PDA

View Full Version : Marshall effecten



vinni
27 mei 2006, 15:46
Hallo,

Ik heb hier een aantal van die nieuwe marshall effecten liggen.
Uiteraard ga ik ze zelf testen maar ben benieuwd of er al ervaringen mee zijn.
Ken wel de meningen op andere forums.

Heb de Echohead, Reverberator, Regenerator, The Edward en Vibratrem hier liggen.

Kom maar op!

Vinni

nielsduursma
27 mei 2006, 15:53
ik was vooral benieuwd naar die ene met meerdere modulatie effecten erin. dat zou wel handig zijn voor mij. dus kom maar op met die review!! :hippie:

jorik12345
27 mei 2006, 16:12
ik ben hier ook erg benieuwd naar. ik neem aan dat deze effecten ook op andere versterkers werken :satisfie:
Ben nog op zoek naar een paar mooie pedalen.

brunodb
27 mei 2006, 20:37
ben ook wel erg geïnteresseerd in die pedalen. vooral de regenerator en de reflector. heb momenteel nog een polychorus van electro harmonix maar die ga ik een dezer dagen wel eens doorverkopen denk ik om zo een marshall pedaaltje te kopen

Aimé
27 mei 2006, 23:23
Laat ik al beginnen met een vraag: kan je de boss tremelo vergelijken met de vibratrem, en vooral op tremelo-setting met squared wave?

BillyG
28 mei 2006, 10:17
@topicstarter:
ga ze eerst lekker zelf testen en kom dan met vragen ipv eerst alle ervaringen vragen en dan pas gaan testen

vinni
28 mei 2006, 11:46
Zucht.....Laat maar.....

Op buitenlands forums krijg ik dit soort opmerkingen nooit.

Vinni

hoofd
28 mei 2006, 12:03
Ik heb alleen ervaring met de reflector (reverb), en die vond ik helemaal niks. Teveel opties, teveel gedraai om een goed geluid eruit te krijgen, en dat lukte me ook niet. De Holy Grail daarna was een verademing, 1 draaiknop en alles klinkt goed :D

d'oh
28 mei 2006, 12:34
Zucht.....Laat maar.....

Op buitenlands forums krijg ik dit soort opmerkingen nooit.

Vinni

Niks van aantrekken, BillyG is gewoon ongesteld

brunodb
28 mei 2006, 12:42
http://www.gearwire.com/

volg deze link. filmkes van ne gast van marshall die de nieuwe pedaaltjes demonstreert op de NAMM. ik vind ze trouwens heerlijk op het eerste gehoor.

enjoy!

en idd, ni op letten, op van die zure replies van sommige kerels. die hebben nog niet door dat een forum net dient om over vanalles te lullen. daarom richten mensen fora op.

ach ja... cheers

vinni
1 juni 2006, 16:59
Nou.....komt-ie dan.

De ED-1 (compressor)
Uiteraard getest tussen mijn heritage en mijn Trio preamp.
Je kunt hem ehct niet gebruiken om een heel mooi clean gitaartje te temperen.
Dan moet je een Carl Martin Compressor gebruiken. Je hoort altijd de ED-1 werken. Beetje ala de Dynacomp.

Vibratrem
Is een stereo (outputs dan) tremolo/vibrato. Zowel pre- als post preamp geprobeerd. Post preamp in een stereo setup vind ik nix. Stereo amplitudemodulatie klinkt gewoon niet. Een tremolo moet je tussen gitaar en preamp gebruiken. Dan is-ie wel aardig.....maar niet super.
De voodoo Lab Tremolo (4-knops) is beter.

Reverberator
Ook stereo outputs. Alleen post preamp stereo getest. ah.....gaat....bruikbaar.
Niet super.

Regenerator
Ook stereo outputs. Alleen post premp stereo getest. Heel aardig. Alleen de multichorus vind ik te vibrato-achtig klinken. een 7,5....

Echohead
Super! Vooral de analog- en Tape-modus.....
Vooral de laatste met een vleugje wow&flutter.....beter dan de delays in mijn G-system. Reverse delay miste wat definitie.

Groet,
Vinni

imlikeajungle
6 juni 2006, 12:29
Hé Vinni,

Is die Echohead zo goed dan? :)
Beetje ballpark van andere pedaaltjes?

vinni
6 juni 2006, 16:21
Yep,


erg goed.

T'is dat ik meerdere delays gebruik.

Als ik echt voor 1 pedaal moest kiezen.....dan is het deze.
Of de Memorylane

Vinni

MarkS
9 juni 2006, 00:17
Diverse MP3 soundsamples staan op: http://www.marshallamps.com/resources/downloads.asp

De Regenerator en de Echohead lijken me wel heel OK!

Dirk_Hendrik
9 juni 2006, 08:36
Ik heb op het moment een vibratrem liggen om te True-bypassen (wat ze dus, in tegenstelling tot wat nogal een beweerd wordt, niet zijn) . Kwalitatief vind ik het een erg goed degelijk gebouwd ding. Qua geluid was het zo ongeveer de meest inspriratieloze trem die ik ooit ben tegengekomen.

imlikeajungle
23 juni 2006, 12:56
De samples van de Echohead vind ik nu niet zo wauw...
Vinni, je zegt deze of de MLane, is dat niet een heel ander type? Misschien is deze wel leuk voor erbij of zo, maar klinkt ie niet wat digitaal?

vinni
23 juni 2006, 14:14
Zeker is de Memorylane iets totaal anders....dat wil zeggen...
Echt analoog met echte modulatie......en een fors prijskaartje.

Tja....of de Echohead die wel of niet digitaal klinkt (de tape- en analoog settings vind ik van niet ) vind ik wat minder interessant.

Een pedaal werkt voor je of niet.....Ik heb ook de T-rex Replica gehad.
Geloof Eur 380 voor een digitaal pedaal......vind iedereen super klinken.
Alleen voor mij werkte het toch niet. Vond het te levenloos klinken.
Ook de Maxon AD-80 gehad. Echt een analoge BBG-delay....deze was weer zo ranzig......

Zo-wie-zo hoor.....
Probeer altijd een pedaal in jou setup uit. Wat bij mij werkt hoeft bij jou helemaal niet te werken.....

Groet,
Vinni

jimihattricks
17 september 2006, 15:40
Nou.....komt-ie dan.

De ED-1 (compressor)
Uiteraard getest tussen mijn heritage en mijn Trio preamp.
Je kunt hem ehct niet gebruiken om een heel mooi clean gitaartje te temperen.
Dan moet je een Carl Martin Compressor gebruiken. Je hoort altijd de ED-1 werken. Beetje ala de Dynacomp.

Vibratrem
Is een stereo (outputs dan) tremolo/vibrato. Zowel pre- als post preamp geprobeerd. Post preamp in een stereo setup vind ik nix. Stereo amplitudemodulatie klinkt gewoon niet. Een tremolo moet je tussen gitaar en preamp gebruiken. Dan is-ie wel aardig.....maar niet super.
De voodoo Lab Tremolo (4-knops) is beter.

Reverberator
Ook stereo outputs. Alleen post preamp stereo getest. ah.....gaat....bruikbaar.
Niet super.

Regenerator
Ook stereo outputs. Alleen post premp stereo getest. Heel aardig. Alleen de multichorus vind ik te vibrato-achtig klinken. een 7,5....

Echohead
Super! Vooral de analog- en Tape-modus.....
Vooral de laatste met een vleugje wow&flutter.....beter dan de delays in mijn G-system. Reverse delay miste wat definitie.

Groet,
Vinni

Hey Vinni, allereerst: goed bezig! ik wilde net een topic starten over de regenerator, maar kwam na zoeken hier terecht.. ff een vraagje over dat pedaal: ik heb samples geluisterd op diverse sites, maar dat zijn altijd cleane geluiden... ik vraag me af wat dat pedaal doet als je er een overdrive of distortion voorzet..? commentaar op diverse sites is dat t een erg noisy pedaal is..? kun je dat beamen?

gr. johan

brunodb
17 september 2006, 19:26
ik heb sinds kort de nieuwe reverb van marshall en ik vind hem heel erg goed! stukken beter dan een boss reverb. minder digitaal klinkend. echt een overtuigend geluid dat echt niet moet onderdoen voor een echte spring reverb.

MaxR
17 september 2006, 19:53
hoe zit het met de distortions van maarschalk? Guv'nor plus en Jackhammer?

robert-gitarist
17 september 2006, 19:57
die zijn goed.
Ik heb de GV+ en vind hem prima.Komt heel erg in de buurd van een JCM900 scheur.Wel lekker.veel laag en volume ook.Leuk pedaal en erg degelijk.

Dastard
18 september 2006, 01:26
Ik (ge)(mis)-bruik al jaren de Jackhammer, ik vind het een heerlijk pedaal en eigenlijk vind ik dit pedaal meer lijken op de "scheur" van de JCM900, alleen een tikkeltje krachtiger.
Ik hoorde pas geleden dat sommige muziekwinkels deze Marshall pedalen uit de handel hebben gehaald omdat ze snel kapot gaan, dat wil zeggen dat de behuizing erg fragiel is, ik heb er zelf nooit problemen mee gehad.

Dirk_Hendrik
18 september 2006, 08:35
??

Heb je het dan over die zilverkleurige apparaten waarbijn de behuizing stuk zou gaan? Die dingen zijn steviger dan een tank!

Dastard
18 september 2006, 10:33
Ja die bedoel ik, bij Dirk Witte zijn daar zo vaak klachten over gekomen dat ze niet meer verkocht worden.
Ook moet ik daarbij vertellen, dat de switch op de pedalen erg slapjes is, net als de draaiknopjes.

almarvk
18 september 2006, 11:16
En dat voor de prijs van die dingen. Mag niet gebeuren vind ik!

jimihattricks
23 september 2006, 13:45
Ja die bedoel ik, bij Dirk Witte zijn daar zo vaak klachten over gekomen dat ze niet meer verkocht worden.
Ook moet ik daarbij vertellen, dat de switch op de pedalen erg slapjes is, net als de draaiknopjes.

ok, om dit topic ff te heropenen: na een vergelijkend warenonderzoek (boss DS-1, Proco RAT, DOD 250, MXR distortion +) heb ik gisteren een guv'nor plus meegenomen uit de gitaarwinkel..

en ik moet zeggen, ik ben het eens met het commentaar over de knopjes, damn, je moet echt hele dunne vingers hebben om 1 knopje te draaien zonder dat de andere knopjes meedraaien.. daarnaast: de streepjes op de knopjes zijn idd onleesbaar, daar ga ik zelf wat aan doen door er witte stipjes op te zetten..

maarrr.. ondanks deze praktische beperkingen vind ik t een geweldig pedaal, ik krijg er echt de marshall crunch mee, met name door die deep control, alsof ik extra headroom in mn combo heb :) voor solo's vind ik m heel goed, maar niet fantastisch (beetje boosten en wat delay doet al wonderen), maar daar heb ik m ook in de eerste plaats niet voor gekocht, ik wilde m voornamelijk gebruiken voor dat AC/DC 'akkoorden'-werk en daarvoor istie echt helemaal te gek! gisteren speelde ik de intro van 'you shook me all night long' en dat rockte! woohoo :rockon:

Aimé
23 september 2006, 13:47
Ja die bedoel ik, bij Dirk Witte zijn daar zo vaak klachten over gekomen dat ze niet meer verkocht worden.
Ook moet ik daarbij vertellen, dat de switch op de pedalen erg slapjes is, net als de draaiknopjes.

Correctomundo: mijn switch van mijn guvnor brak verdorie gewoon af, had er nochtans niet hard op gedrukt..ach