PDA

View Full Version : oostblokker onderdak gegeven



wietse
25 mei 2006, 13:40
nee niet groovyB3 :D

een oostduitse dame een migma, beetje gehandicapt en wat ongewoon maar daar hou ik wel van.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/migma.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/migmaflat.jpg

vond haar vandaag in heerenveen op de rommelmarkt voor 100 euro, maar goed vakantie geld net binnen dus ik kon me echt niet inhouden.
het ene f hole is wat mismaakt, normaal hoort daar een slagplaat overheen te zitten zodat je dat niet ziet dusdat wordt weer klussen.
de tremelo en straps (oogjes) zijn identiek aan die op m'n vioolgitaar dus weet nu tenminste eindelijk zeker welk merk dat ding is.
de hals heeft geen halspen maar is nog redelijk recht, hij is tenminste nog goed bespeelbaar, alleen de fretten worden na de 14 fret wat scherp, die zijn gewoon afgeknipt en erin geslagen, niks even bijvijlen.
wonderlijk genoeg heeft de schakelaar 4 posities terwijl 3 toch normaal is bij een 2 pu gitaar, die extra positie zet volgens mij de boel uit fase zo te horen.
het leukste vind ik de waarschuwings sticker bij de output daar staat op,
ACHTUNG lebensgefahr! nicht on allstromgeräte anschlusen!
compleet met bliksemflits symbool, heb effe smakelijk gelachen toen ik dit ontdekte.

nielsduursma
25 mei 2006, 13:45
das wel een mooi gitaartje hoor!

marter544
25 mei 2006, 14:05
Erg mooi ding hoor, maar...





100 euro? :dontgeti: Vind ik nog wel veel voor zo'n ding....

marc_o
25 mei 2006, 15:52
Hehehe, echt geweldig hoe blij jij altijd weer wordt van troep waar ik van moet bibberen, Wietse. (positief bedoeld hoor!) :)

SBloke
25 mei 2006, 16:58
Hoe groot is je collectie nu met deze erbij???

Mooi speelgoedje overigens

zoon van Piet
25 mei 2006, 19:17
de tremelo en straps (oogjes) zijn identiek aan die op m'n vioolgitaar dus weet nu tenminste eindelijk zeker welk merk dat ding is.


Da's misschien wat al te positief gedacht. Want die hardware zie je op meer 'genossegitarren'.. bijvoorbeeld musima en marma. Ik ken de verhouding tussen musima migma en marma niet, maar er zijn veel overeenkomsten. deze kop zie je vaak op musia en deze (vet, warm en goor klinkende) elementen ook.
Die joekel van een gat kan daar bets zitten om grote pots en schakelaars makkelijker naar binnen te krijgen - maar misscheinwas het gewoon om kabouters naar het westen te smokkelen...

Ik vind het wel een gaaf ding, moet ik zeggen. 100 euro is helemaal niet teveel -daar zouik m zo voor kopen. Maar zo te zien is niet echt lekker bespeelbaar, het lijkt of je met je vingers tussen de snaren en de toets kan?

Noid
25 mei 2006, 19:55
Hee Wietse, gefeliciteerd met je aankoop. Wat een smakelijke gitaar is dat zeg, ziet er erg mooi uit.

Ennuh jongens: als Wietse 'm 100 euro waard vind, dan is ie dat ook zeker!

wietse
25 mei 2006, 20:31
Da's misschien wat al te positief gedacht. Want die hardware zie je op meer 'genossegitarren'.. bijvoorbeeld musima en marma. Ik ken de verhouding tussen musima migma en marma niet, maar er zijn veel overeenkomsten. deze kop zie je vaak op musia en deze (vet, warm en goor klinkende) elementen ook.
Die joekel van een gat kan daar bets zitten om grote pots en schakelaars makkelijker naar binnen te krijgen - maar misscheinwas het gewoon om kabouters naar het westen te smokkelen...

Ik vind het wel een gaaf ding, moet ik zeggen. 100 euro is helemaal niet teveel -daar zouik m zo voor kopen. Maar zo te zien is niet echt lekker bespeelbaar, het lijkt of je met je vingers tussen de snaren en de toets kan?

dat is waar, de hardware werd meer gebruikt ook door andere merken, is ook wel logisch aangezien musima een onderdeel was van de migma groep net zoals meinel und herold en marma.(toevallig he, allemaal oostduitse merken die met een M beginnen :D )
alleen als je erg dunne vingers hebt dan krijg je ze zonder problemen tussen toets en snaren, de aktie is vrij hoog, doordat de hals enigszins hol staat, en niet zoals je gewend bent maar echt op beide uiteinden iets hoger dan in het midden.
eerst niet gezien, maar als je zo'n ding ziet op een rommelmarkt terwijl er andere gegadigden in je nek zitten te hijgen of je hem wel of niet koopt dan moet je snel beslissen.
dus af en toe zie je wat over het hoofd.
helaas niets aan te doen de hals is niet nastelbaar.
bespeelbaarheid was nooit echt een sterk punt van die oude oostblokkers maar toch werden deze gitaren als high end beschouwd daar achter het ijzeren gordijn, vergeleken met de russische en poolse gitaren.
de elementen klinken inderdaad lekker goor en vol, bespeelbaarheid kan je vergelijken met die van een western daar is de aktie meestal ook wat hoger van dan bij een electrische.
het is niet ideaal maar wel te doen.
en hij blijkt zeldzaam te zijn de webmaster van cheesyguitars had er nog nooit één gezien en kon me er ook niks over vertellen.
hij was wel erg blij met de foto's zo kan hij z'n site mooi aanvullen.
dat gat is volgens mij inderdaad voor het gemak onder het motto er komt toch een slagplaat overheen dus niemand ziet er wat van, dus waarom prutsen door en klein gaatje als het ook zo kan.

no 1 hops
26 mei 2006, 05:26
wietse, je zou de neck ook via een klemconstructie kunnen proberen wat in de goede richting te buigen.
dus een beetje backbowe en dan de snaarspanning erop zetten dat ie weer naar relief toe gaat.

frekie
26 mei 2006, 10:33
Ik heb ooit op die rommelmarkt in Heerenveen een Ibanez Artist misgelopen voor 100 euri, baal ik nu nog van. Voor deze gitaar zou ik geen 100 euro neertellen maar goed "beauty is in the eye of the beholder." Onnavolgbaar dat onderste klankgat :)
Als je actie niet lager kan krijgen, gewoon een 011 setje snaren erop en dan in open G of D zetten, heb je een lekker slide gitaartje.

zoon van Piet
26 mei 2006, 14:19
dat is waar, de hardware werd meer gebruikt ook door andere merken, is ook wel logisch aangezien musima een onderdeel was van de migma groep net zoals meinel und herold en marma.(toevallig he, allemaal oostduitse merken die met een M beginnen :D )


De M van Marx, wellcht?
Maar werd otwin niet ook gemaakt door onze kameraden van de M-fabrieken?
er zijn vast wel niet-M merken vandaan gekomen... Herrnsdorf? Perlgold?
in mijn 'virtuele' gitaarverzameling heb ik eenm plaatje van een Rex, met ddr- hardware en zo'n pu...

Basseytje
26 mei 2006, 19:40
mooi gitaartje zou ik ook zeker 100 euro voor neertellen