PDA

View Full Version : Koopadvies



Senna
26 mei 2006, 17:01
Dag allemaal

Ik ben dus ivan uit belgie, en kheb altijd al graag elektrische gitaar willen spelen. maar der is nooit iets van gekomen..
Nu, ik speel wel al 7 jaar Akoestische gitaar, bij een muziekacademie.
Wat zou je me kunne aanraden voor elektrische gitaar.
Welke genre ik speel, kan serieus varieren, meer gewone zachter nummers en een beetje van alles, maar geen metal ofzo.
Prijs wat ik er aan uit wel geven is zo rond de 400-600 €
Iemand een ideetje ?

Dankjewel!

Groetjes...

Gitaro
26 mei 2006, 17:55
Wat dacht je van een (mexicaanse) Fender stratocaster? Kost je geloof ik rond de 550 euro...

nielsduursma
26 mei 2006, 18:02
is het bedrag wat je te besteden hebt, incl. of excl. versterker en toebehoren?

Senna
26 mei 2006, 20:52
Bedrag is enkel voor gitaar.

En Gitaro, is dat iets voor mij dan? is dat iets waar ge wel een beejte van alles mee kunt spele, daar bedoel ik mee, gewoon zachte muziek, tot wa meer de kant van rock op?

Bedankt voor de reacties al!

Groetjes

Tupelo
26 mei 2006, 21:07
Voordat men je gaat gaat omlullen hier voor een fender strat...

Probeer ook Godin & Blade. Betaalbare gitaren -ook in jouw budget- van erg goede kwaliteit voor een mooie prijs. Bovendien erg veelzijdig.

Dolf
26 mei 2006, 21:27
Voordat men je gaat gaat omlullen hier voor een fender strat...

Probeer ook Godin & Blade. Betaalbare gitaren -ook in jouw budget- van erg goede kwaliteit voor een mooie prijs. Bovendien erg veelzijdig.

Dat is een waarheid als een koe!

Outrage
26 mei 2006, 21:29
Nou. Je kijkt dan best uit naar een gitaar die zowel een humbucker als singlecoils heeft. Kijk ook eens naar merken zoals ibanez, yamaha, cort.

AntiqueBurst
26 mei 2006, 21:30
+1 Godin !

Godin leverd een erg goede gitaar, met passie gebouwd voor zeer weinig geld.

"My Passion is guitar building " R. Godin

Zelfs het aller goedkoopste model van Godin is erg kwalitatief en idd. veelzijdig

nielsduursma
26 mei 2006, 21:49
"My Passion is guitar building " R. Godin


nee "i only sell guitars for the money" is goede reclame natuurlijk. :stop:

Gitaro
26 mei 2006, 22:35
Haha niels! All too true :D

Enne ik ben geen fenderextremist, het merk kan me gestolen worden, maar voor iemand die veel zachte muziek spelt is een mexicaan wel een aardig iets he.

maargoed, aangezien je ook rock wil spelen is een humbuckertje in de brug wel een goed iets ja. Dat is een element wat een 'dikker' geluid geeft, en meer ballen heeft met distortion. Dan denk ik aan een ibanez of een yamaha

http://www.igdb.co.uk/pages/beginners/images/sc_and_h.jpg

Anders Destium
26 mei 2006, 22:42
Bovenaan de forumpagina heb je kooptips, ook voor jouw prijsklasse. Gebruik ze! Bedenk wel dat een beetje amp ongeveer net zoveel kost als de gitaar :)

Rutger-peer
26 mei 2006, 23:20
Je kunt ook een tweedehands USA Fender strat gaan zoeken. De mijne is van '96 en ik kocht 'm voor 500 euri ;) Dus dat past in je budget

Senna
27 mei 2006, 00:14
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ben toch al een beetje weizer geworden.

De kooptips heb ik zeker al eens bekeken

En voor occasies ben ik ni zo, tzit wss alleen maar in mijn hoofd maar moet nooit iets occasie hebbe, ni dat ik geld genoeg heb ofzo, maar spaar liever wa langer.

Als er nog mensen tips voor mij hebben, deze zijn altijd welkom !

Dank u!

Groetjes...

Hector_Tsolodimos
27 mei 2006, 20:03
Wat dacht je van een (mexicaanse) Fender stratocaster? Kost je geloof ik rond de 550 euro...

Jeeeeee Stratocaster's rulezzz

d'oh
27 mei 2006, 20:45
het is misschien ook wel een idee om naar een ES type of een tele te kijken, daar kan je ook lekker geluid uit krijgen, maar hou er ook rekening mee dat je ook een versterker erbij koopt die goed bij jou stijlen past

succes met de jacht

dirty-harry
28 mei 2006, 01:07
micheal kelly gitaren zijn best te pruimen, en je kan zelf de humbuckers splitten.
Prijs tussen de 400 en de 500 euro.
Goede allround gitaar zou ik zeggen.

terrasbeest
28 mei 2006, 02:22
Michael Kelly : meeste modellen onder de 500,00.
Heb er zelf eentje, zijn erg goed afgewerkt en speelt goed.
Ibanez schijnt ook schitterend te zijn, maar ik heb er zelf nog niet op gespeeld .
Je kan natuurlijk ook even naar de site van een of andere grote gitarenwinkel surfen zoals bvb die van Musicstore in Keulen,daar is voldoende keuze om je een inzicht te geven in wat er zoal op de markt is voor jouw budget.
Op het forum hier ' Electrische Gitaren'staan ook adviezen/ervaringen van andere leden.

Senna
28 mei 2006, 20:56
Hey!

Ben ook eens in in winkel in de buurt van mij is gaan rondneuzen
en daar zijde ze ook voor een fender stratocaster te kijken.
En voor versterker een Line 6 Spider II, is dat iets goeds, want had er nog ni veel gehoord.

bedankt voor de reacties!

Groetjes ...

E-J
28 mei 2006, 20:59
Wat denk je van een McLaren-Honda uit 1990? Lijkt me echt iets voor jou Senna.

Speeddemon
28 mei 2006, 21:10
Hey!

Ben ook eens in in winkel in de buurt van mij is gaan rondneuzen
en daar zijde ze ook voor een fender stratocaster te kijken.
En voor versterker een Line 6 Spider II, is dat iets goeds, want had er nog ni veel gehoord.

bedankt voor de reacties!

Groetjes ...
Ik zou weg blijven bij die Spiders, en eerder naar een Roland Cube 30 of 60 kijken, een Vox AD30VT of AD50VT.

Met name die laatste zou je wel eens kunnen bevallen;
veelzijdig ding, goeie effecten, overtuigende modelling, met name de low/medium gain modellen (iets waar de Spiders ronduit BEROERD in zijn), en relatief betaalbaar.

En voor een goeie gitaar in je budget, check m'n sig. :satisfie:

Outrage
28 mei 2006, 22:25
Ik heb nu ook eens die voxjes gehoord, en ik moet zeggen dat ze erg goed klinken. Ook Cort gitaren hebben echt een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Naar welke winkel ben je trouwens geweest.

Senna
28 mei 2006, 22:41
Die Vox AD50VT, is 50 watt veronderstel, en is dat niet te weinig als je in een band wilt spelen enzo ? weet het niet, tis maar een vraag.

En ben is gaan kijken bij jacky claes in genk, omdat ik deze morgen toch niks te doen had, en is op fiets afstand van bij mijn thuis.

EJ NL, als je zo een mij kunt bezorgen voor +- 500 € moog je me direct een mailtje sture :p !

Bedankt !

Groetjes...

Speeddemon
29 mei 2006, 00:15
Die Vox AD50VT, is 50 watt veronderstel, en is dat niet te weinig als je in een band wilt spelen enzo ? weet het niet, tis maar een vraag.
.

yep 50W. Is net voldoende voor in een bandje, mits 't geen deathmetal is, met een drummer als Animal.
Overigens kun je ook altijd nog voor ong. 350 euro een Peavey Bandit 112 overwegen, welke 80W is (100W met extra speaker eraan). Deze heeft echter geen modelling en effecten.
Als je net met electrisch gitaarspelen begint, is dat wel fijn. Kun je makkelijker dingen creeëren bij 't naspelen van je favorieten.

En waarom zou je iets tegen occasies hebben? Van de 72 effectpedalen die ik bezit (ja, twee-en-zeventig), heb ik er 5 nieuw gekocht. De rest is 2ehands, evenals 't gros van m'n studioapparatuur en m'n gitaren. Zorgen dat je bij een betrouwbaar iemand koopt, en weten waar je op moet letten.

voor 500 euro ligt die Cort van me bij je in België, mocht een andere Belg afhaken.

E-J
29 mei 2006, 11:52
Je zou voor een mondelingamp kunnen gaan, maar beter lijkt mij het persoonlijk om voor de Peavey Bandit te gaan. Lekker goedkoop (kost 300 euro nieuw als je goed kijkt) en dan is er altijd nog ruimte voor een pedaaltje. Maar mocht je voor een mondelingamp gaan, pak de Vox AD50VT! Lijkt me ideaal voor jou. Gewoon 2ehands kopen :) ben je veel goedkoper uit en je hebt dan ook nog beter spul.

Oja, ik heb tot nu toe al mijn pedalen (3, en eentje ga ik nieuw kopen) en versterkers 2ehands gehaald....

Speeddemon
29 mei 2006, 12:13
Maar mocht je voor een mondelingamp gaan, pak de Vox AD50VT! Lijkt me ideaal voor jou. Gewoon 2ehands kopen :) ben je veel goedkoper uit en je hebt dan ook nog beter spul.
..
dat zeg ik, Gamma! :)