PDA

View Full Version : Phantom Power ruist



Lutz
26 mei 2006, 19:43
Hoi,


Ik zit sedert gisteren met een probleem, ik gebruik al een paar jaar een Behringer Eurorack UB 1002 mixertje, nog nooit problemen mee gehad in de zin van extra lawaai toegevoegd of ruis ofzo.


Maar sedert gisteren ruist mijn phantom power enorm, voordien had ik dit niet ik heb geen enkele stekker gewisseld ofzo maar toch ruist het ding enorm als de phantom aanstaat.


Nu was mijn vraag dus: weet iemand van jullie een manier om dit te verhelpen? En indien er geen manier is om dit te verhelpen, kent er dan misschien iemand een "goedkope" stand alone phantom power unit?



Dank bij voorbaat,


Lutz

Daniël_san
26 mei 2006, 19:55
Misschien wat contact spray erop spuiten? (wel van binnen uit)

Lutz
26 mei 2006, 20:03
Misschien wat contact spray erop spuiten? (wel van binnen uit)


Op het hele circuit van de mixer bedoel je?

Daniël_san
26 mei 2006, 20:06
Nee, je schroef hem even open, en spuit op de schakelaar wat contact spray en schroeft hem weer dicht.
Maar even een vraag: Zit er nog garantie op? Dan kan je anders eve naar de winkel gaan...

Lutz
26 mei 2006, 22:01
Nee, je schroef hem even open, en spuit op de schakelaar wat contact spray en schroeft hem weer dicht.
Maar even een vraag: Zit er nog garantie op? Dan kan je anders eve naar de winkel gaan...


Nee de garantie is al lang verlopen man, het ding is ongeveer ik denk een jaar of 3 oud, maar ik zal eens kijken als ik het systeem openkrijg.

bert k
26 mei 2006, 22:11
Het kan ook dat er gewoon een electronisch component kapot is gegaan. Dat is natuurlijk een drama in dat mixertje, alles zit op één print, dus repareren is wel moeilijk.

Lutz
26 mei 2006, 22:13
wel stel dat het inderdaad niet te repareren is,

kent iemand dan een goedkope stand alone phantom power unit?


want momenteel heb ik de mixer niet binnen handbereik dus ik kan maar morgen gaan experimenteren,

dus als er voorstellen zijn voor el cheapo phantoms, laat ze maar komen mensen.