PDA

View Full Version : TU-2 vraagje



EpiCenturiesAWAy
26 mei 2006, 09:13
Hallo!
Ik ga binnenkort de boss TU-2 halen.
Omdat ik nu veel optredens heb en toch geen rackgear meer heb die kan stemmen (boss GX-700). Maar nu spelen wij in Drop C#, kan de TU-2 dit ook stemmen zonder er iets aan te moeten doen ?
dankje

jw009
26 mei 2006, 09:27
ja dat kan

skabouter
26 mei 2006, 11:43
is dit nou een goed stempedaal? ik wil ook een stempedaal, maar zit te twijfelen tussen een Korg DT10, en een TU2. welke is transparanter?

Globetrotter
26 mei 2006, 11:56
Ik heb de TU2, ben der best wel heel tevreden van, werkt geheel chromatisch, dus je kan op noten gaan stemmen hé. Heb met andere merken geen ervaring, maar deze werkt wel accuraat en precies, zowel met gewone gitaar als met bas. Hij is alleen wel aan de dure kant... 100€ vor een stembakje is veel geld hé... Ik weet dat Behrelul ook zulke dingen maken, en die kosten maar 25€ ofzo, maar al hun pedaaltjes worden al bij voorbaat afgekraakt, dus is 't misschien niet zo veel soeps (maybe tonesucker). Moesten ze dit pedaal 2 jaar terug al hebben gehad, dan had ik het echter wel eens gaan uitproberen, want voor 25€ kan je niet gezien zijn denkik...
Cheers,

Bart

DREAMMACHINE
26 mei 2006, 12:10
voor echte kwaliteit moet je ff kijken naar een strobostomp, heb hem nu een paar weken als plaatsvervanger van de tu2, en het is echt een wereld van verschil!....

niet uit te leggen, merk je pas als je hem gebruikt ( geloofde het zelf eerst ook niet...)

El Capitain
26 mei 2006, 12:12
De KORG DT10 is wel een tikke goedkoper met z'n €79,-...
Dat ding heeft dezelfde features als de TU-2: chromatisch, bereik 438-447 Hz, duidelijke ledjes, buffer, blablabla...

Het is een stemapparaat en hij werkt :).

EpiCenturiesAWAy
26 mei 2006, 13:41
oké dankje allemaal!

skabouter
26 mei 2006, 14:32
Wat zou minder tonesuck geven. gewoon een TU2 op mn board IN de chain, of een AB box aan het begin, en de tuner op B aansluiten en de rest op A. zo kan je switchen tussen tunerbypass en gewoon geluid! voordeel is dat je signaal nooit door je tuner heen gaat naar de rest van de gear. zou dit schelen?

Cris
26 mei 2006, 18:37
Ik heb hem nu sinds een paar dagen en ik moet zeggen dat ik er tevreden mee ben. Ik heb er (tot nu toe) geen klachten over.

bat
26 mei 2006, 18:51
Wat zou minder tonesuck geven. gewoon een TU2 op mn board IN de chain, of een AB box aan het begin, en de tuner op B aansluiten en de rest op A. zo kan je switchen tussen tunerbypass en gewoon geluid! voordeel is dat je signaal nooit door je tuner heen gaat naar de rest van de gear. zou dit schelen?
Ja, dat scheelt.

Maar goed, ik heb zoveel zogenaamd tonesuckende shit op m'n pedalenbord (Cry Baby, patchkabeltje) dat dat niet meer uitmaakt.

Voor de rest ben ik prima tevreden met m'n Korg DT-10 die inderdaad voor minder geld hetzelfde doet als een TU-2.

EpiCenturiesAWAy
28 mei 2006, 14:35
oké ik hebbem :]
Goed pedaal, doet wat ie moet doen!