PDA

View Full Version : Koch Studiotone & Multitone getest



almarvk
27 mei 2006, 13:56
Dag luitjes!

Ik ben gister bij Feedback Utreg geweest om m'n gitaar weer op te halen en heb van de mogelijkheid gebruik gemaakt om samen met een vriend een paar amps te testen die al klaar stonden in het oefenhok. Er stond een Koch Studiotone top aangesloten op een Randall 4x12 met Celestion's en een Koch Multitone 2x12.

De studiotone is een handig amp voor, jawel, een studio. Klein, handzaam, licht en snel in te stellen. Je krijgt direct een goed geluid uit de top en er zitten wat switches op die de 'kleur' van het geluid wat veranderen. Alleen de mid knop veranderde alleen het volume.

Daarna een Multitone 2x12 getest. Direct viel me op dat er geen channelswitch aan de voorkant zat, maar alleen aan de achterkant. Ik had hoge verwachtingen van deze amp. Hij ziet er geweldig uit, maar hij klonk niet geweldig. Er kwam maar 1 soort geluid uit, hoeveel we ook draaide aan de knoppen en instellingen.

Al met al; ik had er zeer hoge verwachtingen van, maar kwam van een koude kermis thuis. Vooral de multitone vond ik een afgang. Uit beide amps kwam maar 1 soort geluid en het was voor mij geen geluid waarmee je je eigen sound kan maken.

Geen Koch voor mij...

BLOK182
27 mei 2006, 14:11
Ik heb ook meerdere Kochs geprobeerd, maar ook niet mijn ding. Multitone 2x12 kon ik echt niks mee. Studiotone was wel aardig, maar niet mijn sound. Powertone II vond ik op zich wel een toffe bak.

Rhythm Machine
27 mei 2006, 14:20
Ik heb enkele weken geleden een oude Twintone top gekocht. Mijn ervaring is dat het een tijdje duurt voor je doorhebt hoe alles werkt. Het is geen amp die je zomaar even kunt beoordelen na 5 minuten in de winkel. Je moet er echt de tijd voor nemen. Het clean kanaal vind ik prachtig, zouden ze bij Koch als een aparte versterker moeten uitbrengen vind ik, een eenkanaals "Cleantone" met volume, bass, treble, mid en reverb.

RM

Anders Destium
27 mei 2006, 14:27
Een Koch zal altijd als een Koch klinken, en als dat niet jouw geluid is dan houdt het snel op ;) Maar als je maar 1 geluid uit een Multitone krijgt dan doe je echt iets fout. Bij elke Koch heb je standaard een footswitch, ik zou daarom mijn mening ook verder niet laten afhangen van de plaats van de channelswitch op de amp zelf. Dat is toch geen probleem :???:

Als je niet van het Koch sausje houdt dan is het inderdaad snel afgelopen, ieder zijn smaak! Heb je ook nog andere versterkers uitgeprobeerd trouwens?

almarvk
27 mei 2006, 14:33
Een Koch zal altijd als een Koch klinken, en als dat niet jouw geluid is dan houdt het snel op ;) Maar als je maar 1 geluid uit een Multitone krijgt dan doe je echt iets fout. Bij elke Koch heb je standaard een footswitch, ik zou daarom mijn mening ook verder niet laten afhangen van de plaats van de channelswitch op de amp zelf. Dat is toch geen probleem :???:


Daar laat ik het niet vanaf hangen, maar dat ding zat nog in de verpakking en mochten we eigenlijk er niet uit halen. Ik ben namelijk gewend dat er ook een switch gewoon op de voorkant zit. Zoals wel bij de Studiotone. Maar daar hing mijn conclusie niet vanaf.



Als je niet van het Koch sausje houdt dan is het inderdaad snel afgelopen, ieder zijn smaak! Heb je ook nog andere versterkers uitgeprobeerd trouwens?

Ja, we wilden nog wat oefenversterkers voor thuisgebruik testen. We hebben een Vox Brian May getest en die heeft heeel veeeel treble. Komt nog behoorlijk wat druk vanaf.

En we hebben een Behringer GM110 getest met analoge modeling. Je kan op dat ding meerdere versterker types aan en uitzetten en combineren. Zeer simpel ding dat voor een oefenversterker echt meer dan prima klinkt! Een aanrader als je niet elke keer je buizenversterker thuis kan gebruiken. En dat voor 109 euro!!

alfred
27 mei 2006, 15:26
Citaat:
"Het clean kanaal vind ik prachtig, zouden ze bij Koch als een aparte versterker moeten uitbrengen vind ik, een eenkanaals "Cleantone" met volume, bass, treble, mid en reverb.

Ik denk inderdaad dat als koch dit doet; een eenkanaals versterker uitbrengen gebaseerd op het cleane kanaal van de twin of studio tone ze een absolute winnaar hebben.
ps. de naam Cleantone zou ik maar vast vastleggen, want dat is de perfecte naam voor zoiets

Mitch
27 mei 2006, 15:44
Barebone ? :D

future2future
27 mei 2006, 16:07
Ja ik snap je wel, Koch is het ook niet voor mij

Ritch
27 mei 2006, 19:48
Hmm... De MT was dus nog nieuw? Dan heb je ook nog te maken met niet ingespeelde speakers, en als je er maar één sound uit weet te halen doe je iets gigantisch verkeerd. Mijn is nu al zo'n 5/6 jaar jong, dus wel fijn ingespeeld. Misschien wil je eens langskomen om deze MT aan de tand te voelen, maar zoals al eerder gezegd is loopt niet iedereen warm voor het Koch-sausje. (Maar je zegt wel dat de Studiotone lekker klinkt :chicken:)

SimonS
27 mei 2006, 23:19
ik heb een pedaltone gehad, deed het niet bij mij... vreemd, maar het komt gewoon neer op een kwestie van smaak! Mesa,Marshall,Vox en Fender (hoe cliché) zijn meer in mijn straatje.

Anders Destium
27 mei 2006, 23:24
Het is toch juist mooi dat iedereen van net andere dingen houdt, dat maakt het interessant!

Djiszi
28 mei 2006, 09:03
Hallo,

Als jij een amp zoekt waarbij het ontwikkelen van je eigen sound belangrijk is
zou ik Rivera aanraden.Ik heb diverse merken versterkers versleten van transistoren tot buizen.De ene versterker is alleen goed voor rock de andere weer goed voor funk, maar Rivera is als het gaat om sound vind ik het beste.
Ik heb zelf altijd op de Rivera TBR 1 gespeeld met daarbij de Rivera Rake 2x12 speakerkast (V30).Zelf heb ik de Koch Twintone(top), Multitone combo(50watt) en de Koch KV50+KochKV50S gehad met de 2x12 speakerkast met jensen speakers.Voor mij is het verkrijgen van mijn eigen sound ook belangrijk.
Daarbij heb ik de ziekte dat ik om de zoveel tijd van versterker wissel omdat ik nog van alles wil uitprobreren.Ik moet zeggen dat jij een van de weinigen bent waarbij het ontwikkelen van een eigen sound belangrijk is.De meesten willen juisten klinken als........

Punt
28 mei 2006, 10:07
Ik heb de Studiotone combo nu een paar maanden en ik vind het een heel mooie amp voor dat prijskaartje. Echte tubes sound en feel. Ik heb mijn sound gekleurd met andere voorbuizen.