PDA

View Full Version : Waar kun je goeie tekeningen vinden



Put
25 mei 2006, 01:53
He , waar kun je goeie bouwtekeningen vinden met afmetingen etc.
op www.guitarbuild.com hebben ze wel wat tekeningen maar die zijn vaak niet geweldig .



voor de mensen die ze toevallig hebben :
ik zoek tekeningen voor de:

jackson kelly
,, King V modellen .

mvg Ruben

Dirk W
25 mei 2006, 09:22
Het viel me op dat fender alle ontwerpen gewoon op hun site heeft staan in pdf. Hier heb je nu niet zo veel aan, maar is wel handig om te weten.
http://www.fender.com/support/diagrams/pdfs/

G.G.
25 mei 2006, 10:01
Het viel me op dat fender alle ontwerpen gewoon op hun site heeft staan in pdf. Hier heb je nu niet zo veel aan, maar is wel handig om te weten.
http://www.fender.com/support/diagrams/pdfs/

Wooow, cool aangezien ik alleen maar met strats bezig ben. Alleen jammer dat de exacte afmetingen er nergens bij staan. Ga binnenkort een setje mallen maken, dus exacte afmetingen zouden zeer gewenst zijn.

Minda
25 mei 2006, 10:11
Da's bij de strat wel makkelijk, de mensuurlengte is 25,5" (647,7 mm). Dus verschalen totdat de tekening zo groot is. Maar hier (http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/) staan ook tekeningen, wel op schaal, met indien nodig de software erbij. Ik weet niet of de wensen van Put er ook tussen staan, maar het zijn er een heleboel.

Succes,

DarknessAwaits
25 mei 2006, 10:27
Het viel me op dat fender alle ontwerpen gewoon op hun site heeft staan in pdf. Hier heb je nu niet zo veel aan, maar is wel handig om te weten.
http://www.fender.com/support/diagrams/pdfs/

Zo, dat is een geniale link. Als ik die eens eerder had gehad :p.

Mafkees
25 mei 2006, 13:03
Ik heb een paar van die bestanden van die fender site omgezet naar AutoCAD bestanden. Kan je ze bij een copy shop laten afdrukken op ware grootte, en je hebt een perfecte bouwtekening voor fenders:hippie:

Ibanez RuleZ
25 mei 2006, 13:11
ik zeg eveneens: briljant :D

Harrald

Theo
26 mei 2006, 10:03
Ik heb een paar van die bestanden van die fender site omgezet naar AutoCAD bestanden. Kan je ze bij een copy shop laten afdrukken op ware grootte, en je hebt een perfecte bouwtekening voor fenders:hippie:

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als dit echt lukt is het een prima manier om aan bouwtekeningen te komen. Ik hoor het graag van je.

Mafkees
26 mei 2006, 10:29
IK heb die pdf'jes van de fender site via Illustrator als autoCAD bestand opgeslagen.

Daarna ik autoCAD de tekening verschaalt, zodat hij precies groot genoeg is. Straks ga ik naar de lichtdrukker om hem op ware grootte op A0 af te laten drukken. Kost 6 euro. Koopje toch voor een kloppende tekening van een stratocaster. Als iemand een autoCAD bestandje van een 60's strat zoekt moet je maar ff een PM sturen. Voor een andere fender kan ook, maar die moet ik dan nog even verschalen...

gr,

Mafkees

G.G.
26 mei 2006, 12:35
IK heb die pdf'jes van de fender site via Illustrator als autoCAD bestand opgeslagen.

Daarna ik autoCAD de tekening verschaalt, zodat hij precies groot genoeg is. Straks ga ik naar de lichtdrukker om hem op ware grootte op A0 af te laten drukken. Kost 6 euro. Koopje toch voor een kloppende tekening van een stratocaster. Als iemand een autoCAD bestandje van een 60's strat zoekt moet je maar ff een PM sturen. Voor een andere fender kan ook, maar die moet ik dan nog even verschalen...

gr,

Mafkees

Je hebt pm

Theo
26 mei 2006, 22:35
IK heb die pdf'jes van de fender site via Illustrator als autoCAD bestand opgeslagen.

Daarna ik autoCAD de tekening verschaalt, zodat hij precies groot genoeg is. Straks ga ik naar de lichtdrukker om hem op ware grootte op A0 af te laten drukken. Kost 6 euro. Koopje toch voor een kloppende tekening van een stratocaster. Als iemand een autoCAD bestandje van een 60's strat zoekt moet je maar ff een PM sturen. Voor een andere fender kan ook, maar die moet ik dan nog even verschalen...

gr,

Mafkees

Je hebt ook van mij een PM
Gr,
Theo

angus
27 mei 2006, 09:44
IK heb die pdf'jes van de fender site via Illustrator als autoCAD bestand opgeslagen.

Daarna ik autoCAD de tekening verschaalt, zodat hij precies groot genoeg is. Straks ga ik naar de lichtdrukker om hem op ware grootte op A0 af te laten drukken. Kost 6 euro. Koopje toch voor een kloppende tekening van een stratocaster. Als iemand een autoCAD bestandje van een 60's strat zoekt moet je maar ff een PM sturen. Voor een andere fender kan ook, maar die moet ik dan nog even verschalen...

gr,

Mafkees

van mij ook een pm

groeten!

Mafkees
27 mei 2006, 13:03
Aangezien er best wat vraag is naar deze tekeningen zal ik dit weekend er een paar omzetten. Aangezien niet iedereen AutoCAD heeft zal ik ook proberen om wat pdf,jes in de goede grootte online te zetten. Iemand een idee waar ik ze kan hosten?

Deze wilde ik gaan verschalen
- 60's strat
- 70's strat
- 50's tele
- 72 tele deluxe
- jazzmaster
- jaguar

jan jansen
27 mei 2006, 13:29
Aangezien er best wat vraag is naar deze tekeningen zal ik dit weekend er een paar omzetten. Aangezien niet iedereen AutoCAD heeft zal ik ook proberen om wat pdf,jes in de goede grootte online te zetten. Iemand een idee waar ik ze kan hosten?

Deze wilde ik gaan verschalen
- 60's strat
- 70's strat
- 50's tele
- 72 tele deluxe
- jazzmaster
- jaguar


Goeie actie :rockon: :rockon: Helaas geen idee waar je ze kan uploaden.Mischien eens de vraag aan de webmasters alhier stellen dat die ze online zetten?

jan jansen

Javaca
27 mei 2006, 13:38
Je zult wel zelf voor webspace moeten zorgen. Een Faq kan geregeld worden....

Mattia
27 mei 2006, 14:26
Ik wil ze best hosten...alleen, is dat wel geheel legaal? Iig zouden de woorden 'stratocaster' 'telecaster' en 'Fender' nergens moeten zitten.

PM maar als er interesse is

Mafkees
27 mei 2006, 14:54
Ik heb er een zip bestandje van gemaakt en bij rapidshare geupload. De pdf's komen later.

hier de link http://rapidshare.de/files/21516024/Fender_Templates.zip.html (http://rapidshare.de/files/21516024/Fender_Templates.zip.html)

Mafkees
27 mei 2006, 14:56
Ik wil ze best hosten...alleen, is dat wel geheel legaal? Iig zouden de woorden 'stratocaster' 'telecaster' en 'Fender' nergens moeten zitten.

PM maar als er interesse is

Ik weet niet hoe het zit met die copyrights enz... maar als ik overal het woord fender, stratocaster, enz.. weg moet halen doe ik dat wel.... Maar het moet toch geen probleem zijn, want fender heeft ze zelf op hun site staan. Het enige wat ik heb gedaan is ze verschaalt en er AutoCAD bestandjes van gemaakt...

jan jansen
27 mei 2006, 15:59
Ik weet niet hoe het zit met die copyrights enz... maar als ik overal het woord fender, stratocaster, enz.. weg moet halen doe ik dat wel.... Maar het moet toch geen probleem zijn, want fender heeft ze zelf op hun site staan. Het enige wat ik heb gedaan is ze verschaalt en er AutoCAD bestandjes van gemaakt...

Net het bestand gedownload.Daarna het 50`s tele bestand geconverteerd met adobe acrobat proffesional omgezet in pdf.Toen de tekeningen afgedrukt op A4...levert me dus 24 A4`tjes op die geplakt moeten worden.Ben benieuwd of de afmetingen correct zijn nadat ik alles geplakt heb,


jan jansen

Mafkees
27 mei 2006, 16:58
Net het bestand gedownload.Daarna het 50`s tele bestand geconverteerd met adobe acrobat proffesional omgezet in pdf.Toen de tekeningen afgedrukt op A4...levert me dus 24 A4`tjes op die geplakt moeten worden.Ben benieuwd of de afmetingen correct zijn nadat ik alles geplakt heb,


jan jansen

Zou je dat dan hier kunnen laten weten:hippie:
anders heeft het hele idee van verschalen niet echt veel zin gehad:satisfie: Ik ga er een maandag laten drukken bij de lichtdrukker... (waarom zijn die dingen niet op en zaterdag:mad:)

Theo
27 mei 2006, 16:58
Bestandje gedownload, hardstikke mooi, hier heb ik wat aan. Heel erg bedankt!

G.G.
27 mei 2006, 19:17
Ik heb er een zip bestandje van gemaakt en bij rapidshare geupload. De pdf's komen later.

hier de link http://rapidshare.de/files/21516024/Fender_Templates.zip.html (http://rapidshare.de/files/21516024/Fender_Templates.zip.html)

In wat voor soort huis/tuin/keukenprogramma kan ikk dit openen?

Reigor
27 mei 2006, 19:39
In wat voor soort huis/tuin/keukenprogramma kan ikk dit openen?
TurboCad 2D

jan jansen
27 mei 2006, 20:06
Zou je dat dan hier kunnen laten weten:hippie:
anders heeft het hele idee van verschalen niet echt veel zin gehad:satisfie: Ik ga er een maandag laten drukken bij de lichtdrukker... (waarom zijn die dingen niet op en zaterdag


Net mn pdf bestand van die 50 er tele geprint en alles aan elkaar geplakt.Daarna een bakelieten slagplaat gepast,een brug en afdekplaat en die komen precies overeen zoals het hoort.Daarna mn gekochte hals erop en die wijkt alleen bovenop af quo vorm maar de lengte en het breedteverloop van de hals is exact gelijk.
Prima tekening dus. :rockon:

Reigor
27 mei 2006, 20:16
Nu we toch bezig zijn, weet iemand nog meer van dit soort sites?
Ben namelijk op zoek naar een tekening van een Danelectro u2.

G.G.
27 mei 2006, 20:18
Net mn pdf bestand van die 50 er tele geprint en alles aan elkaar geplakt.Daarna een bakelieten slagplaat gepast,een brug en afdekplaat en die komen precies overeen zoals het hoort.Daarna mn gekochte hals erop en die wijkt alleen bovenop af quo vorm maar de lengte en het breedteverloop van de hals is exact gelijk.
Prima tekening dus. :rockon:

Brutale vraag, maar wil je die pdf naar me mailen, ik heb alleen een reader, en krijg nergens de juiste afmetingen.

joris_jk@hotmail.com

jan jansen
27 mei 2006, 20:46
Brutale vraag, maar wil je die pdf naar me mailen, ik heb alleen een reader, en krijg nergens de juiste afmetingen.

joris_jk@hotmail.com


Je hebt post.Heb gelijk een foto bijgevoegd zodat je kan zien dat alles precies past,

jan

G.G.
28 mei 2006, 10:48
Je hebt post.Heb gelijk een foto bijgevoegd zodat je kan zien dat alles precies past,

jan

Geweldig, ik ga gelijk kijken, bedankt

jan jansen
30 mei 2006, 17:16
Geweldig, ik ga gelijk kijken, bedankt


En is het gelukt?Ik heb vandaag mn mal afgemaakt van 8 mm MDF.Morgen het Essen kantrechten en op dikte maken waarna het een paar dagen de lijmbank ingaat...!

jan

Mafkees
30 mei 2006, 17:19
Ik heb vandaag een laten drukken op A0, perfecte tekening grootte klopt precies en dat voor €3,82

ME IS HAPPY:chicken:

G.G.
30 mei 2006, 17:20
En is het gelukt?Ik heb vandaag mn mal afgemaakt van 8 mm MDF.Morgen het Essen kantrechten en op dikte maken waarna het een paar dagen de lijmbank ingaat...!

jan

Nee, helaas nog niet gelukt. Ik heb op mijn pc alleen een pdfREADER zitten, dus wanneer ik print op ware groote krijg ik maar één stukje uit de printer. Het lukt me dus niet om alle losse delen uit te printen.

jan jansen
30 mei 2006, 18:07
Nee, helaas nog niet gelukt. Ik heb op mijn pc alleen een pdfREADER zitten, dus wanneer ik print op ware groote krijg ik maar één stukje uit de printer. Het lukt me dus niet om alle losse delen uit te printen.


Ik weet niet hoe het met alleen de reader is maar ik kan bij printen gewoon kiezen.Kijk eens bij instellingen van je printer.En ach zoals de vorige persoon zegt voor een paar euro bij de drukker ben je ook klaar,

jan

MartinL
2 augustus 2006, 21:15
hoi allemaal, deze site stond hier nog niet bij dacht ik
het zijn vooral tekeningen van acoustische/semi en jazz gitaren
gratis te downloaden in diverse formaten
http://www.watsonbailey.com/plans/