PDA

View Full Version : Krantenpapier tussen de veren.



GunMetalBlue
26 mei 2006, 09:52
Goeiemorgen aan de vroege vogels onder ons!

Wat ik lastig vond was dat als ik stopte met spelen, de gitaar nog even bleef nagalmen. Maw, de veren vd tremelo bleven nog even natrillen. Nu ben ik op het geniale idee (ahum ahum :seriousf:) gekomen om tussen die veren krantenpapier te stoppen. En jawel, geen galm meer, tis te zeggen, veel minder galm. Want je kunt hem niet helemaal volsteken, dab kun je je snaren niet meer vervangen.

Hebben meer mensen onder ons dat al gedaan en beter:
Heb ik niet iets verschrikkelijk gevaarlijks heb uitgestoken?

Mvg & thx,

GunMetalBlue

frekie
26 mei 2006, 10:28
Zoals bij alles in gitaarland deden ze dit 100 jaar gelden ook al, lappen stof, schuimrubber, als het maar dempt. Sommige mensen dempen ook de snaren ACHTER de topkam met een stukje schuimrubber. Ik moet zeggen dat het gejengel wel een beetje levendigheid geeft, een soort veergalm op je geluid zeg maar.
Je kan de tremolo veren ook als muziek instrument gebruiken, voor de 40ers onder ons: PUTAIN PUTAIN!! :cooler:

DarknessAwaits
26 mei 2006, 11:05
Ik had er ook last van toen ik nog veren in mijn Ibanez had. Zakdoekje ertussen en klaar.

GunMetalBlue
26 mei 2006, 11:08
Toen je nog veren hád? zijn er dan modellen zonder veren?
Als je naar de achterkant van een SG of PRS kijkt zou dat idd wel kunnen.
Want die hebben geen dekplaatje op de plaats waar je de veren verwacht. Maar wat wordt daar dan in de plaats gemonteerd?

guitardude
26 mei 2006, 11:22
Je kunt er ook tape op plakken. Dan moet je alleen niet je tremelo gebruiken, want dan schiet de tape weer los.
Dan is een flexibeler materiaal misschien handig als je wil tremelo-en. :)

BartL
26 mei 2006, 11:42
Ik leg bij mijn Charvel een klein stukje wat (als in watten) op de veren...dat is al genoeg om hem HELEMAAL stil te krijgen.

Scali
26 mei 2006, 11:47
Ik heb bij Steve Vai ook wel eens gezien dat hij allemaal watten oid erin had.

BartL
26 mei 2006, 11:55
Ik heb bij Steve Vai ook wel eens gezien dat hij allemaal watten oid erin had.
Jup, heb ik hem aangeraden.

















Hehehe...

:D

JvD.
26 mei 2006, 12:22
kit in de veren spuiten vind ik de mooiste oplossing tot nu toe =D

e_lukather
26 mei 2006, 12:33
of purschuim

GunMetalBlue
26 mei 2006, 12:49
of purschuim

meteen chemisch spul gaan spuiten durf ik niet, maar mijn krantenpapier vond ik al behoorlijk origineel, NIET DUS :sssh:

denk dat ik dan toch maar door watten ga vervangen, thx

JER00N
26 mei 2006, 12:52
Hm het is mij nog nooit opgevallen maar nu je het zegt hoor ik het ook :P Moet ik wel een hoop gain gebruiken trouwens.

DarknessAwaits
26 mei 2006, 13:27
Toen je nog veren hád? zijn er dan modellen zonder veren?
Als je naar de achterkant van een SG of PRS kijkt zou dat idd wel kunnen.
Want die hebben geen dekplaatje op de plaats waar je de veren verwacht. Maar wat wordt daar dan in de plaats gemonteerd?

Ik heb de trem vastgezet met 2 blokjes hout, dus waren de veren overbodig geworden. Trem cavity is nu de behuizing voor mijn 9V batterij + backup.

GunMetalBlue
26 mei 2006, 13:38
kun je daar is een foto van laten zien?

kom er niet wijs uit

Bram+
26 mei 2006, 13:40
Toen je nog veren hád? zijn er dan modellen zonder veren?
Als je naar de achterkant van een SG of PRS kijkt zou dat idd wel kunnen.
Want die hebben geen dekplaatje op de plaats waar je de veren verwacht. Maar wat wordt daar dan in de plaats gemonteerd?
Als er geen tremolo hebt, heb je natuurlijk ook geen veren...* Er zijn inderdaad SGs en PRS'en zonder tremolo.







*of je moet een bigsby of een topmount kahler of wat dan ook hebben.

Scali
26 mei 2006, 13:43
SGs hebben meestal zo'n Bigsby-achtig ding. Dan heb je inderdaad geen veren aan de onderkant. Alles zit bovenop de body.
Bij de PRSen die ik heb gezien, zat er gewoon zo'n plastic plaatje aan de onderkant, met daaronder de veren, net als bij Strats en soortgelijke tremolo's.