PDA

View Full Version : Prijs versterkers



Snarx
27 mei 2006, 01:12
Een mede-gitarist en vriend wil binnenkort ook elektrische gitaar gaan spelen. Hij heeft dus een versterker nodig. Zijn bedrag is echter beperkt. Hij kan maximaal 200 euro geven voor de versterker. Nu is er hier in de lokale gitaar een Laney 15 watt verkijgbaar voor 199 euro. Dat is goed voor hem, maar hij wil graag nog een grotere keuze hebben zodat hij kan vergelijken.

Nu is mijn vraag, welke versterkers hebj e allemaal onder de 200 euro? Liefst model, en niet enkel de naam.
En wat is de prijs voor de Roland Cube 15 en 30? En de prijs voor de Epiphone versterkers?
De bedoeling is ook dat de versterker een Marshall VS230
aankan.

Dank bij voorbaat

CG_JOE
27 mei 2006, 22:15
Wat voor genre wil je vriend dan gaan spelen? Want als je Metal wilt spelen heb je niet zo veel aan een Cube. De rectifier modeling is wel ok, de rest is nog wel goed te doen. Clean klinkt ie wel goed. maar er zijn een paar kleine minpunten. Het laagste geluidsniveau is al hard! En de Output voor headphones suckt echt hard. Ik heb zelf een cube30, en ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld over de distorted sounds. Je kan er natuurlijk wel een POD 2.0 / XT ervoor zetten als een preamp, maar dat is nogal omslachtig. Cube 30 heeft wel genoeg power, maar als je echt een net geluidje wilt kan je beter even doorsparen voor een kleine buizenamp

. 220 was cube30. Cube 15 is ongeveer de helft.

Ik zou zeggen: ga met je vriend mee, en probeer die Laney eens uit. Kijk trouwens voor thuisgebruik (oefenampje) niet naar het Wattage. 15 Watt is echt voldoende.

Me_bigboy
27 mei 2006, 22:32
heb hier een laney mxd hardcore 30 Watt. geen slechte amp! kan pokkehard(te hard voor in de slaapkamer) dus met die 15 watt zal het niet zoveel problemen geven. Ook genoeg bas, clean klinkt ie goed, mits je de bas niet te ver opendraait. er zitten 2 soorten distortions op...(weet niet hoe ik het anders moet uitleggen). je hebt een beetje 'afwezige' distortion en ook een directere, zwaardere. vooral die laatste heb ik nog nergens anders gehoord. een heel eigen karakter(beetje brits). Ik zou zeggen probeer die laney eens, je houd er van of niet.

Punt
28 mei 2006, 10:12
Epiphone Valve Jr

elerik
28 mei 2006, 13:18
hehe waarom kijk je niet met je maat even op marktplaats.nl?

Daar kan hij voor 200 euro mooi spull kopen.

Hier heb je bijvoorbeeld een zeer leuk buizenversterkertje:
Dynacord versterker (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/36322885.html%3Freturn%3DeJwdzEEOgyAQQNG7mOhSRDAYj GnsRQy2pBIQCIyttendC93MvD%252BLERzzj%252BLNEDnuMS% 252BW4F5RDiuA5whp56WtNxE0eCMExNoatO2nknqWdlY2Qtg3a UFa9FAgRMjnRcSnDBFk0GmhG6NdvcJmLocZcXWPI7iSTLgkV5P GxNo%252Bs82kXSYknspnHok9JU2b452CUsb%252B5bzKXyo%2 52FkmL4%252FgD7Hz%252FH%26df%3D1)


Ik zou in eerste instantie een goedkoop tweedehands versterkertje kopen.
Om even het gevoel te krijgen "he, dit is gaaf"
Dan kan hij later een mooi ding kopen met misschien iets meer geld wat echt naar zijn smaak is.