PDA

View Full Version : G9.2tt: Metal Ballad - 'Shredder's Delight'



Scali
24 mei 2006, 23:40
Ik heb hier een jam op de "Metal Ballad" backingtrack met een nieuwe patch op m'n Zoom G9.2tt.
Een nogal extreme distortion, heel strak, percussief, veel definitie, overtonen en sustain. De ultieme shredding tone naar mijn mening. Dus heb ik de patch "Shredder's Delight" genoemd.

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3975458

Roy K.
25 mei 2006, 01:00
Tof gedaan, zitten een aantal mooie fraseringen in!! Je wordt duidelijk met iedere jam die je post beter!!

Anders Destium
25 mei 2006, 10:28
Klinkt inderdaad erg goed, gaaf stuk ook!

NielsW
25 mei 2006, 20:14
Echt heel erg gaaf. Mijn complimenten!

Hoe krijg je het btw voor elkaar om opnames te maken met zulke goede kwaliteit? Ben al een tijdje aan het vogelen maar krijg het niet voor elkaar. Hoe sluit je uberhaupt een gitaar aan op een pc? Versterker Speaker Out->Mixer->Geluidskaart ?

Luke-wannabe
25 mei 2006, 20:17
Goed! Het lijkt wel een beetje op Lukather in mijn oren.

Scali
26 mei 2006, 01:09
Dank jullie wel :)

NielsW: In dit geval is het gewoon m'n Zoom G9.2tt via het USB-kabeltje naar de computer.
Voordat ik de G9.2tt had, nam ik vaak op met de speaker-emulated line-out van m'n Marshall-versterker direct op de PC aangesloten, of met de line-out van m'n Zoom 8080, met de speakersim aan.
En lang geleden nam ik op met een microfoon voor m'n versterker. De microfoon ging dan eerst door een mixertje (nou ja, eigenlijk m'n 4-track recordertje) als preamp, en daarna de PC in.

Speaker-out moet je nooit gebruiken, daar staat veel te veel vermogen op, daar blaas je waarschijnlijk meteen je mixer of PC mee op.

Direct aansluiten geeft het meest 'zuivere' signaal, je hebt geen last van ruis of omgevingsgeluiden. Maar dan moet je dus wel een goede speakersimulator hebben, en dat mankeert er nog wel eens aan. De Zoom G9.2tt is de nieuwste technologie, en dat geeft best overtuigende resultaten. M'n Zoom 8080 klonk een stuk minder goed met de speakersim. Toch gebruikte ik hem liever dan een microfoon, omdat een microfoon zo'n gedoe is (microfoon goed voor de versterker zetten, versterker op het juiste volume (en dat is natuurlijk hard, dus alleen overdag te doen), mengpaneel bijregelen, en dan hopen dat er geen bijgeluiden komen als je net aan het opnemen bent).

Luke-wannabe: Kan best kloppen, ik vind Luke een erg mooie tone hebben, dus onbewust zal mijn tone daar best op lijken. Hij heeft ook zo'n typische strakke tone met veel distortion. Met deze extreme distortion klinken m'n passieve elementen eigenlijk redelijk a la EMG... zo enorm strak met enorm veel sustain.

NielsW
26 mei 2006, 19:12
Inderdaad erg mooi geluid! Ik speel zelf dubbel EMG81 en qua stijl verschillen we niet veel. EMGs zijn net iets meer 'bity', iets ondeugender.

Ik ga wel een keer wat hannesen met een microfoon, dat heb ik nog niet geprobeerd. Opnames maken is niet alleen leuk maar ook enorm leerzaam.

MusicGuitarMan
11 april 2007, 19:19
Weet iemand waar je nog meer patches kan downloaden?

Bedankt!

jw009
11 april 2007, 20:20
Mooi stuk en gecondoleerd!

repelsteeltje
12 april 2007, 00:13
Heel goed man wat een sound in die gitaar heb er echt van genoten perfekt gespeeld.

krizz
14 april 2007, 11:11
Klinkt erg goed!

Maar idd wel echt extreme distortion! Laat dan vrijwel geen ruimte voor dat 'organische' geluid van pick-attack e.d. daar houdt ik dan meestal ook nog wel van.

Vooral het geluid doet me denken aan Michael Angelo Batio, alleen is jou vibrato beter :)

M@rtijn
14 april 2007, 11:44
Klinkt echt lekker man! :rockon:
Vooral de tone is erg goed!

Gert-Jan
14 april 2007, 16:35
Hey zeg....waanzinnige tone...maar ook een lekkere jam....af en toe een sweepje errug lekkah

Hannu
14 april 2007, 18:59
Geweldig nummer, mijn complimenten

guitarchris
17 april 2007, 13:00
Te gek man!

Meedoen met Sena Guitar Awards!

Squier4ever
17 april 2007, 13:04
Te gek man!

Meedoen met Sena Guitar Awards!

deze gast heeft een permanente ban op dit forum, betwijfel of hij dit nog leest/kan lezen