PDA

View Full Version : Waarde van deze Gibson is ongeveer?



Jay75
27 mei 2006, 05:35
Hoi,

Via ruil kan ik deze zeer vette Gibson les paul standard krijgen, ik vroeg me alleen af wat de waarde van deze gitaar ongeveer is, de gitaar op de foto heeft een ander brug element, weet zo niet welke, maar het origineel wordt zowieso teruggeplaatst. Maar ik wil eigenlijk weten of de ruil eerlijk is, ik denk dat mijn gitaar ongeveer 1400-1500 op zal brengen bij verkoop. Dus wat is deze hieronder ongeveer waard.

Ik dacht zelf dat de deal zeer okay is, ik wil ook graag een Les Paul dus, but just to make sure :)

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/IMG_8084.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/IMG_8087.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/IMG_8086.jpg

grayfink
27 mei 2006, 06:47
Het hangt natuurlijk van de leeftijd en conditie van de gitaar af. De zwarte standarts zijn goedkoper dan de tigerstripes/bursts. Dus ik denk niet dat je veel moet toegeven (als dat al moet).

Edit: je post nu wel goed doorgelezen: het gaat dus om omruilen zonder bijbetaling. Lijkt geen slechte deal. Maar wat ruil je precies in?

Agent_Smith
27 mei 2006, 08:37
Klopt idd. Het is als ik het goed zie een 99-er (en moet nodig gepoetst worden ;-) ).
De prijs van een jaren '90 zwarte standard ligt idd rond de 1500 euro.
Gelijk oversteken zou ik zeggen en iets bijbetalen.

Anders Destium
27 mei 2006, 09:51
Hij is inderdaad zeer vet :sssh:

Inderdaad proberen rechtstreeks te ruilen, of desnoods een klein bedrag bijbetalen.

bollocks37
27 mei 2006, 10:24
Is dit een standaard???
Ik vind hem er alles als een Classic uitzien met een standaard plaatje.
Dunne bindingen, plastic tuners, het open brugelement versterkt dat beeld nog eens.

Er zag gisteren bij Nederland muziek een tweedehands LP standaard met een fantastiche flame! Prijs, 1450,-

Squier4ever
27 mei 2006, 10:24
tis idd een '99 volgens mij, 1400-1500 is een nette prijs, dat brugelement is wss niet voor niets vervangen, zou proberen ze allebei erbij te krijgen! kun je altijd nog kijke of je het origineel weer erin wil

edit het is volges mij wel een standard. lijkt me eerder dat het brugelement is vervangen door een SD '59 of een andere waar geen naam op staat (alleen op de onderkant). Voor de rest lijkt het gewoon een standard te zijn

bollocks37
27 mei 2006, 10:27
Btw, zelfs als dit inderdaad een standaard is (zeer goed mogelijk, het was vooral een eerste reactie bij het zien van de fotos) vind ik 1500 aan de hoge kant voor de staat waarin hij zo te zien verkeerd.

hansoonk
27 mei 2006, 10:51
Btw, zelfs als dit inderdaad een standaard is (zeer goed mogelijk, het was vooral een eerste reactie bij het zien van de fotos) vind ik 1500 aan de hoge kant voor de staat waarin hij zo te zien verkeerd.

Over staat kun je op basis van deze foto's moeilijk wat zeggen. Probeer zelf maar eens een zwarte gitaar goed op de foto te krijgen zonder dat je ieder vingervlekje of stofje ziet. Ga vooral op je eerste indruk af. Als die is van 'wow', dan moet je voor de rest vooral op de technische toestand letten: frets, hals, tuners, hardware. De looks krijg je met een goede poets/polijstbeurt waarschijnlijk wel weer mooi.

Ik vind 1500 Euro een goede prijs voor een standaard in technisch goede staat en met originele koffer.

Agent_Smith
27 mei 2006, 13:13
Btw, zelfs als dit inderdaad een standaard is (zeer goed mogelijk, het was vooral een eerste reactie bij het zien van de fotos) vind ik 1500 aan de hoge kant voor de staat waarin hij zo te zien verkeerd.

Dit is zeker wel een standard zo te zien. Plastic tuners horen erop (jaren '90). Een Classic is qua bindingen exact gelijk, maar heeft groenere inlays en ander knoppen. Er staat zelfs bij dat het brugelement vervangen is.
En over de staat waarin hij verkeerd valt niet veel te zeggen zo vanaf een foto. Ik zie iig weinig schokkende dingen wat betreft beschadigingen oid. Alleen veel vette vingers.
1500 is iid de 'standaard' prijs ongeveer voor zo'n gitaar. Niet echt aan de hoge kant. Hij moet uiteraard technisch wel goed zijn (is vind ik belangrijker dan uiterlijk).

Jay75
27 mei 2006, 13:39
OKay, bedankt, ik dacht inderdaad al zoiets ja, ik hoef niks bij te betalen, ik heb ook een hele mooie Gibson uit 82 die ik inruil. We willen beide graag elkaars gitaar dus het komt goed, bedankt voor de reacties.

vulvasonic
27 mei 2006, 14:13
OKay, bedankt, ik dacht inderdaad al zoiets ja, ik hoef niks bij te betalen, ik heb ook een hele mooie Gibson uit 82 die ik inruil. We willen beide graag elkaars gitaar dus het komt goed, bedankt voor de reacties.

Wat is 'een mooie Gibson uit 82' ?
Wat voor gitaar is het?
Ook een Les Paul, of iets anders?

1400/1500 is een hele mooie prijs voor de gitaar die je hebben wilt. En persoonlijk vind ik ze in het zwart juist het mooist (maar dat terzijde).
Alleen wil ik wel eens weten wat jij ervoor wilt inruilen. Weet je zeker dat jouw gitaar niet meer waard is?
Heb je foto's?

Elan
27 mei 2006, 14:27
Hoi,

1500 is een mooie eerlijke prijs. (1450 - 1650 is fair)

Wat de staat betreft, die lijkt mij prima.
Blink ze op, neem betere foto's en ze ziet er heel anders uit.

Aan de inlays te zien is het een std. ... met nog erg mooie inlays trouwens.
Die van de nieuwe Gibs zijn een heel pak slechter.

Maar als de jouwe van '82 is ... is ze nog in Kalamazoo gemaakt.
Indien de jouwe ook een LP is dan zal de huidige waarde ongeveer hetzelfde zijn als de 99'er.
Maar naar verzamelwaarde toe zal de jouwe, Kalamazoo dus, veel hoger gaan stijgen dan de 99'er ( Nashville )

Maar goed, ik neem aan dat je niet echt inzit met latere verkoopswaarde.

Dus neem gewoon degene waarmee het 'klikt'

Wel zeker niet bijbetalen, als er iemand bijgeeft is het de 99-man

Heb je pics van de jouwe ?

Groetjes,

Jonas

Jay75
27 mei 2006, 15:06
http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/DSC00963.jpg

Dit is de mijne, een THE V uit 82, Gibson USA met dirty Fingers Elementen inclusief originele case

future2future
27 mei 2006, 15:19
Ik vind die LP echt mooi! ik zou hem zeker ruilen, is een goede deal. Oke die ene is uit kalamazoo. maarja je hebt een gitaar om op te spelen en als deze goed voelt ja pech dat ie dan niet oud is

Orpheo
27 mei 2006, 15:24
nee nee nee, no way; die Vee komt NIET uit kalamazoo!!!!! alleen de high end gibsons werden toen nog in kalamazoo gemaakt, evenals een paar les pauls; de artisan tot n gegeven moment, de The Les Paul, een paar (semi)hollow's, en meer niet! de rest was gewoon nashville.

Jay75
27 mei 2006, 15:35
Neej, de eventuele inruil gitaar, die les paul dus, heeft ie begin 90 in Detroit gekocht. Is dus niet zo'n oude, maar ik twijfel, omdat iedereen zegt dat die V veel bijzonderder is :) Moelijker aan te komen mocht ik er ooit spijt van krijgen...

Lastig lastig

future2future
27 mei 2006, 15:58
Ik zou er geen spijt van krijgen. Het is een Les Paul! maja ik dig Flying V's niet zo erg

Jay75
27 mei 2006, 16:08
Die V klinkt wel fantastisch, maar ik wil misschien eens iets anders proberen.
Aangezien een zwarte LP op mn lijstje staat, misschien de moeite waard.

Volgens mij is de deal in ieder geval okay.

Alleen als ik nou veel spijt ervan heb, dan kom ik waarschijnlijk heel moelijk aan THE V.

Normaal vind ik het niks, maar deze is erg tof, ik zag ;m tijdens een concert van JET in de melkweg en die gitaar was zo cool. Toevallig vond ik 'm toen op marktplaats. Maar nu wil ik weleens wat anders dus ik zit een beetje in dubio :)

Snaar
27 mei 2006, 16:14
Aan het serienummer te zien komt die Les Paul uit '94. Da's een afwijking van de standaardcode voor serienummers dat 'ie met 94 begint -heeft mijn Standard ook- omdat ze toen een 100-jarige verjaardag hadden (of hoe je dat maar het beste kan zeggen).
(Anders zou de productiedag ook niet kloppen, omdat er niet meer dan 400 dagen in een jaar zitten. ;) )

Orpheo
27 mei 2006, 16:17
Aan het serienummer te zien komt die Les Paul uit '94. Da's een afwijking van de standaardcode voor serienummers dat 'ie met 94 begint -heeft mijn Standard ook- omdat ze toen een 100-jarige verjaardag hadden (of hoe je dat maar het beste kan zeggen).
(Anders zou de productiedag ook niet kloppen, omdat er niet meer dan 400 dagen in een jaar zitten. ;) )

verrek. je hebt gelijk, in dat geval had ik die gitaar gisteren al geruild! (de V tegen de LP!!) die gitaren uit begin jaren 90 zijn echt TOP!!!!

Jay75
27 mei 2006, 16:56
Ja?

Ook als hij het originele element terugzet?
Ik weet niet wat hij er nu in heeft zitten btw.

future2future
27 mei 2006, 17:08
Ja das zo als je spijt krijgt, dan heb je die V niet snel terug, maja. Ik zou gewoon op de LP gaan spelen en kijken hoe het voelt en dan pas definitief besluiten

Orpheo
27 mei 2006, 17:38
Ja?

Ook als hij het originele element terugzet?
Ik weet niet wat hij er nu in heeft zitten btw.

ik zou in een gibson LP an sich al de pups vervangen. no doubt about it. superdistortion in brug en een paf pro in hals ofzo. en een coiltap erin solderen.

Jay75
27 mei 2006, 17:43
Coiltap?

Ik doe nooit iets met mn gitaren eigenlijk. Ga er gewoon vanuit dat t allemaal okay is :)

Ik gebruik ook geen effecten ofzo, gewoon, inpluggen en spelen!

Ik denk dat ik het wel ga doen, tis een mooi ding en de waarde is gelijk aan de mijne

Anders Destium
27 mei 2006, 17:56
Coiltap is zo'n overgewaardeerd foefje...

Jay75
27 mei 2006, 17:59
Ja, misschien raar maar in principe moet het toch niet nodig zijn om andere elementen te zetten in een gitaar die 2e hands als 1500 euro op moet brengen?

Die moet toch wel lekker klinken? Of is dat (st)/(d)omme gedachte?
Ik hou me dan ook niet echt bezig met andere pick-ups als het allemaal lekker klinkt.

Ik heb ook een Gretsch hot rod en een japanse jazzmaster en een SG standard en die zijn allemaal zoals ik ze kocht, en ik vind het prima klinken allemaal. Zijn mijn standaarden dan minder hoog? haha

Maar anyway, ik geloof dat de deal tussen beide gitaren wel okay is he, dat wilde ik uiteindelijk weten haha

Anders Destium
27 mei 2006, 18:03
Orpheo dringt graag zijn mening op aan anderen. Verreweg de meeste mensen hebben 0 problemen met de stock pups van Gibson, alleen je hebt overal mierenneukers rondlopen.

Je gaat natuurlijk altijd uit van het geluid dat de gitaar al heeft. Als dat is wat je zoekt dan is er natuurlijk weinig aan de hand, maar ook bij dure gitaren kun je aanklooien met pups om "jouw" geluid helemaal te verfijnen.

turboblues
27 mei 2006, 18:22
Orpheo dringt graag zijn mening op aan anderen. Verreweg de meeste mensen hebben 0 problemen met de stock pups van Gibson, alleen je hebt overal mierenneukers rondlopen.

Je gaat natuurlijk altijd uit van het geluid dat de gitaar al heeft. Als dat is wat je zoekt dan is er natuurlijk weinig aan de hand, maar ook bij dure gitaren kun je aanklooien met pups om "jouw" geluid helemaal te verfijnen.Volledig mee eens, ook wat de coil tap betreft, een puur single coilgeluid zoals Fender kun je er toch niet mee bekomen..

vulvasonic
27 mei 2006, 18:32
Volledig mee eens, ook wat de coil tap betreft, een puur single coilgeluid zoals Fender kun je er toch niet mee bekomen..

Waarheid als een koe. Maarrrrrrrrrrrrr......., ik heb een Gibson ES347 en daar zit een schakelaartje op waarmee de elementen enkelspoels worden geschakeld. En dat voegt enorm veel toe aan het toch al imposante geluid van het ding. Ik maak er zelfs regelmatig gebruik van (en geloof me, dat zegt veel voor iemand als ik).

Het geluid wordt gewoon heel lekker transparant, zonder dun te worden. Minder output, dus ideaal voor sommige slagpartijen en heel anders (niet te vergelijken) dan een Fendersound. Maar wel erg mooi dus.

Jay75
27 mei 2006, 19:57
Achja, ik heb genoeg andere gitaren om een andere sound te krijgen, dus vandaar dat ik nergens aan ga lopen klooijen. Vaak hoor ik dat ik andere elementen in mn Japanse jazzmaster moet doen, maar ik vind m heerlijk klinken, ik ga 200 euro aan andere elementen toch niet horen :)
( koop ik liever een Squire telecaster custom voor )

Nou is volgens mij niemand zn mening aan mij op aan het dringen hoor en if so, ik luister graag naar alle adviezen. Ik denk dat voor sommige gitaristen andere elementen heel veel uitmaken. Ik heb zelf inderdaad ook eens een hotrails in een gitaar gezet, maar die is uiteindelijk gestolen :(

Maarrrr nu dus misschien binnenkort een echte Gibson Les Paul!

Ik laat het wel weten :)

Orpheo
27 mei 2006, 20:57
Orpheo dringt graag zijn mening op aan anderen. Verreweg de meeste mensen hebben 0 problemen met de stock pups van Gibson, alleen je hebt overal mierenneukers rondlopen.

Je gaat natuurlijk altijd uit van het geluid dat de gitaar al heeft. Als dat is wat je zoekt dan is er natuurlijk weinig aan de hand, maar ook bij dure gitaren kun je aanklooien met pups om "jouw" geluid helemaal te verfijnen.

pff echt niet. ik zeg alleen wat ik mooi vind en wat ik zou doen in bepaalde gevallen. als jij dat opdringen vindt, so be it.