PDA

View Full Version : Is dit een probleem ???



Analie-G
26 mei 2006, 01:32
Hi,
Ik heb op een Dual Line mixer 3 fx aangesloten: SPX90 , Lex pcm70 , TC 2290.
Ze krijgen dus altijd ingangssignaal omdat er geen looper oid tussen zit om ze aan/uit te schakelen. Dit doe ik gewoon door de preset volumes op of `0` voor `uit` of bijv`100` voor aan te zetten.

Aangezien ik de SPX90 alleen gebruik voor clean (die dus altijd zachter staat dan de lead volumes) , heb ik de ingangssignaal zo afgesteld dat ie bij clean net tot `0` db komt om zodoende zo weinig mogelijk ruis te krijgen en toch een mooie volle detuning.

Maar als ik naar de lead ga , dan staan de Lex en TC zo afgesteld dat zij pas dan tot aan de `0` db komen.

Je snapt het al : de SPX staat dan vol in het rood te clippen......er gaat natuurlijk geen signaal uit naar de line mixer....

Kan dit dus kwaad voor een fx processor dat bijv de input `doorbrandt` oid ???

Het heeft tot nu toe altijd gewerkt maar ik dacht toch maar ff checken voor alle zekerheid.

Alvast bedankt,
A+

morris
26 mei 2006, 09:33
lijkt me geen probleem, maar wanneer je clean zachter piekt, heb je wel zeer veel volumeverschil tussen clean en lead niet? Normaal is lead meer gecompressed waardoor de pieken meer afgezwakt worden. Tenzij je clean zwaar compressed, zijn de pieken bij clean veel hoger, ondanks een zachter level, tenminste bij mij, ik weet niet hoe dat bij anderen is.
Voor wat betreft oversturing aan de input, het lijkt mij geen probleem maar dat weet ik niet zeker, ik zou er (zeker bij vintage spul) geen prettig gevoel bij hebben. Muten aan de input is toch de standaard in dit soort racks en je bent veel flexibeler bij het gebruik van CC's. Ik zou een GRX4 o.i.d. op de kop tikken, kost je 200 piek maar je wordt veel flexibeler en je weet zeker dat je niks molt aan de input....

0,02
Morris

Analie-G
26 mei 2006, 10:50
OK Morris, bedankt voor je tip ....ik was al aan het rondkijken voor een GCX.....wie heeft er een ??????????????? hahahaha

Hij piekt natuurlijk alleen bij de solo lead en das hard...hahah

In ieder geval bedankt !!
Anand