PDA

View Full Version : Slagplaat laten vergelen



Joey Handsome
26 mei 2006, 19:32
Ik heb gisteren even zitten neuzen naar hoe je je slagplaat wat geler kan krijgen en ik las over potten thee en koffie. Ik heb dus twee kannen vol gitzwarte koffie op m'n slagplaat losgelaten en dat een dag laten staan. Driemaal raden... Geen verschil. Zijn er ook andere dingen die je kunt doen om hem te laten vergelen? Koffie werkt dus echt niet.

Basseytje
26 mei 2006, 19:35
een dag als je maten uitnodigen in een kleine ruimte gaan zitten en de slagplaat boven je kop hangen aan t plafond. en dan kei hard gaan smoken en roken 5 pakjes/ 3 balen de man. dan is ie zeker geel en een kleinm hok bedoel k niet groter dan 3 bij 3 meter

nielsduursma
26 mei 2006, 19:39
je kan proberen je slagplaat iets op te schuren en dan in de koffie te leggen, zodat het beter hecht.

Tupelo
26 mei 2006, 20:25
een dag als je maten uitnodigen in een kleine ruimte gaan zitten en de slagplaat boven je kop hangen aan t plafond. en dan kei hard gaan smoken en roken 5 pakjes/ 3 balen de man. dan is ie zeker geel en een kleinm hok bedoel k niet groter dan 3 bij 3 meter

Om eerlijk te zijn denk ik dat een maandje onze oefenruimte serieus kans maakt. Onze bassist en zanger roken gemiddeld 2 pakjes per dag & ik lust er ook wel 1. :)

Joey Handsome
26 mei 2006, 21:16
je kan proberen je slagplaat iets op te schuren en dan in de koffie te leggen, zodat het beter hecht.

Naja, daar kijk ik wat sceptisch tegenaan aangezien er al flink wat krassen op die slagplaat zaten en er gewoon echt GEEN kleurverschil was. Ik koop wel een andere.

Bram+
26 mei 2006, 21:38
Hier zijn al redelijk wat threads over geweest, en volgens mij hadden ze het er inderdaad wel eens over dat het met de ene beter gaat dan met de andere. Ik vraag me trouwens af of er iemand is op dit forum die geslaagde first hand ervaringen heeft met koffie, je hoort het wel vaak, maar werkt het ook echt?

Joey Handsome
26 mei 2006, 21:44
Nee dus, het is gewoon gelul. Ik geloof er geen bal van. Ik denk dat je hem beter gewoon flink lang in de zon kan laten liggen, dan dat je hem in de koffie gooit.

Cris
26 mei 2006, 23:32
Kan je ze niet gewoon vergeeld kopen?

vester86
26 mei 2006, 23:53
schijnt ook te werken met theezakjes erop (wel eerst nat maken dan he ...

Sicky61
26 mei 2006, 23:56
je mag 'm wel ff een weekje bij mij in het toilet leggen hoor.....zo gepiept

Robbert
27 mei 2006, 00:00
schijnt ook te werken met theezakjes erop (wel eerst nat maken dan he ...

Meloen of bosvruchten?

Cris
27 mei 2006, 00:01
Earl grey. :rockon:

Aron Maiden
27 mei 2006, 14:38
KOFFIE HELPT WEL

Ik heb bij mijn telecaster de slagplaat met een soort staal wol geschuurt, daarna een paar uurjtes in een bak met zwarte koffie en 2 thee zakjes gelegt, ook daarbij een soort koffie kruimels gedaan, toen er weer op gezet en een beetje gespeelt, toen had ik wat krasjes boven de snaren (waar je aanslaat zeg maar) toen weer in de koffie,

nu heb ik dus een vergeelde slagplaat, met wat krassen boven, hij is niet super erg vergeelt, maar k heb een foto voor je gemaakt om het te zien, het is trouewns niet super goed te zien:

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG1125.jpg

Jorikjet
27 mei 2006, 14:40
moet je ook de hardware, body en hals relicen vind ik, nu lijkt het zo onnatuurlijk

Aron Maiden
27 mei 2006, 15:03
hardware is niet gerelict, maar in de body zitten al aardig wat krassen en deuken;) ach tis geen fender maar eeen london city!(A)

Joey Handsome
27 mei 2006, 19:47
KOFFIE HELPT WEL

Ik heb bij mijn telecaster de slagplaat met een soort staal wol geschuurt, daarna een paar uurjtes in een bak met zwarte koffie en 2 thee zakjes gelegt, ook daarbij een soort koffie kruimels gedaan, toen er weer op gezet en een beetje gespeelt, toen had ik wat krasjes boven de snaren (waar je aanslaat zeg maar) toen weer in de koffie,

nu heb ik dus een vergeelde slagplaat, met wat krassen boven, hij is niet super erg vergeelt, maar k heb een foto voor je gemaakt om het te zien, het is trouewns niet super goed te zien:

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG1125.jpg

Sorry, no offence, maar als ik het zo zie helpt koffie niet. Ten eerste is ie nu bruin inplaats van geel en ten tweede DIE KRASSEN! Dat is gewoon niet mooi als je het mij vraagt en het lijkt ook niet echt.

up-guitarman
27 mei 2006, 23:12
schijnt ook te werken met theezakjes erop (wel eerst nat maken dan he ...

Gaat dat niet super ongelijkmatig worden?

Basseytje
28 mei 2006, 00:15
ligt eraan hoe je te werk gaat. als je gewoon met wat staal wol hem licht opschuurt en dan 24 uur in de koffie/ thee legt dan word hij echt wel geel. maar ik blijf er nog steeds bij dat een sigaret ook goed helpt hoor:P

dirty-harry
28 mei 2006, 02:59
vergeet dit alles, koffie , thee , sigarettenrook niks helpt.
Dit zijn trukken van de kermis, wil je echt een vergeelde slagplaat koop er dan gewoon eentje, of doe het op de natuurlijke mannierlaat je gitaar uit je koffer laat de sleur van het huis leven de gitaar kleuren.
Het gene wat ik nog niet gelezen heb tot nu toe is , de truk van de dampkap geel verzekerd maar wie wil nu een gitaar die naar spruitjes of verbrand bakvet reukt :-)

DON'T SMOKE DUUDE je ziet zelf geel maar je slagplaat niet.

Eko
28 mei 2006, 10:22
He guys, zou het een idee zijn om de slagplaat onder de zonnebank te leggen? Ik bedacht me net dat het volgens mij door de UV zou moeten komen. Een zonnebank geeft een turbo/boost aan dit soort prettige lichtstralen.
Ik zal het eens uitproberen deze week.

Joey Handsome
28 mei 2006, 11:20
He guys, zou het een idee zijn om de slagplaat onder de zonnebank te leggen? Ik bedacht me net dat het volgens mij door de UV zou moeten komen. Een zonnebank geeft een turbo/boost aan dit soort prettige lichtstralen.
Ik zal het eens uitproberen deze week.

Precies, daar heb ik ook wel eens aangedacht, maar ik heb geen zonnebank. Ik ben erg benieuwd. Ik denk wel dat het werkt. Toen ik m'n witte slagplaat van m'n strat vervangen had door een ander en hem in de zo'n had laten liggen een maandje, toen was ie al een stuk geler.

Blen-D*?
28 mei 2006, 11:36
nou als je hem echt geel wil hebben....

bij mij ist mislukt 1 keer maar tweede keer lukte het aardig....je pakt een aansteker houd hem een aardig stuk bij die slaagplaat vandaan en reken maar dat het gaat vergelen maar....kijk uit bij mij werd het een keer zwart en was het door me slagplaat heen gebrand

Joey Handsome
28 mei 2006, 12:23
nou als je hem echt geel wil hebben....

bij mij ist mislukt 1 keer maar tweede keer lukte het aardig....je pakt een aansteker houd hem een aardig stuk bij die slaagplaat vandaan en reken maar dat het gaat vergelen maar....kijk uit bij mij werd het een keer zwart en was het door me slagplaat heen gebrand

Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.



























































NOT