PDA

View Full Version : Intoneren



Mauser
25 mei 2006, 15:12
Ik heb vandaag m'n gitaar opnieuw geïntoneerd, en ondanks dat ik hier niet zoveel ervaring mee heb, is het aardig gelukt, op de 'g' snaar na (staat bij mij in 'f'). Hoe ik het zadeltje ook afstel, op de 12e fret krijg ik geen perfecte 'f'. Hij komt goed genoeg in de buurt, dus het is geen probleem, maar als het op de andere snaren wel goed gaat....? Kan dit aan het zadeltje liggen?

Bl44t44p
25 mei 2006, 20:21
Hmm heeft natuurlijk ook wel iets met kwaliteit van je gitaar (en dus het zadeltje) te maken, maar ik moet er wel bij zeggen dat de G (in jouw geval F)-snaar ALTIJD een probleem is. Iedere dag zit ik me nog groen en geel te ergeren aan dat rotding :P

Mauser
26 mei 2006, 10:40
Hehe, ok :) Naja, het is niet dat hij er heeel erg naast zit ofzo, dus het valt nog te doen :) Eind zomer heb ik (als allers volgens plan verloopt :P ) een nieuwe gitaar, uit een wat hogere prijsklasse :)

Bassbitch
2 juni 2006, 14:09
Daar heeftie niet zoveel aan he?

dejohan
2 juni 2006, 14:24
Als een snaar niet te intoneren valt help het vervangen van die snaar wel eens. Sommige snaren hebben kuren, die vallen niet te intoneren (soms zelfs niet te stemmen), geen idee hoe dit komt.

Mauser
2 juni 2006, 15:20
Ik had er net een nieuw setje op, en met die setjes daarvoor had ik hetzelfde :(

@ Spike53: Wat valt er nou verkeerd te doen? :???:

dejohan
2 juni 2006, 16:37
Ik had er net een nieuw setje op, en met die setjes daarvoor had ik hetzelfde :(

@ Spike53: Wat valt er nou verkeerd te doen? :???:

Staat hij te hoog of te laag?

Misschien zit je brugzadel te hoog/laag?

gijsvandenberg
2 juni 2006, 20:21
de g(evoelige) snaar

ixque
2 juni 2006, 23:04
de g(evoelige) snaar

Flauw, maar leuk ^^