PDA

View Full Version : PRS afmetingen



oknarb180
24 mei 2006, 23:58
Hallo allemaal,

Even in het kort:
Ik ben al een aantal maanden aan het rondsurfen op deze site en heb een aantal hele mooie gitaren gezien. Tevens heb ik de afgelopen maanden van velen tips en tricks gezien en goede adviezen gehad, daarvoor dank allemaal. Mede hierdoor doe ik eindelijk de stap om zelf een gitaar te gaan bouwen en dat is iets wat ik al jaren wil doen. De bouwersmeeting staat inmiddels ook al in m'n agenda gepland!!!

Huidige ervaring:
Het zelf samenstellen van een Fender stratocaster.
Het is een uit losse orriginele fenderonderdelen samengestelde Fender Malmsteen. Alle onderdelen zijn USA, op de hals na, deze is van een Japanse Fender Malmsteen. Verder helemaal zelf in elkaar geschroefd, electronica gesoldeerd, afgesteld etc. en speelt ongeveer net zo goed als m'n orriginele Fender Malmsteen.

Bouwplan:
Ondanks het feit dat ik een echte strat-man ben, vind ik een PRS een onwijs mooie gitaar. Om mezelf dus eens goed in de gitaarbouw "voor de leeuwen" te gooien, wordt het na lang twijfelen over Strat of PRS toch een PRS-kopie.

Uiteindelijk dan m'n vraag:
Ik ben bezig met het maken van de nodige tekeningen. Ik op het web een CAD-tekening van de bodycontouren gevonden en heb er inmiddels een mal van gemaakt.
Waar ik alleen nergens iets over kan vinden, zijn:
- De afmetingen van een PRS en dan met name de diktes van de body, center en rand i.v.m. de carved top.
- Hoe dik is ongeveer de Carved top t.p.v. Center, halsaansluiting, rand van de body.
- Ook ben ik nog niet achter de hoek van de hals met de body en de hoek van de hals met de headstock.

Zijn er mensen die hierover informatie hebben of dit voor me kunnen opmeten?
Heeft iemand hiervan toevallig al eens e.e.a. opgemeten en tekeningen van gemaakt?

Vriendelijke groeten,

Branko

Mattia
25 mei 2006, 08:14
Ga even langs MIMF.com, registreer je; ik weet bijna zeker dat ze daar in de library een post hebben met de afmetingen die je zoekt. Uit m'n hoofd: mahonie 1.5" dik, plus 3/4" aan maple top, ongeveer, headstock angle van 10-11 graden op de trem gitaren, eerder 13 op de McCarthy (zelf gebruik ik 13-15 graden).

De hoek tussen hals en body hangt van je carve en je gekozen brug af, moet je niet op blind staren.