PDA

View Full Version : Soundman Amps ... Wauw !



AntiqueBurst
26 mei 2006, 09:11
Iemand al eens ooit op een soundman Amp gespeeld ?

Persoonlijk had ik zelfs nog nooit van gehoord. (jammer, anders had ik er vast al één)

Ik heb gisteren de MKV getest op een soundman Cabinet.
Die dingen zijn dus echt ongelooflijk goed !
Ze zijn volledig met de handgemaakt, en handwired.
Ik geloof dat zelfs de speakers handwerk zijn.
Ik kreeg er toontjes uit van Slash tot Knopfler... echt amazing.
Dit word zeker mijn volgende Amp.

De MKIV had wel echt een eigen sound, ik weet niet zo dadelijk met wat ik hem zou vergelijken, maar je hoort gewoon dat het een boutique-sound is.
Alleen jammer dat ik hem niet mocht opengooien... vanaf 4 op de master begonnen de akoustische gitaren mee te zingen, en dat vonden ze niet zo tof in de winkel.

Ik heb net ontdekt dat ze ook een site hebben. Hoewel die duidelijk véél betere amps bouwen dan websites.
Maar er staan samples op de site, luister maar eens.

http://www.soundman.com.pl/english%20version/englishindex.html

Outrage
26 mei 2006, 09:17
Zijn ook de prijzen boutique?

DREAMMACHINE
26 mei 2006, 09:25
...ziet er imo nogal budget uit....

Mafkees
26 mei 2006, 09:26
Wat kost dat, en waar kan je ze testen. Die samples klinken echt lekker8-)

AntiqueBurst
26 mei 2006, 09:27
Ze waren niet echt goedkoop, maar voor wat je krijgt vond ik het reuze meevallen.
Ik moet er toch in ieder geval eentje hebben.
De MKV (mijn favoriet... die had een paar leuke extra gadgets) kwam 1650
De MKIV was geloof ik iets goekoper, maar die prijs ken ik niet meer.
Mijn vorige Amp was een Bogner, die had ik 2dehands een flink stuk meer betaald, en ik moet eerlijk toegeven dat die niet beter was (wel anders)
Als je de kans hebt moet je er echt eens eentje testen... let wel op voor gehoor beschadiging !
Er stond zo'n Half power switch op, maar ze blijven toch stevig doorblazen.

AntiqueBurst
26 mei 2006, 09:31
Dreammachine ... Budget !!! ???

Ik vind juist dat ze je rond de oren slaan als megakwalitatief !
En ik heb toch al veel amps gezien.
Ze zijn echt gebouwd als een tank hoor
Mischien dat de fototjes op de site wat raar overkomen.
Jammer dat ik geen echte pics heb genomen.

Ik heb hem getest bij J&T Guitars in As, België
Weet niet wie ze nog heeft staan.

Ik zal hun eens mailen, en wat echte fototjes vragen, dan post ik die (als het mij lukt)

thefox
26 mei 2006, 09:47
de website ziet er pauper uit, maar dat hoeft op zich niets over de versterkers te zeggen... Heb zelf eigenlijk nog nooit zo'n soundman uitgeprobeerd, misschien maar eens doen dan :)

jw009
26 mei 2006, 10:20
soundclips klinken wel grappig, komen die in de buurt van het echte geluid uit de versterker?

AntiqueBurst
26 mei 2006, 10:51
Volgens mij zijn de soundsamples echt gespeeld op deze amps.
Dat is toch in ieder geval de sound.
Alleen hoor je ze nu natuurlijk door pc-speakertjes en in het echt door een 4x12 400W Cab.
Ik vond dat de amp echt extreem veel punch en attack had.
Zo'n amp die je bij je ballen grijpt als je aanslaat.

Heb net wat fotootjes gekregen

http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2662.JPG
http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2666.JPG
http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2667.JPG
http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2668.JPG

AntiqueBurst
26 mei 2006, 10:52
http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2672.JPG
http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2681.JPG
http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2682.JPG

AntiqueBurst
26 mei 2006, 10:52
http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2683.JPG
http://www.kleingeluk.be/UPLOADS/DSC_2684.JPG

LordRiffenstein
26 mei 2006, 11:11
Heel dom dat ze van die blinkende knoppen gebruiken, de settings zijn onmogelijk te lezen maar verder zien ze er wel ok uit.

taylor
26 mei 2006, 11:15
die MKIV doet me heel erg denken aan een 5150.zelfde features of niet?

AntiqueBurst
26 mei 2006, 11:30
ik vond net dat die blinkende knoppen zo extreem vet zijn.
De MKIV heeft gewone, en die vind ik uiterlijk dan ook minder vet.
Maar mischien zijn gewone knoppen idd. wel duidelijker.
Hoe dan ook, die dingen zijn zwaar stevig en degelijk gebouwd.
Maar eigenlijk doen de looks er niet toe ... ze klinken gewoon extreem !
Ik heb toch al op een deel boutique amps gespeeld, en kan niet zo dadelijk een betere opnoemen ... wel anders, maar beter ?

Is er hier dan niemand die eens eentje kan gaan testen ?
Ik zou graag wat backup krijgen.

Is hier niemand van Limburg, BE ?
Als je bij J&T eens binnenspringt krijg je zonder twijfel een vette tokkel in je handen en mag je naar believen spelen.

Ik had graag eens de mening van iemand anders die er eentje heeft getest.

jw009
26 mei 2006, 11:31
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. En de prijs is ook zou positief :)

Scali
26 mei 2006, 11:50
Ik vind ze er eigenlijk ook goedkoop uitzien.
Dat eerste model op de website doet me aan Sovtek denken, en er zit er ook eentje bij, die me aan die nieuwe London City Bulldog doet denken.
Dat gaas en dat grote witte logo doen de looks gewoon geen goed. De versterkers zijn zeker door dezelfde knakker ontworpen als de website :)

Maargoed, dat is natuurlijk allemaal oppervlakkig. Ze kunnen best fantastisch klinken. Als ik er eens een tegenkom, zal ik hem wel eens aan de tand voelen. Ik heb ze nog nooit gezien.

taylor
26 mei 2006, 11:57
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. En de prijs is ook zou positief :)


ja, ik krijg net als scali een beetje het gevoel van copie amps daar is niks mis mee maar dan mag de prijs ook wel copie zijn dat neemt niet weg dat ze natuurlijk wel goed kunnen klinken die mp3tjes die zeggen mij niks eigenlijk.

AntiqueBurst
26 mei 2006, 12:07
Het kopie-gevoel had ik helemaal niet.
Ik heb toch al best wat boutique-spul gehoord en bespeeld en ik vind dat ze echt een eigen sound hebben.
Het grote witte logo, vond ik persoonlijk ook minder.

Ik heb net een review gevonden van Brits tijdschrift.
Die omschreven de amps als super, met één verwijt.
Ze hebben een beetje geplagieerd in die zin dat ze het beste uit US en UK amps hebben gepikt en samengebracht... maar ze zeggen er dan wel weer bij dat dat de sound uiteraard enkel ten goede komt.

Maar goed, ik blijf hier een beetje eenzaam het soundman-woord verkondigen... Dat iemand er nu Godmiljaar eens eentje gaat testen !!
Ik wil hier wat bijval ... ik durf echt te wedden dat de sound elke twijfellaar over de schreef trekt.

Je hoort gewoon die heerlijke boutique-sound

taylor
26 mei 2006, 12:22
nou ik zag die site een dacht ook van dat is sovtek dat is een londoncity dat is een 5150 maar nogmaals daar is opzich niet zoveel mis mee als de prijs en sound okay zijn..

AntiqueBurst
26 mei 2006, 12:58
testen ! testen ! testen !

iemand sta me bij

Is hier dan echt niemand uit België die even kan gaan testen en dan met een mega-smile terugkomen op het forum om me gelijk te geven ?

Anyway, ik ga stoppen met over soundman te lullen, want ik ben blijkbaar toch de enige die ze kent.
Ik kom nog wel eens terug om mijn gelijk te claimen wanneer er iemand anders ook getest heeft !

Scali
26 mei 2006, 13:05
iemand sta me bij

Ik wil je wel bijstaan in de zin dat de mp3s op de website wel erg goed klinken. Vooral dat rock-geluid is erg zwaar en vet.

Outrage
26 mei 2006, 13:51
testen ! testen ! testen !

iemand sta me bij

Is hier dan echt niemand uit België die even kan gaan testen en dan met een mega-smile terugkomen op het forum om me gelijk te geven ?

Anyway, ik ga stoppen met over soundman te lullen, want ik ben blijkbaar toch de enige die ze kent.
Ik kom nog wel eens terug om mijn gelijk te claimen wanneer er iemand anders ook getest heeft !

Anders ga ik na de examens wel even. Dit betekent wel wachten tot 22 juni. Niet dat dat zo lang is, natuurlijk.

morris
26 mei 2006, 14:04
Soundman is Pools geloof ik he?
Ik heb ze in Frankfurt gehoord, ik vond het er niet uit zien (maar da's smaak) maar het zag er degelijk uit en het klonk best ok!

spanky_franky
26 mei 2006, 14:58
Ik wil je wel bijstaan in de zin dat de mp3s op de website wel erg goed klinken. Vooral dat rock-geluid is erg zwaar en vet.
+1... erg warm

jw009
26 mei 2006, 16:34
+1... erg warm

Volgens mij kan je der ook echt een dikke metal sound uit halen, dat palm muted stukje van de site is zeer ok.

Firebird
28 mei 2006, 19:33
hmm... klinkt wel aardig. Ben ook wel benieuwd naar die cabs... 2x12/4x12" EV12L ... dat wil wel :O

Elan
8 juni 2006, 10:06
Hoi iedereen,

Leuk om te zien dat er over de Amps ge-forum-ed wordt.

We hebben soundman op de hoogte gebracht dat er enkele mensen het logo nogal cheapo vinden uitzien... en jawel, ze zijn een nieuw logo aan het ontwerpen.
Ik ben benieuwd

De Amps zijn ge-reviewed door Stage magazine .. word volgende maand gepubliceerd ... hier is alvast de voorlopige review (gisteren doorgekregen)



Introducing Soundman: De 100 MK V gitaartop
Handgemaakt en betaalbaar
Het Poolse Soundman is een relatief onbekende Poolse fabrikant van gitaar-eb basversterkers. Onterecht want de mensen achter Soundman zijn al bijna twintig jaar actief in de vesterkerproductie. Op de Poolse muziekbeurzen viel Soundman al regelmatig in de prijzen en dit jaar stonden ze voor de eerste keer op de MusikMesse. Ze maakten een zodanig goede indruk op de mensen van J&T guitars dat die besloten om de importeur van Soundman voor de Benelux te worden.. Soundman heeft een vrij groot aantal produkten ze maken zowel transistor- als lampenversterkers voor gitaren en bas, maar ze hebben ook eigen speaker cab’s en zelfs kleine en grote Pa systemen.
De grote kracht van Soundman is dat al het materiaal door een gekwalificeerde ploeg compleet met de hand gemaakt en gewired wordt. Door de aanvaardbare prijzen is de door ons getestte 100 MKV top en 4x12Ó cab een geduchte concurrent voor high end boutique versterkers.

Proud to be Loud
De vriendelijke knapen van J&T guitars sleepten een gloednieuwe 100 MK V head en 400w kabinet de redaktie binnen. Dit nieuwe en loodzware model is gemaakt volgens de traditionele wetten van de lampentechnologie. De elektronische componenten zijn zorgvuldig geselecteerd en iedere versterkertop is door een ervaren team met de hand gemaakt. Voor het produkt de fabriek verlaat wordt het ter plaatse door ervaren en professionele muzikanten getest. De MKV bestaat uit twee kanalen (A en B) die je met een voetpedaal of op je frontpaneel kan selecteren. Ieder kanaal is van een Gain, Bas, Mid, Treble, Bright on/off en Master Volume voorzien. Interessant zijn de boost, Presence en Resonance knoppen waarmee je je klank nog meer defintie of onderkant geeft en dikker kan maken. Het solo kanaal is afhankelijk van de instellingen van A of B, maar laat je toe om het volume niveau tot op interplanetaire niveaus op te drijven. Het solokanaal kan je met de footswitch selecteren.
Aan de achterzijde van de versterker bevindt zich de Bias knop waarmee je tussen EL34/6L6, 6550 of KT88 lampen kan switchen. Er is een power reductie switch en dit is niet onbelangrijk. De 100 MK is een ontstellend luide versterker, die echter op zachte volumes al heel compleet klinkt. Dankzij de power reductie knop kan je je versterker op halve kracht gebruiken. Op die manier kan je op iets menselijkere volumes je versterker heel vet laten klinken zonder je trommelvliezen door je hersenpan te jagen. Om het geheel af te maken zijn er speaker outputs voor 4,8 of 16ohm cabinetten, een line output met level control and FX Loop.



Enorm klankpotentiëel
De Soundman ziet er qua design niet super flashy of gesofistikeerd uit, maar is schittert vooral op het gebied van klank. De cleane basisklank klinkt onafgezien van je instelling onmiddellijk aangenaam. Wat opvalt is dat de je regelknoppen heel zorgvuldig reageren. Met de bright knop kan je je boventonen echt laten sprankelen en met de treble knop weer heel gesofistikeerd afronden. Als we overschakelen naar het B kanaal en alles behalve het mastervolume opendraaien zit je met een onwaarschijnlijk verzadige en vette klank. Vooral de met de Boost knop kan je je klank aanzienlijk opfokken in de lage regionen. Het indrukwekkende 400watt kabinet bestaat uit handgemaakte 4x12Ó Soundman speakers. Ditzelfde kabinet is echter eveneens met Eminence The Governor of Black Label speakers verkrijgbaar. Het door ons getestte kabinet werkt uitstekend samen met de versterker en geeft die massieve onderkant zeer goed weer. De 42kg zorgen voor een loeihard en massief klankpotentiëel.
De versterkertop (240x660x290mm ) is groot en toerbestendig gebouwd. Je hebt het gevoel dat er qua afwerking vooral heel functioneel gedacht is. Een grote stevige grille aan de voor- en achterzijde zorgen voor de broodnodige koeling van de vier EL34 of 6L6 versterkerlampen en de 5x12AX7 lampen in de voorversterker. De MK V biedt enorm veel klankmogelijkheden dankzij de twee kanalen met onafhankelijke Gain en Bright knoppen. De effect loop kan met de footswitch afgezet worden en je kan de versterker op halve kracht gebruiken. De presence en resonance laten je toe om je klank echt te laten sprankelen en sustain te geven of omgekeerd heel wollig en ongedefinieerd te maken.
Wie op zoek is naar een versterker die je op alle momenten en in alle situaties een enorm krachtige en veelzijdige klank geeft is bij deze Soundman top aan het juiste adres. Voor de MKV100w betaal je 1650 euro adviesprijs exclusief BTW. Dit geeft een zeer goede prijs kwaliteitsverhouding als je bedenkt dat je hiervoor een volledig handgemaakte versterker krijgt. Voor een speakerkabinet betaal je 702 euro advies excl. BTW. Wie geen echte liefhebber van heel grote versterkers is moet zeker de iets discretere power combo 30w van Soundman uitproberen.


Groetjes,

Jonas