PDA

View Full Version : voor de friese zelfbouwers Essen hout



jan jansen
26 mei 2006, 14:59
Daarnet eindelijk een mooi stuk(eigenlijk 2 stukken) essen hout(in 1992 gezaagd) op de kop getikt.Niet in Akkrum,die had niet maar in Burgum.Zal het zo nog effe opmeten maar ik was dus maar 30 euro kwijt voor beide planken.
Nu waren het wel reststukken die er stonden maar als je dus iets specifieks wilt kan je daar te kust en te keur.


2 planken met een lengte van minimaal 1,5 meter.Het smalste deel is 17 cm(maakt dus 34 cm net genoeg voor een telebody) en de dikte is 52 mm.
1 plank is licht en ook licht van kleur,de ander behoorlijk zwaar en een stuk donkerder van kleur maar een hele mooie tekening.
Moet lukken om hier 2 body`s uit te halen.

http://www.inlands-hout.nl/


:rockon: :rockon: :rockon:

jan

rinaldo
26 mei 2006, 20:26
hey jan, das mooi om te weten, want daar woon ik weer vlakbij, ik heb ze al eens gebeld om een stukje pallisander maar ze verkopen aleen maar inlands hout. dus niks tropisch oid. maar dat maakt verder niks uit als het maar goed is. bedankt voor de tip want ik heb nog een strat halsje liggen waar ik wel een mooie essen body bij wil maken.

no 1 hops
26 mei 2006, 20:29
mooie link.
bedankt!

jan jansen
27 mei 2006, 11:07
hey jan, das mooi om te weten, want daar woon ik weer vlakbij, ik heb ze al eens gebeld om een stukje pallisander maar ze verkopen aleen maar inlands hout. dus niks tropisch oid. maar dat maakt verder niks uit als het maar goed is. bedankt voor de tip want ik heb nog een strat halsje liggen waar ik wel een mooie essen body bij wil maken.


Tja dan moet je denk ik weer in Akkrum zijn,die heeft wel hardhout liggen maar welke soorten...?Ik had het niet nodig,heb zo`n kant en klare hals gekocht bij tonefactory uit 1 stuk.Maar mischien als die body maken wat makkelijk gaat maak ik die hals mischien ook wel zelf....heb hout voor 2 body`s.De planning is 1 body blank spuiten en 1 body in kleur (groen),

jan

rinaldo
27 mei 2006, 18:52
ja hals kopen is inderdaad het makkelijkst, en je weet zeker dat hij goed is, maar voor mij was de uitdaging om de gitaar helemaal zelf te maken, dus ook de hals. en ik moet zeggen dat het best wel meeviel. het fretwerk vond ik het moeilijkst om te doen maar is volgens mij toch nog redelijk gelukt. en ja mocht ie mislukken dan maak je toch gewoon een nieuwe? ik had voor 40 euro een plank esdoorn waar ik vier halsen uit kon maken dus ik kan even vooruit. en je leert er natuurlijk een heleboel van, en die ervaringen kun je weer gebruiken bij je volgende project, totdat je de perfecte gitaar hebt. daar streef ik naar.

J.A.K.
7 juli 2006, 20:56
De eigenaar is mijn oude biologie leraar. Nogal wat vreemde trekjes van hem meegemaakt(haha)
Maar goed, hij weet waar ie over praat.