PDA

View Full Version : Hulp gevraagd met gitaarkeuze



E.d.
25 mei 2006, 10:43
Hey,

Ik speel nu 3 jaar acoustische gitaar en ondertussen ook 3 jaar electrische gitaar. Maar aangezien die electrische gitaar van mijn broer is hebbik zin om zelf es een gitaartje aan te schaffen.
Ik speel vanalles graag, rock, metal, zachtere liedjes, en ook solo's wil ik mij vooral in verdiepen.
Dus k'vroeg mij af wat een goede keuze zou zijn met een budget van toch max 600 euro.
K'had deze (http://www.kapaza.be/detail/2566605/Ibanez_Joe_Satriani_JS_100.html) zien staan op kapaza maar kweetniet of die goed geschikt is voor iets anders dan soleren eigelijk :p
Had ook al gedacht aan een Epiphone Les Paul,

anyway geef jullie gedachten es :),
Ed

ps. sorry als dit overkomt als de zoveelste irritante help thread.

Letsgo21
25 mei 2006, 11:08
hangt er van af van wat je wil spelen...
Van Ibanez kun je geen slecht woord zeggen. Maar ik heb men twijfels of dat wel het juiste materiaal is wil je veelzijdigheid bereiken.
Je kan mss of zoek gaan naar een strat met HSS config.?
Of de deze ziet er ook goed uit:

http://www.thomann.de/de/epiphone_les_paul_custom_black.htm

*spam mode on*

Ik heb hier nog een fender 57 reissue liggen die voor dat bedrag weg mag.
incl. gigbag en met 3 texas special pickups.

*spam mode off*

FruscianteFan
25 mei 2006, 12:02
Van Ibanez kun je geen slecht woord zeggen.oh jawel..
maar dat doe ik lekker niet, geen zin in.

SBloke
25 mei 2006, 13:28
Als je geen tremmelo nodig hebt zou ik echt gaan voor die epiphone. Briljante gitaren voor weinig geld.. Die JS100 is het bugetmodel van de JS1000 en 2000.. De goedkoopste uit de lijn. Dat heeft bij mij zoizo een beetje een vreemd gevoel.

marter544
25 mei 2006, 14:07
hangt er van af van wat je wil spelen...
Van Ibanez kun je geen slecht woord zeggen. Maar ik heb men twijfels of dat wel het juiste materiaal is wil je veelzijdigheid bereiken.
Je kan mss of zoek gaan naar een strat met HSS config.?
Of de deze ziet er ook goed uit:

http://www.thomann.de/de/epiphone_les_paul_custom_black.htm

*spam mode on*

Ik heb hier nog een fender 57 reissue liggen die voor dat bedrag weg mag.
incl. gigbag en met 3 texas special pickups.

*spam mode off*

Ey grapfenmacher, hij wil rock en metal spelen, en jij bied hem een fender met 3 single coils aan? :confused:

guitardude
25 mei 2006, 14:11
Die Js100 is zeker mooi, maar hij heeft wel een floyd-rose. Dat is in het begin een stuk meer werk kwa afstellen/stemmen etc. Misschien niet zo handig dus.
Je kunt ook naar andere Ibanez series kijken zoals de SA serie. Die heeft een normale brug. :)

E.d.
25 mei 2006, 14:12
Hehe ja die JS100 is idd de goedkopere daarmee da ik daarover ook twijfel,
kwil idd vooral rock spelen en beetje metal.
Tremmelo hebbik idd nie nodig denkik. Dus die epiphone ziet er wel aantrekkelijk uit :) Idd coole gitaren en kwou idd weten of de kwaliteit wat goed is daarvan.

Anyway kzit ier nog 10 dagen in barcelona en bij mijn wederkomst ga ik er es werk van maken :p

ps. zou die js100 geschikt zijn voor gewoon wat metal of rock riffjes enzo ?
En dat floyd rose kan idd wel irritant zijn, al gemerkt met broer zijn gitaar :p

Jax
25 mei 2006, 14:30
js-100 is wel geschikt voor rock en metal, les paul dan meer, en zoals gezegd, als je niet aan de gang wilt met een floyd, koop dan gewoon een gitaar met vaste brug. Daarnaast is de floyd op de js-100 ook niet erg goed, zorgt alleen maar voor problemen.

Luke-wannabe
25 mei 2006, 15:48
Ey grapfenmacher, hij wil rock en metal spelen, en jij bied hem een fender met 3 single coils aan? :confused:
Soweiso.. €600 is best veel voor een japanner. Zelfs met texas specials...

willum
25 mei 2006, 17:13
ik heb ook wel eens op een js 100 gespeeld en ook op een js 1000 maar dit speelt toch vele mate beter,het is maar net wat je wilt en wat je er aan wilt uitgeven.
maar ik heb zelf ook allerlei merken gitaren (gibson,jackson,ibanez ,squier) maar ze hebben allemaal wel iets speciaals,

dus ik zou naar een goed muziekwinkel gaan en gewoon gaan proberen wat je zelf het beste vindt spelen en het lekkerste klinkt en je niet blind staren op merk of type.
succes
william

Rude Perception
25 mei 2006, 17:53
Ik zou zeker ook kijken naar een PRS se santana. Daar heb ik gister op gespeeld en ik ga hem zo snel mogelijk aanschaffen. 2 humbuckers, maar ongelovelijk veelzijdig. Veel veelzijdiger dan bijv. een epiphone. Moet ik er wel bij zeggen dat les pauls mij gewoon niet liggen.

E.d.
26 mei 2006, 08:45
wel bedankt in elk geval kga wel es wat gaan testen als ik terug ben :)