PDA

View Full Version : HWA Husky Boost



tillens
26 mei 2006, 20:47
Husky boost



Nadat ik de eerste tekenen van dit pedaal zag in het topic over de fuzz, Maui Fuzz ,dacht ik zelf, werd ik meteen geraakt door de looks en dergelijke van de husky boost. Ik heb Remco meteen toen om informatie gevraagd, en het is een soort van fulltone fatboost pedaal, alleen dan niet way overpriced! Wat mailtjes heen en weer, hebben we een afspraak gemaakt.. Woensdag in ontvangst mogen nemen, het zag er heel tof uit.. Testen kon nog niet gezien ik geen gitaren thuis had. Deze avond even wat spullen opgehaald waar onder dus twee teles, dus me een happy man want ik kon eindelijk het pedaal testen. Allereerst wat opvalt is de stevige constructie van het pedaal, het voelt allemaal heel solide en voelt ook zo aan! Vakwerk.. Het ziet er tip top uit! Remco heeft in het verleden ook al eens een ampswitch voor me gemaakt en ik moet zeggen de man heeft gewoon feeling voor de hele zaak. De pedalen zien er goed uit, stevig, en ze zijn goed te betalen..En klantvriendelijkheid heb ik hoog in het vaandel staan, en Remco is dus niet te beroerd om snel en kundig antwoord te geven op de vragen die je wil stellen.. Nice.. Tot nu toe met een asat tele van tribute by G&L door een jtm 30 2x10 gehaald, en ik moet zeggen ik was erg onder de indruk… Op het clean geeft het pedaal wat meer beef… Als de tone compleet dicht is , heeft ie een wollen deken geluid, niet echt mijn ding, maar een paar tikjes naar boven en dan klinkt ie meer open en met wat shimmer ( hoe zeg je dat normaal, wat sprankel??) Erg nice.. En vooral subtiel.. ook al draai je het pedaal flink open, dus de volume en gain pot, het blijft allemaal bruikbaar en het is een normaal verloop… Hoe meer je em geeft hoe meer ie sparklet zonder dat je sound gaat crunchen.. en zonder dat het in eens keihard is.. er is een middenweg... maar goed geen echte crunch... dit kan ook komen door de elementen van de gitaar want het zijn vooral clean goed klinkende elementen… Een vieze rand krijg ik er niet echt mee uit… en dat is niet erg… het geeft beef aan je geluid en dat is lekker… Op de overdrive van de jtm geeft het pedaal ook meer beef en oomph… wat wil zeggen in mijn oren dat het totaal geluid wat compacter en dikker wordt en teglijkertijd breder...alsof het geluid gelayered is.. en tegelijkertijd met licks en dergelijke is je sound wat voller, zonder een brij te worden..dit geldt ook voor het eerder genoemde akkoorden werk... het geluid heeft wat meer sustain wat erg tof is vind ik zelf… Hoe meer je de tone knop open draait dan wordt het geluid wat feller, dus ik vind het wel lekker om em voor 12 uur te houden.. het geluid wordt vrij vol, en dat is erg tof… heb em nog niet geprobeerd met de combinatie van mijn andere pedalen maar hij doet wat ik lekker vindt; Boosten!

Morgen de studio in, en dan gaat de husky zeer zeker mee!

Remco, job well done! Tof! :cooler:


Gr Peter

ps; ik kan geen foto's posten maar als je op husky zoekt zie je ze in het fuzz topic voorbij komen..

Fuhgawz
26 mei 2006, 21:01
Hier is het plaatje:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/HuskyBoost.jpg

Gefeliciteerd met je Husky Boost dude! Volgens mij ben ik zoiets de enige hier nog zonder HWA (custom) pedaal. :P

almarvk
26 mei 2006, 22:51
Ziet er goed uit!

Maaruh; ik heb ook nog geen HWA boutique hoor ;)

BartL
26 mei 2006, 23:05
Ik ook niet. Laat zoiets (nog) niet maken omdat ik bang ben dat ik het toch weer verkoop :D

Mocht ik ooit een echt vaste etup krijgen, dan komt er zeker 1 (of meer) HWA.

Overigens...de plaats van de led zou ik persoonlijk recht bovenin prefereren, dan ZIE je ook of je hem aan hebt getrapt of niet :) (Carl Martin heeft ze ook bij de switches. Op het moment dat je erop drukt, zie je niet of 'ie aan of uit staat...OK, normaal hoor je dat; maar da's helaas niet altijd het geval)

Anyway; Vet pedaal!! *Go-Remco-Go!@#*

Speeddemon
27 mei 2006, 00:44
Wat de plaatsing van de LED betreft;
ik kies ervoor (in tegenstelling tot een hoop 'boutiquers') om de 9V DC jack op de kopse kant te plaatsen, ipv naast de input of output jack.
Dit is stukken praktischer in een pedalboard. Hierdoor is er echter geen plek voor een LED daar (wel een stukkie lager, zoals bij de Maui en Miami Fuzzes, maar ja, daar zit bij de Husky Boost de 3e potmeter).

En naast de switch weet je zeker dat je 'm niet kan raaktrappen, juist omdat ie zo dicht op de switch zit.

Anyway, goed te horen dat je er blij mee bent! :)

duckman
27 mei 2006, 08:58
damn, die HWA pedalen zien er steeds beter uit.Goed werk Remco en aan Tillens veel plezier ermee.

ewout
27 mei 2006, 10:52
Het ziet er erg professioneel uit hoor, petje af Remco!

Rhythm Machine
27 mei 2006, 12:48
ik kies ervoor (in tegenstelling tot een hoop 'boutiquers') om de 9V DC jack op de kopse kant te plaatsen, ipv naast de input of output jack.
Dit is stukken praktischer in een pedalboard.

Dat hangt ervan af. Ik heb mijn board zo compact mogelijk gemaakt, en in mijn geval heb ik de DC jack liever op een zijkant.
Voor de rest, niets dan lof over het werk van Remco.

RM

Speeddemon
27 mei 2006, 12:56
Dat hangt ervan af. Ik heb mijn board zo compact mogelijk gemaakt, en in mijn geval heb ik de DC jack liever op een zijkant.
Voor de rest, niets dan lof over het werk van Remco.

RM
en toch verkocht je die Miami Fuzz? :chicken:

Rhythm Machine
27 mei 2006, 14:15
en toch verkocht je die Miami Fuzz? :chicken:

Je wilt niet weten wat ik in mijn carrière al gekocht en weer verkocht heb Remco. Vaak heeft dat niets te maken met de inherente kwaliteit van het materiaal, maar met "altijd iets anders willen", soms tegen beter weten in. Van sommige verkopen heb ik dan ook al veel spijt gehad. Dat ik Rangeboost #5 en Miami #3 weer verkocht heb doet niets af aan mijn appreciatie voor jouw werk. Als ik hier een van jouw FA-1 clones of een Fuzzwork Orange te koop zou zien dan sla ik direct toe.
De sologitarist in mijn band is net het tegenovergestelde. Die speelt al 13 jaar met dezelfde 5150, wah en delay. Hij heeft onlangs zijn afgeragde Ibanez vervangen door een Peavey Wolfgang Standard, zijn eerste grote aankoop in 10 jaar. Stelt zich nooit vragen over zijn materiaal, schudt eens meewarig het hoofd als ik weer eens met een nieuw stuk speelgoed kom aandraven, maar heeft wel een fantastische sound en speelt veel en veel beter dan ik. De tijd die ik weggooi op allerlei fora die mijn GAS alleen maar verergeren spendeert hij namelijk aan oefenen...

RM

amon
28 mei 2006, 02:08
Ik krijg hem morgen lekker in het echt te horen... (denk ik)