PDA

View Full Version : Hulp gevraagd: los contact in Ovation volumeknop



iwan
13 november 2002, 10:46
Eerder heb ik deze vraag geplaatst in het acoustische forum, maar misschien zitten er meer sleutelaars in de electric cummunity.

Mijn broertje heeft kort geleden een Ovation semi-acoustische gitaar gekocht (ik dacht een uit de 1600 serie). Nu blijkt er een los contactje onder de volumeknop te zitten. Lastig, want nu valt de versterking af en toe uit. Dat is waarschijnlijk eenvoudig te repareren, maar heeft iemand suggesties hoe je deze knop eruit schroeft? Het is een zwarte draaiknop met kraag, daar onder zit een zeer platte moer, die van de zijkant gezien een beetje lijkt op degene die ook rond het plug-gat zit. De volumeknop zit bovenop de kast (zeg maar in je oksel).

Graag hulp, want ik heb er altijd een hekel aan maar in den blinde te beginnen en dan maar te moeten hopen dat het goedkomt!

Iwan

Negative K3 fan
13 november 2002, 11:04
waarschijnlijk heb je het over een ELEKTRO ACOUSTISCHE ipv een semi acoustische.

ern ontopic: zoek naar schroefjes oid en haal hem los, en pak een soldederbout en maak dat dingetje mooi vast.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2002-11-13 11:05 ]</font>

iwan
13 november 2002, 13:28
Er zitten geen schroeven rond de knop, sorry.
Info over wat ik binnen aan zal treffen?

domie
13 november 2002, 17:23
gewoon die knop en die moer losdraaien, slagplaat eraf, en het losse contactje even goed vastsolderen, dat moet niet zo moeilijk zijn hoor.

skeighter
13 november 2002, 18:18
Als je die knop er af hebt. Dan moet je de pot meter voorzichtich los draaien (die platte moer jah) Doe dat voorzichtig want je kan snel je gitaar beschadigen, Als je dat los hebt zal je hem waarschijnlijk moeten solderen maar dat zal je zelf wel weten, Met een sleutel (ik denk 13) zal je die moer wel los kunnen draaien.

iwan
18 november 2002, 10:37
Dank jullie wel, ik ga maar eens prutsen.