PDA

View Full Version : Het 10 Minuten Metal Epic



Bloodline
25 mei 2006, 22:46
Ik ben erg, erg, benieuwd wat de metal heads ( en mischien wel geen metal liefhebbers zelfs ) hiervan vinden.
Het nummer duurt precies 10 minuten en is een soort combinatie van klassiek, Death Metal, Metalcore. zo kan je het in goepen verdelen.
Ik zie het gewoon als mijn muziek.

Geniet !!!

Link:

-=[ The Apocalypse (http://members.chello.nl/j.leijbijde/TheApocalypse.mp3) ]=-

Gitaro
26 mei 2006, 00:21
Oeh, een nieuwe? Ik zet hem eens even aan

edit: moddervet, en naarmate het nummer vordert wordt ie alleen maar beter! In het begin vind ik sommige blastbeats een beetje misplaatst, maargoed, boeiend. Waar blijft dat platencontract? :D

peeke001
26 mei 2006, 00:54
Super vette metal, jouw muziek!!!!

Ik vind de blastbeats net wel erg vet, heel het nummer vind ik goed
opgebouwd :rockon:
Het ging me niet vervelen, altijd juist optijd een nieuwe bomriff of een andere verassing, vet!

Ik heb ondertussen al de nummertjes even geluisterd, echt goed materiaal!!

Bloodline
26 mei 2006, 19:03
bedankt! goh positieve reacties steelt je ego wel !

NielsW
26 mei 2006, 19:18
You are my hero!

Echt héél erg tof zeg! Het lijkt wel alsof ik naar Nevermore zit te luisteren. Een heel scala aan vette Metal Riffs, uitstekende timing en je hebt het gered naar mijn Playlist 8-)

Bloodline
26 mei 2006, 19:25
gaaf !! bedankt voo je comment !!

Basseytje
26 mei 2006, 20:04
wow vet relaxte muziek. jij produurt dik studio geluid egt relaxt en knap

Bloodline
27 mei 2006, 08:07
bedankt bassey !! :D

Anders Destium
27 mei 2006, 10:22
Inderdaad vette shit 8-) Sommige stukken neigen erg naar Bal Sagoth (het intro, de synths/keyboards en de "dramatische" neo klassieke) andere naar Dismember, weer andere naar bijv the Haunted. Super! O, en als je die bands niet kent moet je er zeker naar gaan luisteren ;)

drap
27 mei 2006, 10:34
Hoewel ik niet zo van dat eh... apocalyptische hou, vind ik het dondersknap gespeeld! Erg goeie produktie ook man. Dat is iets wat ik nog niet onder de knie heb, dat produceren. Knap gedaan :)

Wobbert
27 mei 2006, 11:44
Ontzettend knap hoor... Vooral het feit dat je het allemaal zelf doet..., alle instrumenten en een behoorlijk vette productie.

Misschien moet je eens gaan kijken naar wat zingerts... Dames en heren wel te verstaan, en maak je er gewoon mooie deatmetal-opera's van.

Van je doublebass geluid blijf ik niet houden... Dat zou dikker en dieper moeten en minder geklik ;)

Bloodline
27 mei 2006, 12:08
haha bedankt !
goh die basekick vindtje niet vet ? jammer man !

Negative K3 fan
27 mei 2006, 14:02
haha supervet mendel :D

superbrute productievette gitaartoon lompe drums, ik hoor alleen wel wat clipping (in het begin).

kwa muziek is het niet helemaal mijn stijl, maar het is misschien af en toe wel wat te veel van het goede, een beetje afwisseling met rustige stukjes zou misschien wel leuk zijn, verder klinkt het ook een beetje als een hoop licks achter elkaar geplakt ipv 1 echt nummer, maar dat is natuurlijk heel makkelijk te zeggen over dit soort dingen.

ik kan dit wel stukken meer waarderen dan je shred topics :)

Gitaro
27 mei 2006, 14:35
Een paar stukjes clean zou misschien wel leuk zijn ter afwisseling. Opeth! (Check het nummer Opeth - Advent eens in je guitarpro archief)

Cris
27 mei 2006, 16:38
Ik moet zeggen het bevalt me wel. De blasts op het begin zin wel lekker.

newbreed
28 mei 2006, 14:17
haha bedankt !
goh die basekick vindtje niet vet ? jammer man !

ik vind ze supervet. onze drummer zou ze graag zo willen :-)

productie is ook geweldig!! mijn complimenten. ik ga zeker drumkit from hell aanschaffen. gebruik jij versie 2 of de nieuwe??
voer je alles via een midi keyboard in of via het programma zelf..jesus wat een werk zeg....nogmaals complimenten!!

Bloodline
28 mei 2006, 14:29
ik deed vroeger dfh2. met pharaoh's empire had ik die nog. nu heb ik dfhs. die i DE MAN !!

kars
28 mei 2006, 20:52
te gek werk weer mendel!! iets te veel voor me af en toe (blastwerk enzo) maar dat is my soft side taking over ;-)

fijne bombastische stukken ook!

:rockon:

c.hultermans
30 mei 2006, 20:30
Waanzinniggggggggg Mendel!!

Zeer strak ingespeeld man en een vet geluid zeg!!

Ik hoop je graag een keer te mogen aanschouwen met een stoere band op t podium....

Ga je met Petertje nog wat opnemen btw?

Grtz,

Conrad

meul
30 mei 2006, 20:46
Woeste sound met die hell kit shit, heb intussen meer mensen op dit forum met het zelfde sound concept zien scoren maar het blijft impressive. die sample is ook cool, onze oosterburen neem ik aan?

gr,
j

Brammibal
30 mei 2006, 22:57
ik vroeg me af heo je die opname zo mooihebt gekregen ?
Is dat gewoon mic voor versterker ?

Bloodline
31 mei 2006, 07:49
Waanzinniggggggggg Mendel!!

Zeer strak ingespeeld man en een vet geluid zeg!!

Ik hoop je graag een keer te mogen aanschouwen met een stoere band op t podium....

Ga je met Petertje nog wat opnemen btw?

Grtz,

Conrad


thx !! en van het opnemen lijkt me tof, maar waar blijft die sena dvd ><! !!

Bloodline
31 mei 2006, 07:49
Woeste sound met die hell kit shit, heb intussen meer mensen op dit forum met het zelfde sound concept zien scoren maar het blijft impressive. die sample is ook cool, onze oosterburen neem ik aan?

gr,
j


thx !! en wat bedoel je met oosterbuurtjes :D ?

Bloodline
31 mei 2006, 07:50
ik vroeg me af heo je die opname zo mooihebt gekregen ?
Is dat gewoon mic voor versterker ?


gitaren zijn podxt.

Don Capo
31 mei 2006, 08:24
Vet agressief op de woensdagmorgen, denk dat ik dit ga gebruiken als mijn wekker, jezus klinkt goed man. Enige kritische puntje dat ik heb is dat je tien minuten beloofd en ik verdomme maar 9.59 krijg.

meul
31 mei 2006, 08:45
thx !! en wat bedoel je met oosterbuurtjes :D ?

het is moeilijk volgen maar het klinkt als een gefokte wo11 natie toespraak. ik hoor 'sieg heil' op zijn minst een eng sampletje maar wel heel sferisch voor dit muziek stuk en ook toepasselijk voor de naam. anyway, ik trek dit wel.

Ibanez RuleZ
31 mei 2006, 14:06
ik ben al een tijdje metalhead af... maar honestly, dit is ernstig gaaf klinkend!!!

keep up the good work

harrald

Bloodline
1 juni 2006, 23:13
Vet agressief op de woensdagmorgen, denk dat ik dit ga gebruiken als mijn wekker, jezus klinkt goed man. Enige kritische puntje dat ik heb is dat je tien minuten beloofd en ik verdomme maar 9.59 krijg.
hahhhhahha :D !

Bloodline
1 juni 2006, 23:14
het is moeilijk volgen maar het klinkt als een gefokte wo11 natie toespraak. ik hoor 'sieg heil' op zijn minst een eng sampletje maar wel heel sferisch voor dit muziek stuk en ook toepasselijk voor de naam. anyway, ik trek dit wel.

haha nee je kan geen sieg heil horen. het zijn opnames van een adolf toespraak tegen de hitlerjugend ofzow ( kwam ik later ook pas achter )

kars
1 juni 2006, 23:19
haha nee je kan geen sieg heil horen. het zijn opnames van een adolf toespraak tegen de hitlerjugend ofzow ( kwam ik later ook pas achter )

haha 't leek me toch vrij duidelijk dat het niet jürgen klinsmann is ofzow.... :p (voor de voeballers onder ons)

Bloodline
1 juni 2006, 23:20
ik lig echt op de grond nu vnt lachen :D

Roy K.
1 juni 2006, 23:24
Zoals ik al zei retevet en goed geproduceerd!! :D 8-)

Bloodline
1 juni 2006, 23:29
haha bedankt Roy K. :D !!
goh wat was die clinic toch vet hae, en wat ben jij een toffe gozer !!

meul
1 juni 2006, 23:49
haha nee je kan geen sieg heil horen. het zijn opnames van een adolf toespraak tegen de hitlerjugend ofzow ( kwam ik later ook pas achter )

ehhh waarom zo ome dolf niet sieggen naar zijn jeugdigen dan? kan heel goed hoor. anyway zat dus wel in de goede windstreek :-)

gr,
j

Dude
2 juni 2006, 13:07
Damn dude

ERG cool, niet mijn stijl maar ik zit wel effe ernstig te genieten van je spel !

Kan geen tijd zien maar ongeveer op 3 kwart komen er wat vioolen bij, VET en dat stuk wat daarna komt, echte vette climax van het nummer ! helemaal goud

Roy K.
2 juni 2006, 15:49
haha bedankt Roy K. :D !!
goh wat was die clinic toch vet hae, en wat ben jij een toffe gozer !!

Hetzelfde geldt voor jou kerel!! :cool:

Bloodline
2 juni 2006, 19:24
Damn dude

ERG cool, niet mijn stijl maar ik zit wel effe ernstig te genieten van je spel !

Kan geen tijd zien maar ongeveer op 3 kwart komen er wat vioolen bij, VET en dat stuk wat daarna komt, echte vette climax van het nummer ! helemaal goud

Dude !! THX :D !

Bloodline
2 juni 2006, 19:25
Hetzelfde geldt voor jou kerel!! :cool:


^____^ !!!! bedankt !

Lord Abortion
3 juni 2006, 17:06
Heel vet nummer moet ik zeggen! Je moet er echt eens aan denken om iemand er grunts/screams op te laten inzingen en zo een nummer dan eens naar een paar labels te zenden. Idem voor Pharaoh's Empire, maar dat had ik al eens gezegd.

Wel twee puntjes van kritiek. De drums mochten iets minder in de mix staan. Bij een drumcomputer heb je altijd het gevaar dat die de muziek haast steriel maakt. Dus ik zou die een beetje naar achteren schuiven. Wel een vette drumsound, maar als ik een uur zou moeten luisteren naar hoe het nu gemixt is zou het me wat teveel worden. Tweede puntje is dat in dit nummer de riffs meestal gewoon achter elkaar staan, en dat er wel wat meer bruggetjes tussen zouden mogen.

Maar verder, héél strak gedaan alweer! Ik doe het je nog lang niet na.

Bloodline
3 juni 2006, 19:13
zeer bedankt voor deze commentaar !