PDA

View Full Version : Advies Gezocht voor Beginner



Beginneling
24 mei 2006, 21:41
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen. Ik ben op zoek naar advies. Natuurlijk kan ik naar de betere muziekwinkel gaan, maar ik wil me van te voren graag orriënteren. Op internet heb ik al wat rondgekeken maar ik kan toch wel wat advies gebruiken.

Ik ben geïnteresseerd in het spelen van akoestisch gitaar. Het genre wat ik zou willen gaan spelen, is pop, misschien lichte rock, maar vooral "de populaire nummers" simpel gezegd. Natuurlijk weet ik dat ik een lange weg te gaan heb voordat ik daar ben, maar een goed doel is het halve werk, toch? :)

Ik heb op internet het een en ander zien staan, kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen nylon en stalen snaren? Vooral welk geluid ze verschillend geven? (voor welk type muziek het het meest geschikt is) Ik lees over spaanse en western gitaren, wederom, de belangrijkste verschillen? Ook heb ik hier en daar 3/4 gitaar zien staan, zijn deze voor kinderen of de kleinere volwassenen onder ons? Of is het een voorkeur voor spelen?

Alvast heel erg bedankt voor diegene die hierop wil reageren en mij zo een eindje op weg wil helpen, zodat ik straks wat beter geïnformeerd bij een goede muziekzaak binnen kan lopen :satisfie:

Oh ja, in welke prijsklasse moet ik denken voor een goede gitaar, zoals ik zei ik ben een beginneling en wil niet te duur starten, ik wil eerst een ervaren hoeveel aanleg ik heb en of het me inderdaad zoveel plezier gaat geven als ik denk. Maar een beetje acceptabel geluid is natuurlijk wel belangrijk om de moed erin te houden.

Nogmaals, alvast bedankt!

new deep
26 mei 2006, 13:59
Ik speel zelf voornamelijk electrisch maar ik zou de Ibanez AW (Artwood) serie aanraden, verschillende prijsklassen en ook voor onder de 300 € zeer acceptabel klinkende en degelijk gemaakte acoustische gitaren (bijv de ibanez aw-90)
(met stalen snaren, zelf vind ik dat prettiger qua klank en feel).

Merc Wiersma
26 mei 2006, 16:17
Als je wilt beginnen met gitaarspelen maar je weet niet of je er mee door wilt gaan adviseer ik altijd om een goedkope spaanse gitaar te kopen (tweedehands voor 60 Euro bijvoorbeeld). Na verloop van tijd weet je misschien zeker dat je met gitaarspelen door wilt gaan. Je kunt dan een betere Spaanse gitaar dan wel Staalsnarige akoestische gitaar (oneerbiedig gezegd western gitaar kopen). Die eerste Spaans gitaar moet je vooral niet weg doen. Deze kun je dan gebruiken als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, zonde om je duurdere gitaar daarvoor te gebruiken. Kortom aan zo'n eerste spaanse gitaar bekoop je je nooit. Ik heb die van mij ook nog en gebruik hem nog regelmatig en ben blij dat ik daarmee mijn duur dere gitaren kan sparen.

Picker
27 mei 2006, 18:20
Kijk eens op mijn website, www.eltjohaselhoff.com (http://www.eltjohaselhoff.com). De gitaarlessen kunnen je helpen denk ik, en ook het artikel "What's a good guitar" onder Tech Talk.