PDA

View Full Version : Fluitende ENGL?



Schunhart
25 mei 2006, 11:40
Hoi Iedereen,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe versterker, een Engl Scream 50 Combo. Ik vind dat hij helemaal te gek klinkt, maar er is een maar.
Er zit een soort van fluittoon in, dat is vooral erg bij de lead kanalen (soft en heavy, heavy het meest natuurlijk).
Kan dit betekenen dat ik m'n buizen moet vervangen? (zoja, welke buis is voor welk doel in de amp?)
Of is het wat anders? het ligt niet aan de effect loop, dat heb ik al gechecked. Maar het zou wel rot zijn als ik nu al de buisjes zou moeten vervangen...

vester86
25 mei 2006, 11:53
buis is dan waarschijnlijk microfonisch ja... zal een van de eerste buizen zijn, omdat je het op meerdere kanalen hebt..

kokeleko
25 mei 2006, 12:14
Maar het is toch een Screamer , moet dat niet dan? :-)

Squier4ever
25 mei 2006, 12:17
volgens mij kun je dit uitzoeken door zachtjes met een metalen voorwerp (schroevendraaier oid) op je buizen te tikken, als je amp aanstaat. Als je dan wat hoort is je buis microfonisch dacht ik

Cris
25 mei 2006, 12:19
Maar het is toch een Screamer , moet dat niet dan? :-)

hehehehe ik wou net hetzelfde posten :D

BartL
25 mei 2006, 12:21
Nieuw gekocht of tweedehands?

Schunhart
25 mei 2006, 12:33
@vester, dank, ik heb er een andere in geduwd, en de fluit was over. (daarvoor in de plaats kreeg ik radio nostrovia samen met radio flutski)

@kokelo Het is een scream, maar dan moet hij wel schreeuwen, niet lopen piepen als een bange hond ;)

@BartL Nieuw gekocht, dus we gaan naar de winkel toe en leggen het probleem gewoon voor, in de hoop dat ik m'n buisjes voor minder krijg.

BartL
25 mei 2006, 13:01
Ik heb van iemand anders nog eens zo een verhaal gehoord: Erg veel last van fluittonen en feedback. Dat lag aan de versterker >> Engl gaf hem een nieuwe.

marc_o
25 mei 2006, 15:55
Engl heeft inderdaad een topservice, heb ooit wat aan mijn Sovereign gehad en kreeg ook direct een nieuwe. Het lijkt me gewoon een garatiezaak hoor, geen nood aan de man, je moet natuurlijk niet gaan betalen voor de oplossing, dat lijkt me duidelijk.

Koekjes zijn lekker
25 mei 2006, 22:09
Wacht maar tot we Duitsland hebben verslagen op t WK...

Thom TK
25 mei 2006, 23:53
Wacht maar tot we Duitsland hebben verslagen op t WK...

Ja precies, dan is het wel afgelopen met versterkers naar Engl sturen en ze gerapareerd terugkrijgen zonder rekening erbij :D
Zoals in mijn geval.