziek, zowel notenschritft als tabs :) Helaas ook niet allemaal even accuraat (tig verschillende uitgevers/auteurs), maar het is in elk geval al wat beter dan wat je op internet vindt.

moretel
30 mei 2006, 00:14
Op mijn site staan een paar Hendrix artikeltjes,
misschien heb je daar wat aan.

http://home.wanadoo.nl/marjolein.g/knutsel.htm

harrie-beton
30 mei 2006, 09:58
tabs worden "gedoogd" (niet lang meer) maar notenschrift van Jimi op internet is gewoon illegaal. Dat snap je toch wel?

Kamicolo
30 mei 2006, 14:45
ik heb nog wel 2 pdf boeken, moet je me maar ff pm'en als je die wilt (tabs/noten)

PROTESTO
30 mei 2006, 15:47
Kamicolo en Moretel zijn lief :hippie: en blaataap kan er ook mee door.

Harrie, doe es niet zo.

harrie-beton
30 mei 2006, 19:48
Je vraagt duidelijk om kopieën van notenschrift van Jimi. Illegale bladmuziek is tegen de regels van het forum. Nu ben ik geen mierenneuker maar er zijn grenzen.

Jimi Hendrix is nog steeds heel populair en er is genoeg bladmuziek te koop.

Plus (dat staat op pagina 1 van die JPG hierboven) dat er twijfels zijn of het hebben van bladmuziek van Jimi Hendrix voldoende is om bij zijn spel in de buurt te komen...
Hendrix had een meesterlijke techniek die niet in noten te vangen is, hij varieerde ontzettend in zijn notenkeuze. Luister naar het begin van "Catfish Blues".
Say no more.

Gitaar in e-mol stemmen. Gewoon plaat opzetten en meespelen.

PROTESTO
30 mei 2006, 23:06
af, .................AF!
En zit.

Braaf.