PDA

View Full Version : andere verstreker? of andere instellingen?



timmmmm
13 november 2002, 13:25
Ik heb momenteel een peavey bandit 112 samen met een MT-33 bossmultidaal. Is het de moeite om een andere versterker te kopen? want ik wil wel eens met een vette distortion spelen waar je iets aan hebt. ligt dit dan aan de peavey of aan aan mijn instellingen van mijn MT-33?

En als het dan de moeite is om een andere versterker van 80à 100W te kopen,welke raden jullie mij dan aan? budget=400eur

tesklar
13 november 2002, 13:30
Probeer eens een RAT voor distortion
of een Ibanez tube screamer ts808 (originele)
Geeft goede vervorming.

jpb
13 november 2002, 13:32
Een goede versterker is het belangrijktst. je kunt met het beste pedaal nog geen goed geluid krijgen uit een slechte versterker (omgekeerd overigens wel). Als je van distortion houdt zou ik kijken of je een goede buizenversterker kunt vinden. Hoeft geen scheurmonster te zijn. B.v. cleane buizen-fenders kunnen ook goed vervormd klinken met het juiste pedaal. succes

timmmmm
13 november 2002, 13:41
ik bedoelde natuurlijk wel een ME-33 en geen MT-33

mja,maar 1 letterke verschil hé :wink:

dus een buizenversterker, is dit te doen voor 400EUR? en geen specifieke voorkeuren van merk? marshall,peavey,fender,mesa,H&K,... en zou een box aan mijn bandit 112 ook al veel uitmaken?

timmmmm
13 november 2002, 13:44
en nog iets: kan ik dan best de distortion van versterker gebruiken of van pedaal? op pedaal is wel gemakkelijker hé. je hoeft maar 1 keer te drukken. anders op de switcher van versterker en op pedaal voor bijhorend effect.

vulvasonic
13 november 2002, 22:47
probeer de Fender ROC pro 1000 eens.
Zit 1 buisje in, maar klinkt als een tiet en heeft ook nog eens goede schakelmogelijkheden. En hij gaat hard!
;}

sash
13 november 2002, 22:48
ff vraagje, ben je toevallig DE tim? :grin:

timmmmm
14 november 2002, 17:14
ik weet ni,ik woon in zoersel in belgie dus ik denk het ni:)
maar laat het me weten als dit wel is en wat er mis mee zou zijn :wink:

LordRiffenstein
14 november 2002, 17:23
400 euro is niet erg veel om een buizenversterker te kopen. Ik denk dat je voor ongeveer 500 euro een degelijke buizenbak kan vinden tweedehands en ik denk dan bv aan een Peavey Classic of een Fendertje of een wat oudere Marshall(zijn meestal toch al wat duurder)

Mail me even, ik heb wel wat adressen in Belgie waar je eens kan informeren!

Groeten,

Yoeri

Droffie
17 november 2002, 21:08
Goed zoeken. Ik heb mijn JCM 900 top voor E 450 gekocht bij een gitaarwinkel.
Ga voor buizendistortion.

Succes
D