PDA

View Full Version : GCX en G-Major probleem



cobbe007
25 mei 2006, 20:51
Hallo,

Ik weet dat er hier meerdere personen spelen met een GCX en een G-major in hun rack. Het probleem dat ik heb is dat wanneer ik m'n gitaar in de front insteek en dus door de GCX ga voordat ik naar m'n versterker ga (waarvoor dit toestel toch gemaakt is verondertel ik) ik storing op m'n expressiepedalen krijg. Indien ik rechtstreeks in m'n versterker inplug werkt alles kraakvrij.
Dit is enkel hoorbaar in m'n distortion kanaal maar begint me toch te irriteren.

Voor de laatste test die ik gedaan heb, zijn beide toestellen uit het rack gehaald en zitten er geen pedalen in de loops. De GCX wordt nu enkel gebruikt om m'n kanalen van m'n versterker te schakelen. Dit is aangesloten via gewone mono-kabels.

Ik weet het, de laatste tijd stel ik nogal veel vragen maar ik geraak er echt nie meer aan uit en hier m'n streek ken ik niemand die racks samensteekt.

groeten

LordRiffenstein
25 mei 2006, 21:19
Wat bedoel je met storing op je expressie-pedalen?

Als ik het goed begrijp, doe je het volgende:

Gitaar->GCX front in->GCX out->versterker input en de G-Major in de loop. Veder gebruik je de GCX om kanalen te schakelen.

cobbe007
25 mei 2006, 22:20
inderdaad. Ik gebruik ook normaal gezien nog een boss acoustic simulator in één van de loops, maar voor de rest zit er momenteel niet meer in.
Als ik m'n volumepedaal open zet, kan ik dit duidelijk horen dmv gekraak.
Dus er is geen extra ruis of zo aanwezig maar enkel dit gekraak. Heb dit met beide pedalen.

cobbe007
26 mei 2006, 18:34
Niemand enig idee?

paulusdeBKB
28 mei 2006, 14:49
Hmm, moeilijk om daar van hieraf wat zinnigs over te zeggen, maar als je expressiepedalen kraken dan ben ik geneigd om te denken dat daar de wortel van je probleem ligt. Ik neem trouwens aan dat je onder 'expressiepedaal' een volumepedaal bedoelt waar gewoon audio door loopt? Kan je ons ook vertellen op welke plek het pedaal in je keten hangt?

cobbe007
28 mei 2006, 19:01
Het zijn inderdaad gewone volumepedalen die ik aan m'n Ground control Pro aangesloten heb. Er loopt dus geen audio door, ze worden enkel gebruikt om midi signalen naar de G-major te sturen.
Na een aantal tests heb ik ondervonden dat deze niet 'kraken' wanneer ik enkel de Gmajor gebruik in de loop van m'n TSL.
Wanneer ik echter met m'n gitaar eerst door de GCX ga en daarna na m'n versterker heb ik het zitten. Het geluid is ongeveer iets zoals een rits die open of dicht gaat en is ongeveer een 30% in volume tot het gewoon signaal van de gitaar.
Ik vermoed dat het iets met grounding te maken heeft daar de GCX wordt gevoed via een externe adapter zonder aarde-stekker.
Om dit te testen heb ik de G-major in een loop gehangen van de GCX maar dit zonder enig positief resultaat, waarschijnlijk omdat de loops op de GCX geïsoleerd zijn.
Voorheen zat de gmajor gewoon in het rack bevestigd, en de GCX via humfrees. Ik ga anders eens proberen de GCX ook zonder humfrees te bevestigen zodat hij z'n aarding via het rack krijgt. Voorheen had ik dit al geprobeerd maar in de kamer waar ik speel heb ik geen goed geaarde stopcontacten. Ben daar nu nog maar recent achter gekomen. Nu neem ik stroom vanuit de badkamer, waar er wel geaarde stopcontacten zitten. Ik hou jullie op de hoogte.

cobbe007
31 mei 2006, 14:03
Ik heb dus nu de GCX gewoon in m'n rack gehangen zonder humfrees, alsook de G-Major en als ik dan m'n gitaar in bv loop 1 input aansluit is er geen enkel probleem. Ga ik via de voorkant, en dus door de buffer, dan blijft de storing op m'n expressiepedaal. Toch raar vind ik.

Iemand anders dergelijke ervaringen?