PDA

View Full Version : mesa 20/20 icm pod xt pro



Sjef Luyckens
27 mei 2006, 13:43
Beste mensen,

Ik heb een vreemd probleem met mijn 19-inch rack. Tot voor kort speelde ik met een mesa 20/20 en een Roland GP-100. Nooit een probleem gehad. Geluid OK maar kan beter. Daarom POD XT Pro gekocht. Thuis geprobeerd en geen problemen met ongeaard stopcontact. In oefenruimte (met geaarde stopcontacten) echter dikke problemen. Iedere keer als ik de POD XT Pro aanzet (aangesloten op de mesa 20/20) vliegt de stroom in de oefenruimte eraf. De aardlekschakelaar schiet om. Tot 2 keer toe is de zekering van de POD XT Pro doorgebrand. Ik zit dus met een stroomprobleem/of aardlek of zoiets. Ik heb ook al geprobeerd om met een netsnoer zonder aarde-aanluiting te spelen, maar dit werkte ook niet. Heeft iemand ervaring met dit soort spontaan uitvallende apparaten? Ik heb het idee dat er iets niet goed is aan de POD XT Pro. Echter na het vervangen van de zekering doet ie het weer. Alleen in combinatie met de Mesa 20/20 raak ie steeds diep in de stress... Kan iemand mij helpen of een tip geven voordat ik terug ga naar de winkel?

Groet Sjef

Albert
27 mei 2006, 16:03
Kan je niet echt helpen, denk dat je er gewoon mee terug moet. Heb zelf ook een 20/20 icm een PodXT pro gehad, heerlijke combi, nooit problemen mee gehad.

Negative K3 fan
27 mei 2006, 16:49
dat is een heeel vaag probleem, thuis doet is het gewoon maar in de oefenruimte niet??

als ie bij jou thijs in alle stopcontacten werkt, dat is er dus blijkbaar iets fout met de stroomvoorzieiing in de oefenruimte.

hoe sluit je ze trouwens aan op de netspanning? allebei een apart snoer naar de muur of heb je een stekkerdoos bij je rack?

gebeurt het trouwens ook als je de pod en de mesa niet met elkaar verbind (dus ze allebei apart aanzet zonder ze verder aan te sluiten?)

nielsduursma
27 mei 2006, 17:05
NK3, hij zegt wel dat het thuis niet geaard is en in de oefenruimte wel.
(even voor als dat belangrijke info kan zijn;) )

Jeanken
27 mei 2006, 18:14
NK3, hij zegt wel dat het thuis niet geaard is en in de oefenruimte wel.
(even voor als dat belangrijke info kan zijn;) )

Maar hij zegt ook dat het probleem blijft wanneer hij een ongeaarde contactdoos gebruikt in het repetitiekot..
Misschien een onregelmatige stroomtoevoer die de zekeringen laat springen?
Regulator tussen proberen misschien, of handiger, gewoon ergens anders dan bij jou thuis ook eens proberen, waar ze wel aarding hebben.
Lijkt me toch eerder dat het probleem niet bij de apparatuur ligt.

Sjef Luyckens
28 mei 2006, 11:49
Bedankt voor de reacties. Ik ga hem ergens anders proberen met geaard stopcontact. Het blijft een bizar en vaag probleem. De POD XT heb ik ook met ongeaarde stekker los van de mesa aangesloten: thuis geen probleem; in de oefenruimte: zekering springt eruit.... Het is een oefenruimte van een muzikantencafe in Schiedam. Stroomvoorziening zou dus wel OK moeten zijn. Het lijkt dus toch dat de POD zelf kortsluiting veroorzaakt. Wellicht dan toch beter om er mee terug te gaan naar de winkel.

Nog een algemeen vraagje aan het forum. Combinatie is thans mesa 20/20 en POD XT (los van het stroomprobleem klinkt het thuis lekker). Ik zit echter te denken aan de volgende combi: Mesa 20/20, ENGL E530 buizenpre-amp en TC-Electronics G-major. Is dit echt veel beter dan comib mesa/pod? Als ik de artikelen lees op dit forum dan hoor ik steeds dat buizen pre-amp toch echt veel beter klinkt dan de "namaakgeluiden" (gechargeerd) van POD. Ook hoor ik prima geluiden over de G-major.

Sjef

Albert
28 mei 2006, 16:08
vind ik niet waar:kon altijd prima geluiden uit mn podxt/mesa 20/20 combi halen, knappe jongen die het verschil met een echte buizenamp hoorde.

Sjef Luyckens
28 mei 2006, 16:51
Albert: je hebt het over "kon". heb je de combinatie mesa 20/20 en pod xt dan niet meer? ofwel; heb je nu een (beter) alternatief? ben er op zich wel benieuwd naar.

heeft iemand ook ervaring met voltage regulatoren? ik zie op het forum allerlei apparaten voorbij komen zoals Furman AR2306, Dinopower, American Audio Power Conditioner maar ook een low budgetoplossing van de praxis. is het verstandig dit altijd in te bouwen in je kastje? wat is die low budgetoplossing van de Praxis? is dit een speciale stekkerdoos of zoiets? heeft dit produkt een naam?

Thanks Sjef

Albert
29 mei 2006, 09:41
Hey Sjef, heb de combi inderdaad niet meer: speelde voornamelijk gigs waar een goede klank op laag volume belangrijk was (-> kerk etc) en dan was die combi ideaal. Neemt niet weg dat ook hogere volumes goed klonken. In ieder geval ben ik gestopt met die gigs en heb nu een 100W top (H&K Duotone) en sinds gisteren weer een PodXT er bij (plus nog wat andere spullen). Blijf modelling nu eenmaal erg handig vinden (en de Line6 apparaten klinken prima).

Dirk_Hendrik
29 mei 2006, 18:29
Ik doe deze even in rackeffects.

srv-man
30 mei 2006, 00:11
vind ik niet waar:kon altijd prima geluiden uit mn podxt/mesa 20/20 combi halen, knappe jongen die het verschil met een echte buizenamp hoorde.

Echt knap ben ik niet, maar volgens mij hoor ik er toch wel iets verschil in.....neemt niet weg dat zoŽn pod-mesa setje lekker portable en enorm veelzijdig is en dan heb ik het nog niet over de prijs-kwaliteitsverhouding van een pod versus een buizenpreamp.

morris
30 mei 2006, 00:42
ik heb ook een pod xt, maar ik wordt niet goed van die latency. Met zo'n pod blijft het toch net als n#@ken met een condoom. Leuk om te oefenen en snel wat dingen op te nemen, of als je in een studenthuis zit, maar voorlopig blijft modeling technologie voor mij inferieur aan buizen.

(en geloof me, ik zou het graag anders willen)

Morris

kokeleko
30 mei 2006, 07:21
ik heb ook een pod xt, maar ik wordt niet goed van die latency. Met zo'n pod blijft het toch net als n#@ken met een condoom. Leuk om te oefenen en snel wat dingen op te nemen, of als je in een studenthuis zit, maar voorlopig blijft modeling technologie voor mij inferieur aan buizen.

(en geloof me, ik zou het graag anders willen)

Morris

Dat is niet zijn probleem op dit moment.

morris
30 mei 2006, 09:37
Dat is niet zijn probleem op dit moment.

kan me vergissen, maar zijn vraagstelling lijkt me duidelijk, buizen vs. pod:



Nog een algemeen vraagje aan het forum. Combinatie is thans mesa 20/20 en POD XT (los van het stroomprobleem klinkt het thuis lekker). Ik zit echter te denken aan de volgende combi: Mesa 20/20, ENGL E530 buizenpre-amp en TC-Electronics G-major. Is dit echt veel beter dan comib mesa/pod? Als ik de artikelen lees op dit forum dan hoor ik steeds dat buizen pre-amp toch echt veel beter klinkt dan de "namaakgeluiden" (gechargeerd) van POD. Ook hoor ik prima geluiden over de G-major.

Sjef

kokeleko
30 mei 2006, 18:13
kan me vergissen, maar zijn vraagstelling lijkt me duidelijk, buizen vs. pod:


Ik dacht dat em de stoppen eruitvlogen in de oefenruimte, lijkt me ook duidelijk.

pimmedoris
31 mei 2006, 11:59
twee vragen, twee antwoorden... Dat lijkt MIJ duidelijk
:hippie: