PDA

View Full Version : Ra ra wat is dit?



Izegrim
26 mei 2006, 14:59
Ik heb net een gitaar voor een afstelbeurt binnen gekregen en heb geen idee wat het is. Er staat geen merk op, maar hij is wel gemaakt in japan (staat op de bolt on plaat).

http://img71.imageshack.us/img71/9742/ssl108674tq.jpg

http://img234.imageshack.us/img234/2706/ssl108686fy.jpg

Erikt
26 mei 2006, 15:10
iig het zonnetje van Godsmack :hippie:

Bram+
26 mei 2006, 15:12
Een Custom (het merk/Ibanez?

Izegrim
26 mei 2006, 15:19
Er staat geen merk op. Beetje raar. Maar de switches zijn wel typerend dus misschien geeft dat iemand een idee.

Philippe
26 mei 2006, 15:34
Het is denk ik een Greco EG. Gemaakt ergens in de 70er jaren. (aan de brug, headstock en mini switches te zien)

jw009
26 mei 2006, 17:33
ziet er erg bruut uit, wat hebben die mini switches voor funties?

in/uit fase, single coil?

huskey
26 mei 2006, 17:40
Even off-topic: ik zie in je signature SubRosa staan, ben je gitarist van die band of iets dergelijks? Het toeval wil namelijk dat ik in maart met die band op kabaal regionaal heb gestaan (met nog een hele zooi bands).

Johnny V
26 mei 2006, 17:47
ik denk dat het een oude aziaat is. En volgens mij zijn de miniswitches later geplaatst...

Johnny V
26 mei 2006, 17:48
misschien, burny, ibanez, grecko, hondo?

Izegrim
26 mei 2006, 18:15
Bedankt voor de suggesties. Ik wacht nog ff tot iemand uitsluitsel kan geven.


Even off-topic: ik zie in je signature SubRosa staan, ben je gitarist van die band of iets dergelijks? Het toeval wil namelijk dat ik in maart met die band op kabaal regionaal heb gestaan (met nog een hele zooi bands).

Yup ik speel bij SubRosa uit Wageningen en stond daar ook. Waar speel jij bij? :)

Treeb
26 mei 2006, 18:37
Hij ziet er nagenoeg hetzelfde uit als mijn maya http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=52842&highlight= , behalve die mini switsches, misschien dat die er later opgezet zijn. Maar deze gitaar kan heel veel merken zijn. Op http://www.ibanez-vintage-page.com/ is misschien meer informatie te vinden.

wietse
26 mei 2006, 19:05
Een Custom (het merk/Ibanez?
nee die hebben altijd de merknaam op de kop ingelegd samen met een logo.
kan van alles zijn, wat voor elementen zitten er in?

Izegrim
27 mei 2006, 00:27
nee die hebben altijd de merknaam op de kop ingelegd samen met een logo.
kan van alles zijn, wat voor elementen zitten er in?

Geen idee; humbuckers... Ze zijn crème met elk een spoel met vaste poolstaafjes en een spoel met verstelbare poolstaafjes.

Javaca
27 mei 2006, 00:35
Shit je bent me voor.
Maya komt voor mij erg in de buurt idd.

Wouter J
27 mei 2006, 01:04
Ik ben vrijwel zeker dat het een gitaar uit de Matsumoku fabriek is, dat tailpiece zegt alles. Gitaren die van Fuji-gen kwamen (zoals ibanez) hadden bruggen en tailpieces die exacte kopieen van de originele waren.

Merken die gemaakt werden door Matsumoku in het begin van de jaren zeventig (Waar deze gitaar overduidelijk vandaan komt, de ronde hiel is een give-away) waren Custom, Aria, Hondo en vele gitaren zonder merknaam die dan als 'Product van de winkel' werden verkocht.

over die mini schakelaartjes kan ik kort zijn, die zijn niet origineel.

wietse
27 mei 2006, 05:34
Merken die gemaakt werden door Matsumoku in het begin van de jaren zeventig waren Custom, Aria, Hondo en vele gitaren zonder merknaam die dan als 'Product van de winkel' werden verkocht.


dat heb je toch mis, custom was een door fuji gen gakki gebruikte merknaam, dus ibanez.
er zijn wel hondo's gemaakt bij matsumoku maar dat was in de 80er jaren en allemaal duurdere modellen met set neck, de bolt on hondo's werden bij samick gemaakt.
ik vind hem juist te weinig matsumoku eigenschappen hebben, die ronde hiel zegt niks, kawai gebruikte die ook vaak en god weet hoeveel modellen en merken die op de markt hebben gepoept bijna allemaal van twijfelachtige kwaliteit.
de brug en tailpiece zijn te vierkant voor uncle mat gitaren imo, en daarbij matsumoku gebruikte altijd eigen elementen MMK dus (en sporadisch dimarzio)en nooit merkloze.
de trusrodcover is ook niet standaard, zo'n overdreven bel vorm.
sommige gitaren blijven nu eenmaal altijd een raadsel.

zoon van Piet
27 mei 2006, 12:48
het blijft gissen, maar zo te zien zijn die elementen niet origineel. cremekleurige elementen met zwarte lijst? Maya's uit die periode ken ik, die hadden een gibson lookalike brug en staartstuk en elementen met kapjes - die humbuckers leken, maar enkelspoel waren. maya's waren van multiplex, met een triplex top en back.
Ik heb in mijn jeugd wel vaker japanse Lp's gezien zonder merknaam. Soms waren dat erg goede kopieen, maar soms ook niet...

huskey
27 mei 2006, 23:17
Bedankt voor de suggesties. Ik wacht nog ff tot iemand uitsluitsel kan geven.



Yup ik speel bij SubRosa uit Wageningen en stond daar ook. Waar speel jij bij? :)

Ik speel bij de DemocraSea, eveneens uit Wageningen. We speelden toen wel lekker maar ik geloof dat de jury ons toch iets te jong vond.