PDA

View Full Version : Line 6 Toneport probleem/geen geluid



drap
25 mei 2006, 17:52
Hoi luitjes! Ik heb nou ook weer es wat. Heb ik me een spiksplinternieuwe Line 6 Toneport UX1 aangeschaft, alles succesvol geïnstaleerd, krijg ik totaal geen geluid! Misschien dat ik wat fout doe met het aansluiten? Ik heb m'n gitaar verbonden met de instrument ingang en de Toneport met de bijgeleverde USB kabel. Iets wat ik over het hoofd zie? Ik ben dan ook een leek op dit gebied, dus de kans is erg groot. Mensen, help me please

Fumi SG
26 mei 2006, 02:01
Heb je hem als geluidskaart ingesteld?? Krijg je dan bijvoorbeeld muziek en dergelijke wel door je Toneport??

Als dat zo is zit het denk in Gearbox. Kijk eens of je bij 'Source select' (linksboven) Instrument hebt geselecteerd. Klinkt misschien heel dom maar het is mij ook al eens overkomen dat ie op Line Stereo stond. Het kan ook zijn dat je de monitorknop (rechtsonder) dicht hebt staan... kijk daar eerst eens naar!;)

drap
26 mei 2006, 13:33
Heb je hem als geluidskaart ingesteld?? Krijg je dan bijvoorbeeld muziek en dergelijke wel door je Toneport??

Als dat zo is zit het denk in Gearbox. Kijk eens of je bij 'Source select' (linksboven) Instrument hebt geselecteerd. Klinkt misschien heel dom maar het is mij ook al eens overkomen dat ie op Line Stereo stond. Het kan ook zijn dat je de monitorknop (rechtsonder) dicht hebt staan... kijk daar eerst eens naar!;)

Het probleem is, ik wil het geluid rechtstreeks uit m'n pc zodat ik er een koptelefoon op aan kan sluiten. Wat ik nu doe (en niet lachen) is een Roland Micro Cube als monitor gebruiken. Werkt wel, maar ik vind het nogal omslachtig. Ik kan normaal gesproken toch ook gewoon m'n pc aan de toneport pleuren middels het usb kabeltje en m'n gitaar in de instrument ingang doen? Dan moet ik toch gewoon geluid uit een koptelefoon rechtstreeks ingeplugt in m'n pc kunnen krijgen? Hij staat in ieder geval ingesteld op de instrument ingang en de monitorknop staat op vol open. Ik mag dan wel blond zijn, zei 't donkerblond, maar zo erg is het nu ook nog weer niet met me gesteld :)

Fumi SG
26 mei 2006, 13:47
Je kunt je Toneport gewoon als geluidskaart instellen en dan krijg je het geluid van je koptelefoon via de Toneport. Ik krijg al m'n geluid via de Toneport, wel zo makkelijk.

drap
26 mei 2006, 13:51
Ah, okee, I'll have it a try. Thanx man :)

dirty-harry
29 mei 2006, 15:36
Zeker de line 6 support niet vergeten, gewoon telefooneren en ze leggen je het van naad tot draad uit.
Het is zelfs een gratis nummer.

line 6 rules

harrie-beton
29 mei 2006, 19:57
je toneport is een USB geluidskaart en in het kastje wordt het geluid gemaakt.
Er is geen verbinding van je toneport terug naar de geluidskaart van je pc.
Daarom hoor je niets uit je pc geluidskaart omdat deze niet verbonden is met je pc.

Wat je zou kunnen doen is de line out van je toneport verbinden met de line in van je geluidskaart. In de Windows mixer kun je dan de niveau's instellen tussen je audio kaart en de toneport.

Benodigde kabel is stereo mini jack - 2 keer losse mono jack

drap
29 mei 2006, 20:09
Zeker de line 6 support niet vergeten, gewoon telefooneren en ze leggen je het van naad tot draad uit.
Het is zelfs een gratis nummer.

line 6 rules

En die gasten spreken Nederlands? Niet dat ik in het Engels me niet kan redden ofzo, maar in het Nederlands is het allemaal ff wat makkelijker communiceren :)

drap
29 mei 2006, 20:10
je toneport is een USB geluidskaart en in het kastje wordt het geluid gemaakt.
Er is geen verbinding van je toneport terug naar de geluidskaart van je pc.
Daarom hoor je niets uit je pc geluidskaart omdat deze niet verbonden is met je pc.

Wat je zou kunnen doen is de line out van je toneport verbinden met de line in van je geluidskaart. In de Windows mixer kun je dan de niveau's instellen tussen je audio kaart en de toneport.

Benodigde kabel is stereo mini jack - 2 keer losse mono jack

Dit ga ik zeker ff proberen! Zaterdag even naar de gitaarboer kabeltjes halen. Thanx Harrie!

dirty-harry
30 mei 2006, 11:24
Het is de support van de benelux dus drietalig, nederlands , frans , en duits.
En echt geloof me deze jongens nemen de tijd om te helpen.

LINE 6 RULES

Let wel op als je gehackte software gebruikt, dan is het anders en zul je niet veel teweten komen.

harrie-beton
30 mei 2006, 11:45
oh ja drap, ik woon in Groningen en als het niet lukt kan ik je wel helpen.
Ik kom wel eens bar meneer Jansen... (de stad Appingedam)

Ik heb computers genoeg om het een en ander te testen.

hb

drap
30 mei 2006, 18:55
oh ja drap, ik woon in Groningen en als het niet lukt kan ik je wel helpen.
Ik kom wel eens bar meneer Jansen... (de stad Appingedam)

Ik heb computers genoeg om het een en ander te testen.

hb

Ik denk er na je uitleg haast wel uit te komen. Mocht het niet lukken dan pm ik je wel ff. In ieder geval hartstikke bedankt Harrie. Ik heb nog wel een ander vraagje voor je, maar die pm ik je nog even. Zou nogal off topic gaan :) Ghehe, "de stad Appingedam" zegt ie, ik ben één van de weinige Damsters die dit niet zo ziet :seriousf:

brambrambram
5 juni 2006, 23:38
Beetje late reactie misschien (januari 2006 zag ik..) maar kan iemand me helpen aan het telefoonnummer van line 6? (las ik hiervoor in dit topic; gezocht bij site line 6, maar niks gevonden en mailadres wat daar staat bounced)
een kennis van me heeft de gearbox ux2 gekocht, maar komt er echt niet uit.
Aangezien ik er geen tijd voor heb, zou ik het mooi vinden als hij lekker zelf die line 6 belt en dat die zn problemen oplossen.

alvast bedankt voor de moeite!
Bram

dirty-harry
7 juni 2006, 23:15
gratis nummer 0800/49103

Deze heb ik gebruikt, maar ik denk dat dit alleen een nummer is voor belgie.
Ik zou zeggen gewoon proberen?